Ο,τι είναι το Hollywood για την κινηματογραφική βιομηχανία της Βόρειας Αμερικής είναι και η Βομβάη για την κινηματογραφική βιομηχανία της Ινδίας. Ετσι ο όρος «Bollywood» χρησιμοποιείται για να περιγράψει το ινδικό σινεμά παραγωγής μεγάλης κλίμακας. Κάθε χρόνο γύρω στις 500 ταινίες μεγάλου μήκους βγαίνουν στις αίθουσες της Ινδίας, εκ των οποίων περισσότερες από τις μισές υιοθετούν όλα τα γνωστά κινηματογραφικά είδη που προτιμά το Hollywood. Η Ντιπά Μεχτά, άταχτο παιδί του ινδικού κινηματογράφου, ξεπερνά τις συμβάσεις και φτιάχνει μια καυτή σάτιρα καυτηριάζοντας το κατεστημένο τα συντηρητικά ήθη και την αρχέτυπη οικογένεια.
Η ίδια η πλοκή της ταινίας αν και αρχικά μοιάζει να προσαρμόζεται στην παραδοσιακή αφήγηση του Bollywood στη συνέχεια αλλάζει ταυτότητα και γίνεται δυτικότροπη. Το αποτέλεσμα είναι μια πικρόχολη αντιπαράθεση - σύγκρουση πολιτισμών και αναζήτηση ταυτότητας. Ουσιαστικά η Ντιπά Μεχτά «Χτυπάει το καμπανάκι» με έξυπνο τρόπο και φτιάχνει μια κωμωδία για την επιρροή του δυτικού πολιτισμού στην ινδική κουλτούρα. Ολα αυτά με παραδοσιακή μουσική και τρελές σκηνές που βγάζουν γέλιο χωρίς να κουράζουν.
Το Bollywood - Hollywood κέρδισε το βραβείο σεναρίου στα καναδικά Oscar και έχει όλες εκείνες τις προϋποθέσεις για να σας χαρίσουν δύο ευχάριστες ώρες.
Κωμωδία καναδέζικης παραγωγής 2002. Σκηνοθεσία: Ντιπά Μεχτά. Με τους: Ραχούλ Κάνα, Λίσα Ρέι, Μουσούμι Τσατερτζί, Ντάινα Πάθακ, Κουλμπουσάν Καρμπάντα, Ραντζίτ Τσαουντρί, Ρίσμα Μαλίκ, Τζέσικα Παρέ, Τζαζ Μαν.
Ο Ραούλ Ρουίζ παραγωγικότατος, με έναν τεράστιο όγκο ταινιών στη φιλμογραφία του, στην Ελλάδα μόλις το 1996 προβλήθηκε ταινία του, το «Τρεις ζωές κι ένας μόνο θάνατος» με πρωταγωνιστή τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Το σουρεαλιστικό στοιχείο απασχόλησε συχνά τον Ρουίζ και είναι ευδιάκριτο και στις επόμενες ταινίες του «Γενεαλογία ενός εγκλήματος» με πρωταγωνίστρια την Κατρίν Ντενέβ και «Η κωμωδία της αθωότητας» με πρωταγωνίστρια της Ιζαμπέλ Ιπέρ. Πέρα από την ενασχόλησή του με τον κόσμο του παράλογου ο Ρουίζ καταπιάστηκε και με τη μεταφορά στον κινηματογράφο γνωστών γαλλικών μυθιστορημάτων. Οι «Αγριες ψυχές» αποτελούν κι αυτές διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος του μεγάλου Γάλλου συγγραφέα Ζαν Τζιόνο.
Ο Χιλιανός Ραούλ Ρουίζ, γνώστης της γαλλικής κουλτούρας, στις «Αγριες ψυχές» αφήνει τις παλιές «σουρεαλιστικές» του συνήθειες και προσεγγίζει το θέμα της ταινίας του κάτω από άλλο πρίσμα. Χωρίς να ξεφεύγει από τις αρχικές γραμμές του μυθιστορήματος γίνεται περιγραφικός και η σκηνοθεσία του μοιάζει περισσότερο με αφήγηση μιας ιστορίας, με αποτέλεσμα σε ορισμένες στιγμές να γίνεται κουραστικός, αφού οι ανατροπές που θα μπορούσαν να κάνουν τη «διαφορά» και να κρατήσουν το θεατή δεν είναι τόσο δυνατές και τεκμηριωμένες... Οι «Αγριες ψυχές» έχουν καλή φωτογραφία, αφού οι σκηνές της γαλλικής επαρχίας είναι μαγευτικές και καλές υποκριτικές στιγμές από τον Τζον Μάλκοβιτς. Αν έχετε αρετή υπομονή και θαυμάζετε το γαλλικό κινηματογράφο τότε μην τη χάσετε. Αν και δε θα τη θυμάστε για αρκετό καιρό...
«Les Ames Fortes»: Περιπέτεια εποχής γαλλικής παραγωγής 2002. Σκηνοθεσία: Ραούλ Ρουίζ. Με τους: Λετίσια Κάστα, Τζον Μάλκοβιτς, Φρεντερίκ Ντιφεντάλ, Αριέλ Ντομπάσλ.