ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Ιούνη 2005
Σελ. /56
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Νέα μουσεία ... ίδια αντιδραστική πολιτική

Από τη χτεσινή κινητοποίηση των συμβασιούχων του ΥΠΠΟ, έξω από το Νομισματικό Μουσείο (Ιλίου Μέλαθρον)
Από τη χτεσινή κινητοποίηση των συμβασιούχων του ΥΠΠΟ, έξω από το Νομισματικό Μουσείο (Ιλίου Μέλαθρον)
«Θερμή» αγωνιστική υποδοχή επιφύλαξαν στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ οι εργαζόμενοι στο Νομισματικό Μουσείο, κατά την είσοδό της στο χώρο για την ημερίδα που διοργάνωσε η Διεύθυνση Μουσείων Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του ΥΠΠΟ, με θέμα «Τα νέα μουσεία στην Ελλάδα».

Πρόκειται για τους 36 συμβασιούχους συντηρητές που εργάζονται στη συντήρηση του Ιλίου Μελάθρου, του κτιρίου δηλαδή που στεγάζει το μουσείο, οι οποίοι διανύουν ήδη τον τρίτο μήνα απλήρωτοι, ενώ δεν πληρώθηκαν και το δώρο του Πάσχα. Οι εργαζόμενοι (το έργο που εκτελούν είναι του Ταμείου Διαχείρισης του ΥΠΠΟ) απολύθηκαν πέρσι τον Οκτώβρη, την περίοδο του «πογκρόμ» - μαζικών απολύσεων στο ΥΠΠΟ, αλλά επέστρεψαν στις θέσεις τους μετά την εκδίκαση ασφαλιστικών μέτρων. Σήμερα βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας.

Το πανό, με το οποίο «υποδέχτηκαν» την ηγεσία του ΥΠΠΟ, έγραφε «Εσείς παρουσιάζετε τα μουσεία μας, εμείς οδηγούμαστε στην ανεργία σας», ενώ μοίρασαν ανακοίνωση, όπου μεταξύ άλλων σημειωνόταν, με αφορμή την ημερίδα: «Για τη δημιουργία αυτών των μουσείων καθώς και για την πραγματοποίηση των περισσότερων έργων του ΥΠΠΟ εργάστηκαν και εργάζονται σχεδόν αποκλειστικά συμβασιούχοι (...) Οι ήδη υπάρχοντες συμβασιούχοι χαρακτηρίζονται περιττοί και απολύονται, ενώ εξαγγέλλεται η αντικατάστασή τους από συμβασιούχους νέου τύπου (π.χ. προγράμματα stage, ημιαπασχόληση, κλπ.), με ακόμη λιγότερα δικαιώματα και χωρίς καμία προοπτική. Το ΥΠΠΟ αξιοποιεί όπως υποσχέθηκε το έμπειρο και εξειδικευμένο δυναμικό του "τακτοποιώντας" το σε μόνιμες θέσεις στο ταμείο ανεργίας».

Ολα αυτά, βέβαια, δεν εμπόδισαν τον Π. Τατούλη να «διαφημίσει», στην ομιλία του, στην ημερίδα, το νέο Οργανισμό του ΥΠΠΟ και την ιδιωτικοποίηση των μουσείων που εκείνος, ουσιαστικά, προβλέπει, αγνοώντας προκλητικά τους εργαζόμενους: «Σήμερα», είπε, «τα μουσεία αυτά από θεσμικής απόψεως λειτουργούν ως κλασικές δημόσιες υπηρεσίες. Χάρη σε ορισμένους ικανούς διευθυντές (σ.σ. «προφανώς» χωρίς εργαζόμενους...) που υπερβαίνουν τις περιορισμένες δυνατότητες που τους παρέχει το ασφυκτικό θεσμικό τους πλαίσιο, έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις τα τελευταία χρόνια».

Η ίδια η ημερίδα ήταν περισσότερο «τεχνοκρατικού» τύπου, αφού παρουσιάστηκαν νέα και μελλοντικά μουσεία μέσα από τις μελέτες, αποφεύγοντας (ήταν αναμενόμενο αφού την ημερίδα διοργάνωνε το ΥΠΠΟ) την αναφορά έστω στις επιπτώσεις που θα έχει ο νέος Οργανισμός στη λειτουργία τους.

Οι «Scorpions» επιστρέφουν

Οι θρυλικοί «Scorpions», επιστρέφουν ένα χρόνο μετά στην Αθήνα, για μια μοναδική συναυλία στις 18 Ιούλη (9.30 μ.μ.), στο Στάδιο «Καραϊσκάκη». Οι βετεράνοι ρόκερς θα παρουσιάσουν κομμάτια του τελευταίου άλμπουμ τους «Unbreakable», ενώ δε θα λείψουν και κλασικές στιγμές της μακρόχρονης καριέρας τους. Ερμηνείες ηλεκτρικές και ακουστικές - ανάμεσά τους τα «αθάνατα» κομμάτια «Still Loving You», «Rock You Like A Hurricane», «Wind Of Change»... Ηδη έχει ξεκινήσει η προπώληση των εισιτηρίων, που κοστίζουν 25 και 35 ευρώ, για αρένα και κερκίδα αντίστοιχα.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ
«Μαγαζί»... για γάμους και βαφτίσια!

Νέο... «άθλο» ιδιωτικοποίησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς κατήγαγε η κυβέρνηση, αυτή τη φορά στον αρχαιολογικό χώρο της Μαντινείας, το τουριστικό περίπτερο του οποίου παραχωρήθηκε σε ιδιώτες, οι οποίοι το λειτουργούν... για γάμους και βαφτίσια!

Σύμφωνα με καταγγελτική ανακοίνωση του Δήμου Μαντινείας, στις 12/11/2003 εκδόθηκε απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού με την οποία εγκρινόταν η ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου Μαντινείας. Μεταξύ άλλων η απόφαση προέβλεπε την ανάδειξη του περιφραγμένου χώρου και τη μετατροπή του τουριστικού περιπτέρου του ΕΟΤ (σ.σ. το οποίο «πέρασε» στην «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα ΑΕ») σε χώρο εξυπηρέτησης των επισκεπτών «μετά την παραχώρησή του στο Υπουργείο Πολιτισμού». Δηλαδή, το περίπτερο θα παραχωρούνταν στο ΥΠΠΟ για να το μετατρέψει σε πωλητήριο και γενικά χώρο υποστηρικτικής υποδομής του αρχαιολογικού χώρου. Η παραχώρηση από την ΕΤΑ ΑΕ στο ΥΠΠΟ έγινε με τον ν. 3207/2003. Συντάχθηκε μάλιστα και τεχνικό δελτίο για την ανάδειξη των αρχαίων, προϋπολογισμού 766.000 ευρώ, το οποίο όμως απορρίφθηκε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου για «διαδικαστικούς λόγους» κατά το δήμο.

Το χειρότερο ήρθε με την απόφαση του υφυπουργού Πολιτισμού, Π. Τατούλη, ο οποίος, «παραχώρησε το τουριστικό περίπτερο της Μαντινείας για 20 (!) έτη στον "Μαντινειακό Σύνδεσμο" και μάλιστα χωρίς αντάλλαγμα! Επιπλέον ο Μαντινειακός Σύνδεσμος, ιδιωτικό σωματείο, έχει από την ίδια απόφαση το δικαίωμα να εκμισθώνει το Περίπτερο». «Με έκπληξη λοιπόν διαπιστώνουμε» συνεχίζει η ανακοίνωση, «ότι το Υπουργείο Πολιτισμού το οποίο διαλαλεί ότι δεν υπάρχουν χρήματα, έχει την πολυτέλεια να "χαρίζει" σε ιδιώτες και Συλλόγους περιουσιακά στοιχεία και έσοδα χωρίς αντάλλαγμα. Προστίθεται ότι «το περίπτερο λειτουργεί σαν κέντρο διασκέδασης για γάμους και βαφτίσεις και μάλιστα χωρίς άδεια λειτουργίας».

Ο δήμος ζητά την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου, την επαναφορά της χρήσης του Περιπτέρου στο ΥΠΠΟ και την ανάδειξη του πολιτισμού «και όχι των παρασιτικών ιδιωτικών συμφερόντων».

Οπερα ο καζαντζακικός «Χριστός»

Η «Οπερα Θεσσαλονίκης» του ΚΘΒΕ ανεβάζει- για πρώτη φορά στην Ελλάδα και για έξι μόνο παραστάσεις (σήμερα, 12, 14, 16, 18, 19/6) - στην εσωτερική αυλή του Επταπυργίου την όπερα του Μποχουσλάβ Μαρτίνου «Τα ελληνικά πάθη». Η όπερα, που γράφτηκε το 1957 και βασίζεται στο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», θα παρουσιαστεί σε μουσική διεύθυνση Κριστιάν φον Γκέχρεν-Γιώργου Βαγιανού, σκηνοθεσία-σκηνικά-κοστούμια Πάμελα Χάουαρντ, μετάφραση Χριστίνας Λαζαρίδη, διδασκαλία χορωδίας Γιώργου Βαγιανού, μουσική προετοιμασία Βιάρα Σουπέρλιεβα, κινησιολογία Μέλπως Βασιλικού, φωτισμούς Χενκ Βαν Ντερ Γκεστ. Συμμετέχουν η Ορχήστρα της Εθνικής Οπερας της Τιμισοάρα και η Χορωδία της Οπερας Θεσσαλονίκης. Στους ρόλους οι: Δ. Κασιούρης, Ν. Καπέτας, Β. Τσανακτσίδης, Α. Σωτηρούδης, Φ. Μπουντούρογλου, Α. Λαολούσης, Γ. Τζιουβάρας, κ.ά. Αφηγήτρια η Λ. Λαμπράκη.

Με αφορμή την παρουσίαση της όπερας το Μουσείο «Ν. Καζαντζάκη» (Μυρτιά Ηρακλείου Κρήτης) οργανώνει, 9-24/6, στο Επταπύργιο έκθεση κειμηλίων σχετικών με το μυθιστόρημα «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», σε επιμέλεια Αντώνη Λεβέντη, ενώ κυκλοφόρησε και αφίσα της έκθεσης.

Βιάζονται και οι νυν...

«Αιφνιδιαστικά» επισκέφθηκε χθες το εργοτάξιο του Νέου Μουσείου Ακρόπολης ο υφυπουργός Πολιτισμού Π. Τατούλης και σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟ «δεν έμεινε ευχαριστημένος από την πρόοδο του έργου, διότι διαπιστώθηκε ότι το χρονοδιάγραμμα είναι σε υστέρηση». Ζήτησε, μάλιστα, «τις απόψεις και προτάσεις» του Οργανισμού Ανέγερσης Νέου Μουσείου Ακρόπολης (OANMA ΑΕ) «για την επιτάχυνση του ρυθμού των εργασιών και την επίλυση των προβλημάτων», ενώ θα κάνει και σύσκεψη «για να ληφθούν μέτρα».

Βιάζεται, λοιπόν, και η σημερινή ηγεσία του ΥΠΠΟ να καταστρέψει τον αρχαιολογικό χώρο του Μακρυγιάννη και να πλήξει καίρια τον περιβάλλοντα χώρο της Ακρόπολης. Αυτή είναι η ουσία, αλλά ας θέσουμε και τα εξής: 1) Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες; 2) Θυμούνται στο ΥΠΠΟ τις αποφάσεις του ΣτΕ εναντίον του ΟΑΝΜΑ; 3) Εδωσε κανείς λόγο από την κυβέρνηση, ως οφείλει, στην «ΟΥΝΕΣΚΟ», δεδομένου ότι η Ακρόπολη και ο περιβάλλων χώρος της ανήκουν στα μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ