ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Ιούνη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Παίχτε μπάλα, ρε"!

Δεν είμαι Βραζιλία στο Μουντιάλ. Πράγμα, που μάλλον δεν ενδιαφέρει κανέναν, εκτός ίσως από τον Παύλο τον Ριζαργιώτη, που εξηγούσε από τη στήλη, την περασμένη Τετάρτη, γιατί εκείνος είναι με τη Βραζιλία (σ.σ.: ουδείς τέλειος). Ομως, κυρίως, δεν είμαι μ' αυτό το Μουντιάλ, γενικώς. Γιατί εδώ, για πρώτη ίσως φορά, με τόσο έντονο τρόπο, γινόμαστε μάρτυρες διασυρμού του "βασιλιά των σπορ". Οι παλιότεροι θυμούνται την Εθνική ομάδα της Σοβιετικής Ενωσης να αντιμετωπίζει στα Μουντιάλ, όχι 11, αλλά 12 αντιπάλους. Τους παίκτες της αντίπαλης ομάδας συν τον διαιτητή. Τότε, μετά από πολλούς επαίνους για τις "ποδοσφαιρικές της αρετές", η ποδοσφαιρική ομάδα της Σοβιετικής Ενωσης "τύχαινε" να πέφτει θύμα των διαιτητικών "λαθών".

Τώρα, στη Γαλλία, το "αρρενωπόν" του συστήματος διασφαλίζεται διά της αποπομπής των ..."μη Αρείων". Οι διαιτητές αναγνωρίζουν εξίσου εύκολα ποιων ομάδων πρέπει να ακυρώνουν τα κανονικότατα γκολ ή να αποβάλλουν χωρίς λόγο ποδοσφαιριστές. Τα θύματά τους ξεχωρίζουν. Είναι πιο "σκούροι" από τους αντιπάλους τους. Μην το ρίξει κανείς στο "οι διαιτητές είναι άνθρωποι και κάνουν λάθη". Σε τέτοιες διοργανώσεις δε χρειάζονται πολλά λόγια για να εξηγήσεις τις διασυνδέσεις και τις εντολές που λαμβάνουν οι "άρχοντες" του αγώνα, από τους άρχοντες της διοργάνωσης. Και η ΦΙΦΑ κάτι ξέρει από αυτά...

Δεν είμαι με αυτό το Μουντιάλ, γενικώς, γιατί εκεί καθρεφτίζεται όλο αυτό το βιομηχανοποιημένο προϊόν, όπως έχουν καταντήσει το ποδόσφαιρο. Ενα άθλημα - "κονσέρβα", που έχουν αποφασίσει να παίζεται με κανόνες εργαστηρίου και με πρωταγωνιστές, που μπορεί να είναι "χορευτές", "μαραθωνοδρόμοι","μποντιμπιλντεράδες", αλλά ποδοσφαιριστές δεν είναι. Ιδού το ποδόσφαιρο της "στρατιωτικοποιημένης τακτικής". Ενα άθλημα, που οι ανταγωνιζόμενοι "Ράμπο" προπονούνται να γίνουν "Ράμπο", ώστε να πάρουν ένα κύπελλο για να παραχωρηθεί ως επιπλέον διαφημιστικό στις μπίζνες των αφεντικών του ποδοσφαίρου.

Κάποιοι (αυτοί που "παραμύθιασαν" ορισμένους), για να κρύψουν την πραγματικότητα, αναζητούν καταφύγιο στο μύθο. Και ο μύθος είναι η Βραζιλία. Επομένως, όλοι πρέπει να είμαστε Βραζιλία. Μέχρι καταναγκασμού, δηλαδή! Και τι σχέση έχει η σημερινή Βραζιλία, φίλοι, με το μύθο της; Τόσο εκτός γηπέδου (ο Ρομάριο, αφού αποκλείστηκε από την ομάδα και έκλαψε στις κάμερες, μετά γύρισε μια διαφήμιση δισεκατομμυρίων με θέμα τον ...αποκλεισμό του), όσο και μέσα στο γήπεδο (όπου ένα 20χρονο παιδί, ο Ρονάλντο, έχει καταναγκαστεί να υποτάξει ασυνείδητα το ταλέντο του, στο να αγωνίζεται για να αποδείξει ότι καλώς έχουν επενδύσει επάνω του δισεκατομμύρια οι πολυεθνικές παραγωγής ειδώλων, και όχι για να παίξει μπάλα);

Δεν είμαστε νοσταλγοί του Πελέ, που κάποιοι από εμάς δεν είδαμε να παίζει μπάλα. Είδαμε, όμως, τον Φαλκάο, τον Ζίκο, τον Εντερ, που μας επέτρεπαν, στις φαντασιώσεις μας, να αναγνωρίζουμε τους εαυτούς μας στις αλάνες. Οχι ότι τότε δεν υπήρχε η "Κόκα - Κόλα", αλλά υπήρχαν μερικές χαραμάδες. Τώρα κι αυτές έχουν σχεδόν εκλείψει. Γι' αυτό κι εμείς είμαστε ...με τον Μπάτζιο και με τον κάθε Μπάτζιο (αν υπάρχει άλλος) σε όποια ομάδα κι αν παίζει. Γιατί, αυτός τουλάχιστον μας θυμίζει κάτι από τις φαντασιώσεις μας και δείχνει ότι οι "πρωτοπόροι" μπορούν να τους χαλάσουν τη σούπα, παίρνοντας με το μέρος τους την "κερκίδα". Για να επιβάλει η "κερκίδα", τελικά, τους όρους του παιχνιδιού. Στο σημερινό στημένο, εκτός των άλλων, Μουντιάλ, λίγο μας νοιάζει ποιος θα πάρει το κύπελλο. Το δικό μας θα είναι κύπελλο για το "άλλο" ποδόσφαιρο. Το "άλλο" ποδόσφαιρο, που δε θα παίζεται με το κεφάλι κάτω και τα πόδια πάνω και που δε θα ακούγεται το σύνθημα: "Παίχτε μπάλα, ρε"!

Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ


Κλιμακώνουν τον αγώνα οι σιδηροδρομικοί

Την κλιμάκωση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων, με τέσσερις 24ωρες απεργίες, το διάστημα 7 - 16 Ιούλη, αποφάσισαν οι σιδηροδρομικοί, αντιδρώντας στα κυβερνητικά σχέδια για τη συρρίκνωση και το ξεπούλημα του ΟΣΕ και την ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων.

Σύμφωνα με την απόφαση που πήρε χτες ομόφωνα το ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ),θα πραγματοποιηθούν τρεις 24ωρες απεργίες στις 7, 9 και 14 Ιούλη στα τρία δίκτυα Αθηνών - Θεσσαλονίκης,Πελοποννήσου και Βόρειας Ελλάδας (μια ανά δίκτυο), ενώ οι απεργιακές κινητοποιήσεις των σιδηροδρομικών θα κορυφωθούν στις 16 Ιούλη, με νέα πανελλαδική - πανσιδηροδρομική 24ωρη απεργία. Το απεργιακό πρόγραμμα ανά δίκτυο αναμένεται να καθοριστεί από την ΠΟΣ τις επόμενες μέρες, ενώ οι σιδηροδρομικοί είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τον αγώνα τους, με σκοπό την ανατροπή των καταστροφικών κυβερνητικών σχεδίων για το μέλλον του ΟΣΕ και τις εργασιακές τους σχέσεις.

Υπενθυμίζεται ότι το απεργιακό μέτωπο των εργαζομένων στον ΟΣΕ άνοιξε την περασμένη βδομάδα, με αλλεπάλληλες στάσεις εργασίας και αποκορύφωμα την προχτεσινή 24ωρη πανσιδηροδρομική απεργία και τις δυναμικές - μαζικές συγκεντρώσεις και πορείες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα. Το μήνυμα που έστειλαν οι σιδηροδρομικοί σε κυβέρνηση και διοίκηση, με την αγωνιστική τους συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις, είναι ότι δε θα επιτρέψουν τη διάλυση του ΟΣΕ, όπως αυτή ορίζεται στο "επιχειρησιακό σχέδιο", ούτε την επιβολή "εργασιακού μεσαίωνα", μέσω των νέων αντεργατικών κανονισμών εργασίας, που έχει έτοιμους η διοίκηση.

"Λουκέτο" στο δίκτυο της Θεσσαλίας

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση, σε εφαρμογή του σχεδίου της για τη συρρίκνωση των ελληνικών σιδηροδρόμων και το ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ στους ιδιώτες, προχωρά την ερχόμενη Δευτέρα στο κλείσιμο του θεσσαλικού δικτύου, παρά τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων της Θεσσαλίας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των κοινωνικών φορέων και των σιδηροδρομικών. Ηδη, το προσωπικό αμαξοστοιχιών του ΟΣΕ, ως πρώτη αντίδραση στο κλείσιμο της γραμμής Βόλου - Παλαιοφάρσαλου - Καλαμπάκας, κήρυξε για την ερχόμενη Δευτέρα 4ωρη στάση εργασίας από 9 π.μ. έως 1 μ.μ. Σημειώνεται ότι το θέμα αυτό συζητήθηκε στο χτεσινό ΔΣ της ΠΟΣ, αλλά η πλειοψηφία (ΠΑΣΚΕ) απέρριψε την πρόταση των συνδικαλιστών της ΔΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), να αξιώσει η Ομοσπονδία να μην κλείσει η γραμμή και να μη μετατεθούν οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ στο θεσσαλικό δίκτυο. Σε πλήρη ταύτιση με τη διοίκηση του ΟΣΕ, τα στελέχη της ΠΑΣΚΕ έχουν συμφωνήσει στο κλείσιμο της γραμμής, δήθεν για να γίνουν με το μικρότερο δυνατό κόστος τα έργα εκσυγχρονισμού της.

Επισημαίνεται ότι για το "λουκέτο" στο θεσσαλικό δίκτυο, η διοίκηση του ΟΣΕ υποστηρίζει ότι γίνεται για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής και ότι θα επαναλειτουργήσει μετά από 18 μήνες περίπου. Κάτι που αμφισβητείται από πολλές πλευρές, με δεδομένη και τη θέση του ΤΕΕ ότι οι εργασίες εκσυγχρονισμού του θεσσαλικού δικτύου μπορούν να εκτελούνται παράλληλα, χωρίς να σταματήσει η λειτουργία του. Κατά τη διοίκηση του ΟΣΕ, η λύση αυτή είναι ασύμφορη οικονομικά, γιατί θα αυξήσει το κόστος των έργων. Οσον αφορά την τύχη των 100 σιδηροδρομικών που εργάζονται στο θεσσαλικό δίκτυο, η διοίκηση του ΟΣΕ υποστηρίζει ότι δε θα γίνουν απολύσεις, αλλά μεταθέσεις σε "γειτονικά δίκτυα" ή όπου αλλού "υπάρχουν ανάγκες"!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ