ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Γενάρη 1999
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΑΣΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ
Αποσπασματικά και αναποτελεσματικά μέτρα

Ο αντιπυρικός σχεδιασμός πρέπει να αλλάξει και να στηρίζεται σε προληπτική βάση, τονίστηκε χτες σε κοινή συνέντευξη Τύπου 19 φορέων

"Τα κυβερνητικά μέτρα για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα, είναι αποσπασματικά και δεν αντιμετωπίζουν τα προβλήματα των δασών. Δεν ήρθαν να προσθέσουν τίποτα καινούριο, ενώ δεν πήραν υπόψη τους τις προτάσεις των φορέων για μια αποτελεσματική πολιτική προστασίας του δασικού πλούτου της χώρας".

Τα παραπάνω τονίστηκαν χτες σε συνέντευξη Τύπου 19 επιστημονικών, συνδικαλιστικών και κοινωνικών φορέων, που έχουν αναλάβει κοινή πρωτοβουλία για την άμεση εφαρμογή ενός προγράμματος διάσωσης και προστασίας των δασών. Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αθήνας (ΕΚΑ) Γ. Φελώνης χαρακτήρισε τα μέτρα αποσπασματικά και υπογράμμισε ότι δεν απαντούν στο σοβαρό θέμα της διάσωσης του δασικού πλούτου. "Θα συνεχίσουμε να πιέζουμε για να παρθούν όλα όσα προτείνουμε στο υπόμνημα που έχουν καταθέσει οι φορείς στην κυβέρνηση", είπε ο Γ. Φελώνης.

"Δεν μπορεί να γίνει τίποτα αν δε διατεθεί το 1% του φετινού προϋπολογισμού για τις αναδασώσεις και το 1% για αναπτυξιακές επενδύσεις στα δάση", πρόσθεσε ο γραμματέας της επιτροπής περιβάλλοντος του ΕΚΑ Χ. Σμυρνιώτης."Πρέπει να υλοποιηθούν οι νόμοι και οι διατάξεις για το ιδιοκτησιακό καθεστώς και το Κτηματολόγιο. Επίσης, να ιδρυθεί ο ενιαίος φορέας δασοπροστασίας, χωρίς διάσπαση της πρόληψης από την καταστολή".

"Ο τρόπος που γίνεται ο αντιπυρικός σχεδιασμός πρέπει να αλλάξει και να στηρίζεται σε προληπτική βάση", είπε ο εκπρόσωπος του ΓΕΩΤΕΕ Αντ. Ραλλάτος. "Βασικός στόχος των εμπρηστών είναι η αλλαγή χρήσεων δασικής γης και η εμπορευματοποίησή της για τη μεγιστοποίηση των κερδών των ιδιωτικών συμφερόντων", τόνισε. "Από τη διαχρονική καταγραφή των δασικών πυρκαγιών προκύπτει ότι κατά μέσο όρο το 5% των πυρκαγιών καταστρέφει το 76% των δασικών εκτάσεων και από το σύνολο των πυρκαγιών γύρω στο 60% οφείλεται σε εμπρησμούς. Αυτό σημαίνει ότι, αν είχαμε φροντίσει από άποψη δασικής πολιτικής και νομοθεσίας να μη δίνεται κανένα περιθώριο σε όσους επιβουλεύονται τα δάση με σκοπό να κερδοσκοπήσουν, κι αν υπήρχε διαφορετική οργάνωση της προστασίας των δασών από τις φωτιές, θα είχε αντιμετωπιστεί το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος".

Ο Κ. Μπέσης από την ΠΕΔΔΥ ανέφερε ότι "και αυτό το υπόμνημα όπως και το πόρισμα της διακομματικής επιτροπής της Βουλής για τα δάση πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων από την κυβέρνηση. Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν είναι πρόχειρα και συρραφή παλιότερων". Επίσης, πρόσθεσε ότι πριν την εφαρμογή του νόμου 2612 που ανέθεσε τη δασοπυρόσβεση στην Πυροσβεστική τα κενά της Δασικής Υπηρεσίας ήταν 52%. "Μετά την εφαρμογή του νόμου δεν υπάρχει κανένας έλεγχος στα δάση", είπε.

Εξαλλου, με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων θέτει στην κυβέρνηση το ερώτημα για το πόσα χρήματα θα κοστίσουν(σ.σ. δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα) τα μέτρα που ανακοίνωσε πρόσφατα για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών. Βασικό επιχείρημά της για τη μη ίδρυση ενιαίου φορέα δασοπροστασίας ήταν το τεράστιο κόστος εφαρμογής του το ύψος, του οποίου δεν ανακοινώθηκε ποτέ.

Επίσης, υπογραμμίζει ότι "η ενιαία πρόληψη - προκαταστολή και καταστολή των δασικών πυρκαγιών από τους εργαζόμενους και επιστήμονες ολημερίς μέσα στο δάσος, οργανωμένους στο φορέα δασοπροστασίας ίσως να μη γίνεται αντιληπτή από τους πρωτοκλασάτους υπουργούς της κυβέρνησης, μπορεί όμως και να μην επιθυμούν τη δασοπροστασία της χώρας, γιατί έτσι εξυπηρετούνται καλύτερα τα διαπλεκόμενα συμφέροντα της τράπεζας γης".

Γ. Α.

Παιδεία με χειροπέδες

Με τις "προσθήκες" που επισύναψε τελευταία ο υπουργός Παιδείας (συλλήψεις, διώξεις, εδώλια κλπ.) στο νόμο της εκπαιδευτικής "μεταρρύθμισης" η εκρηκτική κατάσταση που είχε δημιουργηθεί στα σχολεία εκτονώνεται πλέον. Οι μαθητές και οι καθηγητές, δηλαδή, που αντιδρούσαν σφόδρα στο νόμο 2525 επείσθησαν ότι αυτό ακριβώς το "Παπαδοπουλικό" πνεύμα ήταν που έλειπε από το νέο σύστημα και έτσι αποφάσισαν σύσσωμοι να επανέλθουν στις τάξεις.

Από σήμερα, λοιπόν, το πρωί τα σχολεία επαναλειτουργούν και αρχίζει η εφαρμογή του νόμου Αρσένη με τις "προσθήκες" που προαναφέραμε. Κατ' αρχήν, θα πρέπει να σημειωθεί ότι εγκαταλείπονται όλα εκείνα τα αχούρια - υπόγεια, αποθήκες, καφενεία και διάφορα γκρεμίδια, που χρησιμοποιούνταν μέχρι τώρα ως αίθουσες διδασκαλίας. Οι μαθητές όλων αυτών των σαράβαλων "μεταστεγάζονται" πλέον στα ωραιότατα νεοκλασικά κτίρια της... Ευελπίδων. Ναι, καλά καταλάβατε. Τους στέλνουν στα δικαστήρια προς... Γνώση (και συμμόρφωση!). Και εάν, λέει κάποιοι μαθητές είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί και αρχίσουν να φωνάζουν πως δεν τους αρέσει ούτε εκεί, το υπουργείο δεν πρόκειται να κοντραριστεί μαζί τους. Θα τους βάλει σε ένα ωραίο σχολικό λεωφορείο που λέγεται... κλούβα και θα τους οδηγήσει στο εκπληκτικό... παιδαγωγικό συγκρότημα του Κορυδαλλού, όπου άριστοι... δάσκαλοι της κλοπής, της απάτης και παντός άλλου αδικήματος θα"ξεσκολίσουν" για καλά αυτά τα παιδιά!

Εκεί, λοιπόν, στην Ευελπίδων οι μαθητές ξαναρχίζουν τα μαθήματά τους. Και όχι, παρακαλώ, επάνω σε σπασμένα θρανία, όπως συνέβαινε μέχρι χτες, αλλά σε γερά, καλογυαλισμένα... εδώλια. Και απέναντί τους στην έδρα - άλλη μεταρρύθμιση και αυτή - να μην είναι ένας μόνον καθηγητής, αλλά τέσσερις: ο εισαγγελέας, ο πρόεδρος και οι δύο σύνεδροι του τριμελούς!

Να τώρα και πώς θα γίνεται το "μάθημα" εκεί. "Ντριν" θα χτυπάει το κουδούνι - όχι ο επιστάτης βέβαια, αλλά ο πρόεδρος του δικαστηρίου και θα αρχίζει αμέσως η "εξέταση".

- Αθανασόπουλε εγέρθητι, σήκω επάνω!

- Για να πω μάθημα, κύριε;

- Οχι βέβαια. Για να απολογηθείς σε καλώ!

-...

- Αντε, λοιπόν, θα μιλήσεις ή όχι; Με το τσιγκέλι θέλεις να σου τα βγάλουμε;

-...

- Α, για στάσου. Μήπως δεν έχεις διαβάσει, νεαρέ;

- Το μάθημά μου;

- Ποιο μάθημά σου! Τη δικογραφία εννοώ. Το φάκελο που σχημάτισε εναντίον σου η Αστυνομία και στον οποίο αναφέρεται σαφώς ότι αντιδρώντας στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έκανες κατάληψη στο σχολείο σου, βγήκες με ντουντούκες στους δρόμους, έκανες καθιστικές διαμαρτυρίες κλπ.

- Να σας πω, κύριε. Ολα αυτά τα έκανα, αλλά είναι γνωστό πως, όταν κάποιον τον κλέβουν αυτός φωνάζει.

- Εσένα τι σου έκλεβαν και άρχισες τις φωνές;

- Τα όνειρά μου κύριε - το νομοσχέδιο είναι αισχρό, ταξικό και αποσκοπεί να αποκλείσει πολλά παιδιά από την τριτοβάθμια εκπαίδευση...

- Φτάνει, φτάνει, νεαρέ. Καλά, βλέπω, σ' έχουν δασκαλέψει.

- Δουλιά των δασκάλων, κύριε, είναι να δασκαλεύουν τους μαθητές τους...- Ασε τις εξυπνάδες. Αυτά που μας αραδιάζεις εδώ δε σου τα είπαν οι δάσκαλοί σου, αλλά οι υποκινητές σου!

- Ε, όχι κι έτσι!

- Σταμάτησε τα επιφωνήματα και να ξέρεις πως αν πας, τελικά, στη φυλακή, εσύ θα φταις που κλείδωσες το σχολείο σου. Αλλωστε το είπε και ο Β. Ουγκώ "όποιος κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μια φυλακή"! Τι έχεις να πεις λοιπόν;- Μόνον αυτό: Εχω καταλάβει καλά πλέον ότι και εμείς οι μαθητές και όλοι οι φουκαράδες, γενικά, έχουμε μπλέξει με τους Παν - Αθλιους!

Τάσος ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ

Οι πυρκαγιές στα δάση της χώρας συμβαίνουν γιατί ο δασικός πλούτος έχει γίνει πεδίο κερδοσκοπίας

Ο δασικός πλούτος μπορεί να σωθεί, αν υλοποιηθούν οι νόμοι και οι διατάξεις για το ιδιοκτησιακό καθεστώς και το κτηματολόγιο



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ