Τις 150 φτάνουν οι δημόσιες πλήρως εξοπλισμένες κλίνες Μονάδας Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) σε όλη την Ελλάδα που παραμένουν κλειστές γιατί η κυβέρνηση αρνείται να προσλάβει το απαραίτητο προσωπικό και την ίδια στιγμή νοικιάζονται και πληρώνονται πανάκριβα κλίνες ΜΕΘ στα ιδιωτικά νοσοκομεία και θεραπευτήρια. Η κατάσταση αυτή όμως - που αποτελεί όνειδο για την κυβέρνηση - δεν εμπόδισε τον υπουργό Υγείας να μιλήσει χτες απ' τα εγκαίνια της ΜΕΘ παίδων στο νοσοκομείο «Αγλ. Κυριακού», για ποιοτικό άλμα «που σηματοδοτεί το μέλλον της ελληνικής υγείας συνολικότερα».
Να σημειώσουμε, ότι η προαναφερόμενη ΜΕΘ παίδων έγινε με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, αφού η κυβέρνηση και το υπουργείο Υγείας έχουν εναποθέσει την υγεία και το... μέλλον των Ελλήνων στη «φιλανθρωπία» των διαφόρων επιχειρηματιών. Προφανώς, σ' αυτό το ποιοτικό άλμα αναφερόταν ο υπουργός Υγείας...
Για την κερδοφορία του ΟΣΕ στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, όπου τα τρένα εμφανίζουν πληρότητα της τάξης του 90%, υπερηφανευόταν τις προάλλες η διοίκηση του Οργανισμού.
Τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια; Σημαίνει ότι ενόψει του προωθούμενου διαχωρισμού της υποδομής από την εκμετάλλευση (έχει υπογραφεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα) οι ιδιώτες θα μπορούν να δρομολογούν ελεύθερα δικά τους τρένα στις γραμμές - «φιλέτα» του ΟΣΕ, εκτελώντας μεταφορικό έργο. Και σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΣΕ, δεν είναι λίγοι αυτοί οι ιδιώτες που ασκούν ήδη πιέσεις για την είσοδό τους στο σιδηροδρομικό δίκτυο, μόλις «απελευθερωθούν» πλήρως και οι σιδηροδρομικές μεταφορές, όπως προβλέπει σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Και επειδή όλες οι οδηγίες της ευρωένωσης έχουν σκοπό να εξυπηρετήσουν τα ιδιωτικά συμφέροντα, τονίζουμε ότι η συγκεκριμένη οδηγία, ενώ προβλέπει την ελεύθερη είσοδο ιδιωτών στα σιδηροδρομικά δίκτυα, τους απαλλάσσει από το υψηλό κόστος που απαιτείται για τη συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό της υποδομής - επιδομής. Το κόστος αυτό θα εξακολουθεί να καλύπτεται από το κράτος, δηλαδή, εν προκειμένω, από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.
Οσο για τους θιασώτες της «ελεύθερης αγοράς» και του «ανταγωνισμού», που θα σπεύσουν να ισχυριστούν ότι η εξέλιξη αυτή θα ωφελήσει το επιβατικό κοινό, θυμίζουμε ότι το ανταγωνιστικό περιβάλλον, στο οποίο υποτίθεται ότι λειτουργούν εδώ και 13 χρόνια οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, κάθε άλλο παρά έχει ωφελήσει τους συνδρομητές, οι οποίοι πληρώνουν πανάκριβα τις υπηρεσίες των ιδιωτών, ενώ τα κέρδη των εταιριών αυτών, χρόνο με το χρόνο, αυγαταίνουν, και, μάλιστα, με υψηλούς ρυθμούς.
Δε θέλουμε να γίνουμε μάντεις κακών, αλλά δε χρειάζονται προφητικές ικανότητες, για να προβλέψει κανείς ότι η ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου θα σημάνει για το επιβατικό κοινό ακριβότερο εισιτήριο, αλλά και δραστική υποβάθμιση, αν όχι κατάργηση, δρομολογίων, που δε θα είναι «ανταγωνιστικά».
Πειστήκαμε από τη χτεσινή συζήτηση στη Βουλή ότι όσο άσχημες κι αν είναι οι προθέσεις τους, όσο κι αν αποβλέπουν αμφότεροι (ο καθένας με τον τρόπο του) σε ένα Σύνταγμα κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες της αγοράς και τα συμφέροντα του κεφαλαίου, τα πράγματα ίσως χειροτερέψουν.
Σκεφτείτε ότι τα δύο αυτά κόμματα θα διαλέγονται επί πέντε μήνες σε μια επιτροπή γι' αυτήν την αναθεώρηση. Και οι διαθέσεις τους για συναινέσεις, ανταλλαγές απόψεων και «εμβάθυνση» στους στόχους τους είναι δεδομένες. Αυτή η συνύπαρξη ποιος ξέρει τι μπορεί να γεννήσει!
Φυσικά, όλα αυτά υποτίθεται ότι τα κάνουν για το ...καλό μας, όπως λένε. Γιατί, όμως, δεν μπαίνουν στον κόπο να ρωτήσουν τον κόσμο τι γνώμη έχει για την όλη ιστορία; Αν θέλει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ή αν επιθυμεί να δοθούν τα δάση στην τσιμεντοποίηση;
ΠΟΛΥΣ ΛΟΓΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ εκεί στο ΠΑΣΟΚ για τους περίφημους «αντάρτες» του στις επικείμενες δημοτικές εκλογές, με την Αννα Διαμαντοπούλου να μην αποκλείει ακόμη και πολλές διαγραφές. Αν είχε πολιτικό υπόβαθρο η ιστορία, σίγουρα θα είχε, αντίστοιχα, και πολιτικό ενδιαφέρον.
Δυστυχώς όμως, μάλλον για άλλου τύπου κόντρες πρόκειται. Οι περισσότερες περιπτώσεις προκύπτουν από την πολύχρονη και συνεχή προσπάθεια μετατροπής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε διανεμητή διαφόρων κονδυλίων στα συνήθως ανταγωνιζόμενα τοπικά κατεστημένα και συμφέροντα.
Μια κατάσταση, που κάθε άλλο παρά αλλάζει, φυσικά. Εχει φροντίσει γι' αυτό με τη νομοθεσία του το υπουργείο Εσωτερικών.