ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Ιούνη 2009
Σελ. /40

Τρεις μέρες κι ούτε

μία δημοσκόπηση;...

Αποχή

Αν η αποχή έλυνε προβλήματα, τότε στην Αμερική, όπου οι Πρόεδροι εκλέγονται με τις μισές ψήφους του μισού εκλογικού σώματος, ο λαός θα ζούσε εδώ και δεκαετίες σε παράδεισο.

Αν η αποχή εμπόδιζε τη λήψη αντιλαϊκών μέτρων, τότε το 55% της αποχής στις ευρωεκλογές του 2004 θα είχε εμποδίσει την ΕΕ να πάει τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στα 70 για τους άντρες και στα 65 για τις γυναίκες. Αλλά, το αυτί της Κομισιόν καθόλου δεν ίδρωσε. Ούτε τώρα θα ιδρώσει, που το ποσοστό της αποχής σε ευρωενωσιακό επίπεδο ξεπέρασε το 57%.

*

Οσοι την Κυριακή δεν πήγαν να ψηφίσουν, ας το σκεφτούν έστω και τώρα:

Η αποχή τους ενόχλησε μια στάλα τον τραπεζίτη που πήρε το κομματάκι που του αναλογούσε από τα 28 δισεκατομμύρια; Πόσο προβληματίστηκαν με την αποχή οι βιομήχανοι των 10 δισ. καθαρών κερδών το 2008, που συμφώνησαν με τη ΓΣΕΕ να δώσουν ένα ευρώ «αύξηση» στον εργάτη; Πόσο πείραξε η αποχή τους εφοπλιστές; Τώρα τα πλοία τους, θα είναι φθηνότερα ή λιγότερο σαπάκια, όταν θα μεταφέρουν τους επιβάτες σαν τα ζώα στοιβαγμένους στις «παραλίες με τους ψηφοφόρους», όπως πανηγύριζαν την Κυριακή στις ζωντανές συνδέσεις τους με τη Μύκονο το «Star» και ο «Alpha»;

Πόσο αυτή η μορφή της «διαμαρτυρίας», την οποία λανσάριζε ο Λαζόπουλος και δείχνει να λατρεύει ο Τράγκας, εμποδίζει τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ να ερμηνεύουν την αποχή κατά το δοκούν και να την ενσωματώνουν στην προπαγανδιστική δικομματική φαρέτρα;

*

Κανείς δεν αμφισβητεί ότι ένα μέρος του κόσμου που δεν πήγε την Κυριακή να ψηφίσει θεώρησε ότι με αυτόν τον τρόπο εκδηλώνει τη δυσαρέσκειά του απέναντι στην ΕΕ και στο εγχώριο πολιτικό κατεστημένο.

Και είναι πολύ λογική αυτή η δυσαρέσκεια. Οταν οι Βένετοι και οι Πράσινοι έχουν καταστήσει την πολιτική σε συνώνυμο της αρπαχτής, της δημαγωγίας, των «θα», των ανεκπλήρωτων υποσχέσεων, του μαυρογιαλουρισμού. Οταν σαν πολιτική λογίζεται η πασαρέλα του τίποτα, η αποθέωση της βλακείας, η φωταψία της υποκρισίας και του εξυπνακισμού, τότε ο αναχωρητισμός από τα κοινά μοιάζει με «κίνηση διαφυγής». Ετσι θέλουν να μοιάζει οι κύριοι της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και των υπολοίπων, που αφού έστειλαν τον κόσμο «για μπάνιο», τώρα κάνουν ότι διαμαρτύρονται!

Μοιάζει, λοιπόν, σαν «κίνηση διαφυγής», αλλά δεν είναι.

Στην πραγματικότητα είναι ομηρία και εγκλωβισμός σε όλα εκείνα τα κηρύγματα που πριμοδοτούν την ιδιώτευση, το «δε βαριέσαι», το «έλα τώρα καημένε», το «δε βγαίνει τίποτα», το «ασχολήσου με την πάρτη σου».

Και όσο εσύ θα (νομίζεις ότι) ασχολείσαι με την πάρτη σου, κάποιοι άλλοι - αυτοί που σε στείλανε να «μαυρίσεις» στη θάλασσα - θα ασχολούνται μαζί σου...

*

Πάντα έτσι γινόταν και πάντα έτσι θα γίνεται.

Από την εποχή που οι αρχαίοι Ελληνες με τη λέξη «ιδιώτης» χαρακτήριζαν εκείνον που αποστρεφόταν τα κοινά - για να έρθουν αιώνες αργότερα οι Αγγλοι, να πάρουν την ελληνική λέξη και να την κάνουν «idiot» για να περιγράψουν τον «ηλίθιο» - οι ισχυροί το ίδιο επιδιώκουν: Να μετατρέψουν τα υποζύγιά τους σε απαθείς παρατηρητές.

Από την εποχή του Σόλωνα, που οι νόμοι αφαιρούσαν τα πολιτικά δικαιώματα από όποιον επέλεγε την «ουδετερότητα» στις πολιτικές αντιπαραθέσεις και από την εποχή του Θουκυδίδη και του Περικλή, που ο αδρανής δεν εθεωρείτο «φιλήσυχος» αλλά «αχρείος», δηλαδή άχρηστος (και όχι αχρείος με τη σύγχρονη έννοια, όπως έβριζε ο Πάγκαλος προχτές στην τηλεόραση όσους δεν ψήφισαν), η ίδια μάχη δινόταν: Να μη χαθεί και να μη σαμποταριστεί η έννοια της συλλογικότητας μέσα στη φενάκη και τα αδιέξοδα του ατομισμού.

*

Μακριά από μας κάθε ματαιόσπουδη επίδειξη αρχαιογνωσίας. Αφήνουμε την αρχαιοπληξία για εκείνους που θέλουν να μακροημερεύσει το σύστημα με τους σύγχρονους είλωτες και τους άλλους που αντιμετωπίζουν τους μετανάστες σαν δούλους. Οι μαρξιστές δανειζόμαστε αυτές τις υψηλές έννοιες, αναγνωρίζοντας πόσο δίκιο είχε ο Λένιν που μέσα στο καμίνι της Επανάστασης δε σταματούσε να μελετά το «Μετά τα Φυσικά» του Αριστοτέλη, και υπεραμυνόμαστε του δικαιώματος του ανθρώπου του μόχθου (και όχι του «πολίτη» γενικά) να «μετέχει κρίσεως και αρχής».

Που σημαίνει, μετάπλαση της άσφαιρης διαμαρτυρίας σε ριζοσπαστική συνείδηση. Αρνηση του μηδενισμού και της «ιλουστρασιόν» όχθης της αποξένωσης. Δραπέτευση από το θερμοκήπιο του «ωχαδερφισμού» που θέλει να εκτονώσει τη συσσωρευμένη οργή προτείνοντας για «λύση» τις ρακέτες στην παραλία.

*

Εμείς δε θα δικάσουμε με αμετάκλητο ύφος εισαγγελέα όσους δεν πήγαν να ψηφίσουν, αλλά και δε θα «χαϊδέψουμε τα αυτιά» της παθητικοποίησης. Ούτε θα μετατραπούμε σε ειδικούς αγορητές της «ανάγκης να πάνε στην κάλπη» και πέραν τούτου ουδέν. Τους λέμε πως ακόμα κι αν πήγαιναν να ψηφίσουν, και ψήφιζαν εκείνους που τους οδήγησαν «παρά θιν' αλός», πάλι μια τρύπα στο νερό θα κάνανε.

Εμείς Θα τους καλέσουμε να αντισταθούν στην ισοπέδωση. Να μη θεωρούν ότι τα πράγματα έχουν πάρει μια αμετάκλητη και «μοιραία» τροπή, αλλά να συναντηθούν με το αίτημα της ανατροπής. Να μην αφήσουν τη δύναμή τους να μετατραπεί σε μπούμερανγκ εναντίον τους, «ψηφίζοντας» διά της απουσίας τους και της σιωπής τους δυνάστες τους. Και θα τους επαναλάβουμε: Μην παραμυθιάζεστε με την άσφαιρη και ξεστρατημένη «εξέγερση» του καναπέ όπου σας σπρώχνουν, μην «τσιμπήσετε» στα φληναφήματα περί «συμμετοχής» γενικώς και αορίστως, και κυρίως μην παραιτείστε από τη διεκδίκηση μιας κοινωνίας αγωνιστικής και διεκδικητικής, όπου κι αν βρίσκεστε: Στο εργοστάσιο, στο γραφείο, στο χωράφι, στο θρανίο, στο αμφιθέατρο, στην κάλπη, ακόμα και στην παραλία. Εκεί που για να πας - φίλε της αποχής - πρέπει πρώτα να πληρώσεις... εισιτήριο στον «ιδιοκτήτη» (!) της αμμουδιάς.


Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Αν είναι δυνατόν!

To μεσημέρι της 18 Νοέμβρη 1973, ο ταγματάρχης Ντερτιλής (ο εικονιζόμενος με το περίστροφο στο χέρι) βρίσκεται με το υπηρεσιακό τζιπ έξω από την κατεστραμμένη πύλη του Πολυτεχνείου. Απέναντι, Πατησίων και Στουρνάρα, οι αστυφύλακες χτυπούν ένα νεαρό, που προς στιγμήν τους ξεφεύγει.

Ο Ντερτιλής βγάζει από το μπουφάν το περίστροφο και πυροβολεί.

*

«Ο νεαρός έπεσε σαν κοτόπουλο», περιγράφει στην κατάθεσή του ένα χρόνο αργότερα ο οδηγός του Ντερτιλή - ο 21 ετών τότε Αντώνης Αγριτέλης - και συνεχίζει:

«Μετά το φόνο ο Ντερτιλής σαν να μη συνέβαινε τίποτα μπήκε στο τζιπ και χτυπώντας με στην πλάτη μου είπε: "Με παραδέχεσαι, ρε; Σαράντα πέντε χρονών άνθρωπος και με τη μία στο κεφάλι!"»...

***

Αυτός είναι ο Ντερτιλής.

Γι' αυτόν τον «ήρωα» το Γενικό Επιτελείο Στρατού και το υπουργείο του Γιάννου Παπαντωνίου ετοίμαζαν το 2002 παράσημο! Αλλά, όπως ανακοίνωσε τότε ο κ. Γιάννος, δεν έγινε και τίποτα, ένα «λάθος» είχε γίνει (ένα παραπλήσιο «λάθος» είχε γίνει, όμως, και λίγους μήνες νωρίτερα, όταν λίγο πριν τις δημοτικές εκλογές του 2002 η τότε κυβέρνηση επιχείρησε με τροπολογία να συνταξιοδοτήσει τους διορισμένους από τη χούντα «δημάρχους» και «νομάρχες» της επταετίας)...

Αυτά τότε, επί ΠΑΣΟΚ.

*

Ας έρθουμε στο σήμερα. Σήμερα, λοιπόν, κάποιοι ξαναφέρνουν το «βρικόλακα» στο προσκήνιο. Παρείχαν μάλιστα την ευκαιρία στον δολοφόνο Ντερτιλή να το παίζει και «δημοκράτης»!

Αυτός ο αμετανόητος χουντικός που με επιστολή δήλωνε το 2005 ότι αρνείται την αποφυλάκισή του, αν πρώτα δε δικαιωθεί (!!!) από την Πολιτεία (!), την περασμένη Κυριακή συμμετείχε στις ευρωεκλογές ως επικεφαλής κόμματος επ' ονόματι «Ελληνική Ενότητα», το ψηφοδέλτιο του οποίου φιγουράριζε στα εκλογικά τμήματα!

***

Δεν ξέρουμε μέχρι πού θα το φτάσει η Πολιτεία, που έδωσε την άδεια στον Ντερτιλή, σε έναν στερημένο ισοβίως των πολιτικών του δικαιωμάτων, να διεκδικεί να εκλεγεί ...ευρωβουλευτής. Ξέρουμε, όμως, ότι οφείλονται εξηγήσεις. Εξηγήσεις πολιτικές (και όχι νομικισμοί), γιατί πολιτικό είναι το θέμα. Εξηγήσεις και από τη Δικαιοσύνη, που στις περιπτώσεις των εργαζομένων τους καταλογίζει διάπραξη «τετελεσμένων εγκλημάτων» όταν κινητοποιούνται έξω από τα «Τζάμπο», αλλά στην περίπτωση του Ντερτιλή επετράπη σε ένα κάθαρμα να δηλώνει πολιτική παρουσία, και από την κυβέρνηση των κ.κ. Καραμανλή - Παυλόπουλου, που, ως γνωστόν, δηλώνουν ότι έχουν και αλλεργία με τα «άκρα»...

1822 Οι οχυρωμένοι στην Ακρόπολη Τούρκοι της Αθήνας παραδίνονται στους επαναστάτες.

1924 Απάγεται και δολοφονείται από τους φασίστες ο Τζιάκομο Ματεότι, ηγέτης του Σοσιαλιστικού Κόμματος της Ιταλίας.

1944 Αναζητώντας δυνάμεις του ΕΛΑΣ, οι Γερμανοί μπαίνουν στην κωμόπολη του Διστόμου. Αποκλείουν τις εισόδους και αρχίζουν τις έρευνες στα σπίτια, όμως χωρίς αποτέλεσμα. Συγκεντρώνουν όλους τους κατοίκους και ξεχωρίζουν 114 άνδρες και 114 γυναίκες (μερικές μαζί με τα μωρά τους). Τους εκτελούν και στη συνέχεια πυρπολούν τα σπίτια. Το Δίστομο ξεκληρίστηκε. Οι ναζί εγκληματίες άφησαν πίσω τους «Κρανίου Τόπο».

1967 Τελειώνει ο πόλεμος των έξι ημερών, με το Ισραήλ να κυριεύει εδάφη της Συρίας, της Ιορδανίας και της Αιγύπτου, συμπεριλαμβανομένης και της Ανατολικής Ιερουσαλήμ, της Δυτικής Οχθης, της Λωρίδας της Γάζας και της Χερσονήσου του Σινά.

1971 Οι ΗΠΑ τερματίζουν επισήμως, μετά από 20 χρόνια, το εμπορικό εμπάργκο κατά της Κίνας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ