ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Δεκέμβρη 2002
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΗΛΕ ...ΠΑΘΗ

Γρηγοριάδης Κώστας

Σημίτη (πρωθυπουργό): Ηταν μεγαλύτερος ο ντόρος που κάνατε (απ' ό,τι έπρεπε) για τα χρήματα του τέως, ή εμάς μας φάνηκε; Προοδευτική δύναμη...

***

Δεν έχει να φοβηθεί τίποτε ο κοσμάκης! Οι τιμές θα είναι περίφημες τις μέρες των εορτών! Δεσμεύτηκε η κυβέρνηση...

***

Φάρμακο, για κάθε αρρώστια του καπιταλισμού, αποτελεί η θέσπιση ενός κώδικα δεοντολογίας! Κώδικας για τα ΜΜΕ, κώδικας για τα της Βιοηθικής, κώδικας για... Μόνο, που οι αρρώστιες είναι πολλές και ανίατες...

***

Κακαουνάκη: Μόνο το ΚΚΕ κάνει λόγο για μυστικές υπηρεσίες και «17 Ν»; Κάνεις λάθος! Και ο περισσότερος κόσμος το ίδιο λέει...

***

«Η Αλίσια, το τσεκ από την Ισπανία και τα μελίσσια του Κουφοντίνα»! («ΑΛΤΕΡ»). Σημειωτέον (αυτό κι αν είναι θέμα) ότι η Αλίσια διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με την οικογένειά της! Πάλι απ' τον «ΑΛΤΕΡ»...

***

«Το τάνγκο του Τσε»! Ετσι λέγεται το βιβλίο του Μ. Ανδρουλάκη (το νέο), που παρουσιάζει τον επαναστάτη ως σύγχρονο γιάπι στο Τόκιο (!!!), αν, λέει, ζούσε σήμερα! Η καλύτερη απάντηση είναι να μένεις άφωνος...

***

Υπόθεση Πολκ: Επεσε θάψιμο, που πήγε σύννεφο! Μόνες εξαιρέσεις, «902» TV και «ΑΛΦΑ»! Η κρατική ΕΡΤ το ξέχασε, μάλλον...

***

Αλλά γιατί να παιχτεί το θέμα; Η νεολαία (και άλλοι) είχαν πιο σημαντικά να δουν: Τον κύριο Πάγκαλο ηθοποιό, την ερωτική αλληλογραφία της Κάλλας, την Σκλεναρίκοβα! Αλλά και την οδοντίατρο! Και τον ταλαίπωρο που επιχείρησε (;) να αυτοκτονήσει παρουσία των TV! Και άλλα...

***

Λ. Αποστολίδης (ΠΑΣΟΚ): Πάνω απ' όλα είναι ο άνθρωπος! Είπε... Το σλόγκαν του ΠΑΣΟΚ, όπως έλεγε και ο Φελώνης!..

Γρηγοριάδης Κώστας

***

Πάντως, οχτώ χιλιάδες γκουρού στα Ανώγεια, θα ήταν γεγονός μεγάλης πλάκας...

***

«ΑΛΤΕΡ»: Ποια ζώδια θα ερωτευτούν αυτόν το μήνα!.. Βαρυσήμαντο ρεπορτάζ όντως...

**

Τζάμπα τα εισιτήρια για τους Ολυμπιακούς Αγώνες!.. Οπως είπε η ΝΕΤ, φθηνά!..

***

Μια ξεχωριστή εκδήλωση ήταν αυτή για την παρουσίαση του λευκώματος του «Ριζοσπάστη», που περιλαμβάνει όλα τα φύλλα της Κατοχής, της απελευθέρωσης και των Δεκεμβριανών μέχρι τη Συμφωνία της Βάρκιζας. Ηρωικές εποχές, πολύτιμα διδάγματα, που μας γεμίζουν όλους με μεγαλύτερες ευθύνες και καθήκοντα για το σήμερα και το αύριο του κινήματος...

Γρηγοριάδης Κώστας

Associated Press

ΙΣΠΑΝΙΑ
Το καταστροφικό κυνήγι του κέρδους

Το πετρέλαιο που διαφεύγει από το «Prestige» συνεχίζει να μολύνει τις ισπανικές ακτές, οδηγώντας σε μεγάλη καταστροφή στο οικοσύστημα - σε μια ακόμη τραγική απόδειξη του γεγονότος πως το φρενιτιώδες κυνήγι του καπιταλιστικού κέρδους θυσιάζει στο βωμό του ζωές, όχι μόνον πουλιών της θάλασσας, αλλά και ανθρώπων

ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ
Οι έμποροι των δακρύων

Το προϊόν που θα πουληθεί περισσότερο, στις μέρες των γιορτών, είναι το δάκρυ. Εχουμε να δούμε κλάμα στην τηλεόραση που θα ξεπεράσει κι εκείνο που έριξε η Μάρθα Βούρτση στην κινηματογραφική ταινία «Περιφρόνα με γλυκιά μου», στην οποία, τυφλωμένη από έκρηξη στην γκαζιέρα, εκλιπαρούσε, ματαίως, τη συμπόνια του καλού της. Είναι σίγουρο ότι οι τρομεροί σκηνοθέτες του γιορτινού τηλεοπτικού κλάματος - οι Τεγόπουλος και Φώσκολος δεν «πιάνουν μία» μπροστά στον Ευαγγελάτο, στον Λιάγγα, στην Παναγιωταρέα, στον Μικρούτσικο, στη Λιαροπούλου και ΣΙΑ - έχουν, ήδη, βρει τα «θύματα» που θα χρησιμοποιηθούν στη δραματική παραγωγή συγκίνησης. Και οι «συνήθεις ύποπτοι» της φιλευσπλαχνίας και του σαμαρειτισμού καιροφυλαχτούν να παρουσιάσουν «θεάρεστο έργο».

Αλλά γιατί, αυτές τις μέρες, η τηλεόραση θα μοιάζει περισσότερο με δημόσιο εξομολογητήριο αδικημένων ψυχών και πονεμένων σωμάτων και με δημοπρατήριο συμπαράστασης κι ελεημοσύνης; Μα, επειδή, αυτές τις «άγιες» μέρες, το δάκρυ πουλάει περισσότερο ακόμα κι από το αίμα και το σπέρμα που πουλιούνται, καθημερινά, όλο τον υπόλοιπο χρονικό διάστημα, αλλά κι επειδή από τη διαφήμιση της φιλευσπλαχνίας, εκτός από τους ελεήμονες, κερδίζουν και οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ. Οι «έμποροι των δακρύων» γνωρίζουν ότι τις μέρες των γιορτών - ειδικά των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς - πολλοί άνθρωποι βιώνουν πιο έντονα τα θρησκευτικά συναισθήματα κι επομένως είναι πιο ευάλωτοι σαν τηλεοπτικοί καταναλωτές του συγκινησιακού προϊόντος.

Το κυνήγι του κέρδους, λοιπόν, είναι που οδηγεί και κατευθύνει την τηλεόραση στην παραγωγή σκηνικού των δακρύων. Εν πρώτοις, κερδοσκοπούν οι ιδιοκτήτες της, καθώς η τηλεοπτική προβολή ανθρωπίνων δραμάτων, εξασφαλίζει υψηλή τηλεθέαση κι επομένως περισσότερες διαφημίσεις κι αυξημένα έσοδα. Κερδισμένοι είναι και οι φιλεύσπλαχνοι, καθώς διαφημίζονται στην τηλεόραση, χωρίς να δώσουν ούτε ένα ευρώ. Ταυτόχρονα, επιτυγχάνεται και ο γενικότερος στόχος τον οποίο είναι ταγμένα να υπηρετούν αυτά τα ΜΜΕ και αφορά στη χειραγώγηση των συνειδήσεων και στον αποπροσανατολισμό της «κοινής γνώμης». Διότι το μήνυμα που εκπέμπεται από αυτού του είδους τις εκπομπές είναι ότι «για την ανθρώπινη δυστυχία φταίει η μοίρα κι ευτυχώς που υπάρχουν κάποιοι καλοί άνθρωποι που βοηθούν».

Αλλά, το μήνυμα είναι ψευδές, αποβλακωτικό, αντιδραστικό κι επικίνδυνο. Φουντώνοντας τα συναισθήματα και κεντρίζοντας το θυμικό, οι «μηνυτές» στοχεύουν στην εμπόδιση της σκέψης και στην παράλυση κάθε ατομικής και συλλογικής προσπάθειας για αντίσταση στην αδικία και την εκμετάλλευση. Η αλήθεια είναι ότι για την ανθρώπινη δυστυχία φταίνε άνθρωποι. Οπως η αλήθεια είναι ότι το προσωπικό και το συλλογικό πρόβλημα δε λύνεται με την προσευχή και την ελεημοσύνη, αλλά με τη δράση και τον αγώνα. Εκτός από τους «καλούς» που βοηθούν - και, προσοχή, όποιοι εμφανίζονται «καλοί» δεν είναι πάντα ανιδιοτελείς - υπάρχουν και οι «κακοί» που βλάπτουν και δεν πρέπει να μένουν ατιμώρητοι...


Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ