ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 26 Μάη 2009
Σελ. /40

Πες μου το

φίλο σου...

Ο Ενγκελς κύριοι, ο Ενγκελς!

Εχουμε τους κυρίους του ΠΑΣΟΚ. Στην προσπάθεια να σφετεριστούν και να καπηλευτούν το «σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα», γελοιοποιούνται. Αλλωστε διαθέτουν μακρά παράδοση στη διαπόμπευση εννοιών μέσα από την ψηφοθηρική χρήση συνθημάτων («στις 18 σοσιαλισμός», «ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο», «το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση, ο λαός στην εξουσία» κι άλλα τέτοια - με τη γνωστή κατάληξη)...

*

Εχουμε, επίσης, τους κυρίους της ΝΔ. Είτε υποδυόμενοι τους αδαείς είτε πλατσουρίζοντας όντως σε πελάγη αβυσσαλέας άγνοιας όσον αφορά τα κορυφαία ρεύματα της πολιτικής σκέψης, μετέρχονται «βαρβαρισμών» προεκλογικής κατανάλωσης (με προεξάρχοντα τον κ. Καραμανλή, ο οποίος παλιότερα περηφανευόταν ότι διαβάζει και Μαρξ, όπερ σημαίνει: ή δεν καταλαβαίνει τίποτα από ό,τι διαβάζει ή ακριβώς επειδή καταλαβαίνει μια χαρά, γι' αυτό και κάνει ότι δεν καταλαβαίνει)...

*

Αλλά έχουμε και τους άλλους. Εκείνους που υποτίθεται ότι κόπτονται για την πολιτική σημασία και την ιστορική καταγωγή του διλήμματος «σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα» και που μάλιστα ισχυρίζονται ότι κόπτονται από τη σκοπιά του σοσιαλισμού.

Αυτοί οι τελευταίοι, λοιπόν (ανάμεσά τους και εκείνοι που αρθρογράφησαν για να στηλιτεύσουν την «αμορφωσιά» και την «επιπόλαιη χρήση της Ιστορίας»), αν μπορούν, ας μας εξηγήσουν: Προς τι η παραποίηση των λεγομένων της Λούξεμπουργκ;

*

Εξηγούμεθα:

Η Ρόζα Λούξεμπουργκ γράφει στην περίφημη «Μπροσούρα του Γιούνιους» ή άλλως «Η κρίση της σοσιαλδημοκρατίας» (όπως παρατίθεται στο «marxists.org»):

«Friedrich Engels once said: "Bourgeois society stands at the crossroads, either transition to socialism or regression into barbarism". What does "regression into barbarism" mean to our lofty European civilization? Until now, we have all probably read and repeated these words thoughtlessly, without suspecting their fearsome seriousness. A look around us at this moment shows what the regression of bourgeois society into barbarism means».

Και σε μετάφραση (από το «Rosa Luxemburg - Η εργατική τάξη και ο πόλεμος», εκδόσεις Κοροντζή):

«Ο Φρίντριχτ Ενγκελς είπε κάποτε: "Η αστική κοινωνία βρίσκεται μπροστά σε ένα δίλημμα: ή πέρασμα στο σοσιαλισμό ή ξανακατρακύλισμα της ανθρωπότητας στη βαρβαρότητα". Τι σήμαινε όμως "ξανακατρακύλισμα στη βαρβαρότητα" από το σημερινό επίπεδο του ευρωπαϊκού πολιτισμού; Μέχρι σήμερα διαβάζουμε, αναμφισβήτητα, τα λόγια αυτά χωρίς να εμβαθύνουμε στο νόημα που κρύβουν και τα παραθέτουμε χωρίς να προαισθανόμαστε την τρομερή βαρύτητά τους. Σήμερα όμως, αρκεί να ρίξουμε μια ματιά γύρω μας για να καταλάβουμε τι σημαίνει κατρακύλισμα της αστικής κοινωνίας στη βαρβαρότητα».

*

Και στη συνέχεια η Ρόζα Λούξεμπουργκ προσθέτει:

«Σήμερα, βρισκόμαστε μπροστά στην επιλογή όπως ακριβώς το είχε προβλέψει πριν από μια γενιά ο Φρίντριχτ Ενγκελς (σ.σ.: η υπογράμμιση, όπως και παραπάνω, δική μας): Είτε θρίαμβος του ιμπεριαλισμού (...). Είτε νίκη του σοσιαλισμού...».

***

Ο Φρίντριχτ Ενγκελς, λοιπόν!

Ούτε ο Καστοριάδης, ούτε - φυσικά - ο Παπανδρέου. Ο Ενγκελς!

Μα, τότε, γιατί οι φιγουρατζήδες της «ευρυμάθειας», όταν αναφέρονται στην καταγωγή τού «σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα», ακόμα κι όταν παραθέτουν αποσπάσματα από τα γραφτά της Λούξεμπουργκ, το όνομα «Ενγκελς» το... ξεχνούν, το απαλείφουν;

*

Προφανώς επειδή είχε δίκιο η Ρόζα. Οτι, δηλαδή, ορισμένοι, στα λόγια αυτά - «σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα» - ούτε να εμβαθύνουν μπορούν, ούτε την τρομερή βαρύτητά τους να προαισθανθούν.

Υποψιαζόμαστε, όμως, κάτι ακόμα: ότι η «αμνησία» και η «αβλεψία» τους, όσον αφορά στον Ενγκελς, προέρχονται από το γεγονός ότι τον Ενγκελς πολύ δύσκολα μπορούν να τον παρουσιάσουν σαν κάτι διαφορετικό ή κάτι λιγότερο απ' ό,τι ήταν: Ηταν ο θεμελιωτής μαζί με τον Μαρξ του επιστημονικού σοσιαλισμού - κομμουνισμού. Ηταν εκείνος που πέραν των άλλων, απευθυνόμενος στον κάθε υποκριτή, ημιμαθή ή αναθεωρητή (σαν αυτούς που θέλουν «σοσιαλισμό» χωρίς όμως τη «δικτατορία του προλεταριάτου»), απαντούσε ως εξής:

«Λοιπόν, κύριοι, θέλετε να μάθετε με τι πράγμα μοιάζει επιτέλους αυτή η δικτατορία; Κοιτάξτε την Κομμούνα στο Παρίσι. Αυτή ήταν η δικτατορία του προλεταριάτου».

*

Είναι, επομένως, πασιφανές: οι αποκοτιές των «φιγουρατζήδων» έχουν ένα όριο. Εντάξει να μιλούν για «σοσιαλισμό». Εντάξει, κάποιοι να θυμούνται ακόμα και την Ρόζα. Αλλά με τον Ενγκελς τα πράγματα «αγριεύουν». Γιατί στην περίπτωση αυτή, ούτε με τον όρο «σοσιαλισμός» μπορούν να παίζουν, ούτε τους σοσιαλιστές να καμώνονται.


Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Eurokinissi

Αντιγράφουμε από το περιοδικό «Schooligans» ένα μικρό απόσπασμα από τη συνέντευξη που παραχώρησε ο Θ. Πάγκαλος πριν μερικές μέρες (16/5/2009):

*

-- Ο Καρατζαφέρης (πώς σας φαίνεται;)

Πάγκαλος: «Ο Γιώργος ο Καρατζαφέρης είναι παλιός μου γνωστός. Ξέρω πολύ καλά και τον αδερφό του και την οικογένεια όλη».

-- Φίλος εννοείτε;

Πάγκαλος: «Ναι, είμαστε φίλοι».

-- Και ποια είναι η γνώμη σας;

Πάγκαλος: «Είναι αυτό που λέμε γνήσιος».

-- Ρατσιστής είναι;

Πάγκαλος: «Ο ίδιος, όχι, δε νομίζω. Αλλά βλέπει ότι περνάει αυτό το πράγμα δυστυχώς στην Ελλάδα και το δουλεύει. Σημασία έχει πάντως ότι κατάφερε να δημιουργήσει στην ακροδεξιά ένα αποκρυστάλλωμα της τάξης του 5%. Είναι επιτυχία του αυτό».

-- Τον θεωρείται πιο ακραίο από το ΚΚΕ;

Πάγκαλος: «Δεν μπορώ να συγκρίνω. Θεωρώ το ΛΑ.Ο.Σ πιο ζωντανό από το ΚΚΕ (...)».

***

Οπως βλέπετε για τον Πάγκαλο αυτό που έχει «σημασία» είναι ότι ο Καρατζαφέρης «κατάφερε να δημιουργήσει» ένα «αποκρυστάλλωμα» στην «ακροδεξιά». Και τούτο το αναγνωρίζει σαν «επιτυχία» του Καρατζαφέρη. Τον οποίο δε Καρατζαφέρη (τον δημιουργό του «αποκρυσταλλώματος στην ακροδεξιά», δηλαδή) ο Πάγκαλος τον περιποιεί με τη φιλία του (σ.σ.: «Ναι, είμαστε φίλοι», όπως λέει).

*

Εμείς απλώς να υπενθυμίσουμε ότι ο Πάγκαλος και ο Καρατζαφέρης είναι οι δυο που εκτοξεύουν (είτε εναλλάξ, είτε και οι δυο ταυτόχρονα) τις ίδιες συκοφαντίες περί «σχέσεων» του ΚΚΕ με τη «Γερμανός».

Αλλη μια κλασική εφαρμογή του «όμοιος τον όμοιο κι η κοπριά στα λάχανα»...

1799 Γεννιέται ο Αλέξανδρος Σεργκέγιεβιτς Πούσκιν, Ρώσος συγγραφέας, θεμελιωτής της νέας ρωσικής λογοτεχνίας. Σκοτώθηκε σε μονομαχία στις 10 του Φλεβάρη του 1837.

1905 Δημιουργήθηκε στο Ιβάνοβο - Βοζνεσένσκ το σοβιέτ των εργατών αντιπροσώπων, ένα από τα πρώτα σοβιέτ της Ρωσίας.

1923 Στη Διάσκεψη της Λοζάνης επέρχεται συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Οι εργασίες της ολοκληρώθηκαν τον Ιούλη του 1923 με την υπογραφή της ομώνυμης συμφωνίας.

1932 Μετά την παραίτηση Βενιζέλου, σχηματίζεται νέα κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Αλέξανδρο Παπαναστασίου.

1940 Αρχίζει η μάχη της Δουνκέρκης. Ο αγγλικός στόλος πετυχαίνει να μεταφέρει στην Αγγλία βρετανικά στρατεύματα, που είχαν καθηλωθεί στις ακτές, δύναμης 300.000 και γαλλικά 40.000 ανδρών.

1946 Συνέρχεται το 1ο Πανελλαδικό Συνέδριο Γυναικών.

1963 Αφήνει την τελευταία του πνοή ο Γρηγόρης Λαμπράκης. Χαροπάλευε από τη νύχτα της 22ας του Μάη, όταν δέχτηκε τη δολοφονική επίθεση των οργάνων του παρακράτους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης της Ελληνικής Επιτροπής για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη και στην οποία ήταν ο κεντρικός ομιλητής.

1966 Ανακήρυξη της ανεξαρτησίας της Γουιάνας.

Από την εφημερίδα «Goal news» (23/5/2009), αντιγράφουμε:

«Πρώτος ξεκίνησε ο Πάγκαλος: "Αν αποδειχτεί ότι δεν έχω δίκιο σ' αυτά που υποστηρίζω για τη σχέση του ΚΚΕ με την εταιρεία "Γερμανός", θα φύγω από την πολιτική ζωή".

Και πώς μπορεί να αποδειχτεί αυτό; Μέσω των δικαστηρίων; Ούτε σε δέκα χρόνια δεν τελειώνουν τα δικαστήρια στην Ελλάδα. Αλλωστε αυτός που καταγγέλλει έχει το βάρος και την υποχρέωση της απόδειξης. Οχι ο καταγγελλόμενος. Ακόμα και τον Πάγκαλο να αποκαλέσει κάποιος ελέφαντα, ο ίδιος οφείλει να αποδείξει ότι είναι και όχι ο Πάγκαλος ότι δεν είναι. Αρα, λοιπόν, η παραίτηση είναι παραμύθι φούρναρης».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ