ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 2 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΕ
Διαλύει το σιδηρόδρομο και τις εργασιακές σχέσεις
  • Εσπευσμένα στην ολομέλεια η συζήτηση, με στόχο την αποτροπή των κινητοποιήσεων
  • Μ. Μπόσκου: Δώρο στο κεφάλαιο ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος

To αντεργατικό μπαράζ του υπουργείου Μεταφορών και η μανία ιδιωτικοποίησης των δημόσιων συγκοινωνιακών φορέων συνεχίστηκε και χθες στη Βουλή με την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ.Το νομοσχέδιο ήρθε για συζήτηση λίγες μόνο μέρες μετά την ψήφιση ανάλογου νόμου για τις Αστικές Συγκοινωνίες στο λεκανοπέδιο με προφανή σκοπό να αντιμετωπίσει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

Μάλιστα η κυβέρνηση φρόντισε να επισπεύσει τις διαδικασίες συζήτησης και όπως κατήγγειλε η βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Μπόσκου πρόκειται για μία γνώριμη τακτική της κυβέρνησης με σκοπό να αποτρέψει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων οι οποίοι ζητούν την απόσυρσή του.

Η βουλευτής στην τοποθέτησή της συντάχθηκε με το αίτημα των εργαζομένων ζητώντας και αυτήν την απόσυρση του νομοσχεδίου τονίζοντας ότι ο ΟΣΕ πρέπει να ενισχυθεί, να εκσυγχρονιστεί και να μείνει κατά 100% στο δημόσιο.

Ενώ όλοι, υπογράμμισε, στα λόγια αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα του σιδηροδρόμου, στην πράξη όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία 50 χρόνια τον εγκατέλειψαν και τώρα χύνουν κροκοδείλια δάκρυα χωρίς καν να κάνουν την αυτοκριτική τους. Οι κυβερνήσεις, συνέχισε, προωθούσαν όλα αυτά τα χρόνια μία πολιτική που ευνοούσε τις διάφορες πολυεθνικές στον τομέα των μεταφορών και είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 8 τρισ. δρχ. περίπου που δόθηκαν στο διάστημα 1981 - 96 από τις δημόσιες επενδύσεις, ο ΟΣΕ πήρε μόλις 168 δισ. δρχ. ποσό που μόλις και μετά βίας επαρκούσε απλώς για τη συντήρηση του δικτύου.

Ενα άλλο χαρακτηριστικό της εγκατάλειψης είναι ότι το κράτος δεν επιδότησε το κοινωνικό έργο του ΟΣΕ, τον έσπρωξε στον δανεισμό και έτσι ενώ το 1981 ο δανεισμός ήταν 4 δισ. σήμερα φτάνει τα 405 δισ. Επίσης, τόνισε η Μ. Μπόσκου, οι κυβερνήσεις δεν παρέλειψαν να χρησιμοποιήσουν τον ΟΣΕ για την εξυπηρέτηση των κομματικών "ημετέρων".

Με το συζητούμενο νομοσχέδιο, τόνισε η ειδική εισηγήτρια του ΚΚΕ, επιδιώκεται η συρρίκνωση του δικτύου, η παράδοσή του στους ιδιώτες, η κατάργηση 2.500 θέσεων εργασίας και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων μέσα από τους αντιδραστικούς κανονισμούς προσωπικού που νομοθετεί.

Ολα τα παραπάνω, υπογράμμισε, είναι τα δώρα που δίνει η κυβέρνηση στο μεγάλο κεφάλαιο για να επενδύσει αυτό στον σιδηρόδρομο ενώ στηρίζονται στις σχετικές οδηγίες της ΕΕ με τις οποίες η ΝΔ δε διαφωνεί ενώ υποκριτικά διαφωνεί με το νομοσχέδιο. Η ΕΕ επιτάσσει παράδοση του δικτύου στους ιδιώτες, απώλεια του κοινωνικού χαρακτήρα του ΟΣΕ, κατάργηση των ζημιογόνων γραμμών και τιμολογιακή πολιτική προσαρμοσμένη στους "κανόνες της αγοράς".

Η Μ. Μπόσκου τόνισε ότι με τις επιχειρούμενες μετατάξεις ουσιαστικά θα απολυθούν εργαζόμενοι αφού για την απασχόλησή τους στους ΟΤΑ δεν υπάρχουν χρήματα ενώ για οικογενειακούς λόγους αρκετοί δε θα μπορούν να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές. Οι απολύσεις, η εντατικοποίηση και η συμπίεση των αποδοχών είναι αυτά που προβλέπονται για τους εργαζόμενους, είπε και υπογράμμισε ότι η ΕΕ δίνει χρήματα μόνο αν γίνουν τα παραπάνω. Ομως η χρηματοδότηση δεν αφορά όλο το δίκτυο αλλά μόνο τα λεγόμενα διευρωπαϊκά δίκτυα στα οποία εντάσσεται και η οδός Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη. Δίκτυα τα οποία χρηματοδοτούνται ακριβώς επειδή διευκολύνουν τα μονοπώλια για να διακινούν τα προϊόντα τους.

Το τίμημα όλων των παραπάνω, είπε, θα είναι ο μαρασμός του δικτύου, η απώλεια 2.500 θέσεων εργασίας, το χάσιμο του κοινωνικού ρόλου του ΟΣΕ και η εντατικοποίηση, τίμημα που είναι τεράστιο και γι' αυτό οι εργαζόμενοι αρνούνται να το πληρώσουν. Αντικρούοντας το επιχείρημα περί υπεράριθμων υπαλλήλων στον ΟΣΕ, είπε ότι στην Πορτογαλία με ανάλογο σιδηροδρομικό δίκτυο απασχολούνται 15.000 εργαζόμενοι ενώ στην Ελλάδα 11.000.

Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν και οι εκπρόσωποι της ΝΔ, του ΣΥΝ και του ΔΗΚΚΙ.

Βολές κατά του νομοσχεδίου και ειδικότερα για τις ρυθμίσεις των εργασιακών θεμάτων, υπάρχουν και στην έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής που συνοδεύει το νομοσχέδιο. Συγκεκριμένα η Επιτροπή τονίζει ότι συγκεκριμένες διατάξεις έρχονται σε αντίθεση με τη Διεθνή Σύμβαση Εργασίας.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΣΕ
Τριήμερη απεργία από σήμερα

Με την πρώτη 24ωρη απεργία συνεχίζουν σήμερα οι σιδηροδρομικοί τις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις ενάντια στο κυβερνητικό νομοσχέδιο - "ταφόπλακα" του δημόσιου ΟΣΕ,που συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής.

Οι σιδηροδρομικοί, που έχουν κηρύξει άλλες δύο 24ωρες απεργίες για αύριο και μεθαύριο, με την καθολική τους συμμετοχή στις χτεσινές και προχτεσινές στάσεις εργασίας, αλλά και τη δυναμική τους παρουσία στις απεργιακές συγκεντρώσεις, εκφράζουν τη ριζική τους αντίθεση στα κυβερνητικά σχέδια και δηλώνουν αποφασισμένοι να ματαιώσουν με τον αγώνα τους την εκχώρηση των ελληνικών σιδηροδρόμων στο ιδιωτικό κεφάλαιο και την επιχειρούμενη ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων.

Για αύριο Πέμπτη, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ προγραμματίζουν συγκέντρωση στις 11 π.μ. κάτω από τα γραφεία της διοίκησης, στην οδό Καρόλου, με προσανατολισμό να επακολουθήσει πορεία διαμαρτυρίας και συλλαλητήριο έξω από τη Βουλή. Ανάλογες απεργιακές συγκεντρώσεις προγραμματίζονται και στα υπόλοιπα μεγάλα σιδηροδρομικά κέντρα.

Δε σταματάμε τον αγώνα

"Δε σταματάμε τον αγώνα"!Αυτό το μήνυμα έστειλαν χτες στην κυβέρνηση οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ που πραγματοποίησαν συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά στο πλαίσιο της 3ωρης στάσης εργασίας (12 μ. - 3 μ.μ. ).

Μιλώντας στη συγκέντρωση ο πρόεδρος της ΠΟΣ,Ν. Κούκος, κάλεσε τους εργαζόμενους ακόμα πιο αποφασιστικά να δώσουν τη μάχη για να μην περάσει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης και υπογράμμισε ότι χωρίς τη θέληση των εργαζομένων η κυβέρνηση δεν μπορεί να περάσει τίποτα. Απευθυνόμενος στους συγκεντρωμένους ο αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ Σ. Ραυτόπουλος, τόνισε ότι η κυβέρνηση μ' αυτό το νομοσχέδιο επιδιώκει τη διάλυση του ΟΣΕ και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.

"Εχει γίνει κατανοητό από τους εργαζόμενους - συνέχισε - ότι αυτή η πολιτική μόνο με συντονισμένους αγώνες μπορεί να ανατραπεί. Η ΓΣΕΕ έχει τεράστιες ευθύνες γιατί συνειδητά δε συντόνισε τους αγώνες των εργαζομένων. Εμείς δε σταματάμε εδώ, συνεχίζουμε τους αγώνες μας και τους λέμε ότι θα μας βρίσκουν μπροστά σε όποιο αντιλαϊκό μέτρο προσπαθούν να περάσουν". Τη συμπαράσταση στον αγώνα των εργαζομένων εξέφρασε με ψήφισμά της η Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων Πειραιά.Επίσης τη στήριξή του στον αγώνα των εργαζομένων εξέφρασε και ο πρόεδρος του ΕΚΠ Γ. Μίχας.Στη συγκέντρωση παραβρέθηκε ο Β. Ξένος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

  • Τη συμπαράστασή της στο δίκαιο αγώνα των σιδηροδρομικών εκφράζει η διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αθήνας και καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο και ν' ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με τους εργαζόμενους και τους μαζικούς φορείς, για να διαμορφωθεί ένα νομοσχέδιο, που θα στοχεύει πραγματικά στην αναβάθμιση του ρόλου του ΟΣΕ.
Η... άλλη ΟΝΕ του ΔΗΚΚΙ

Η θέση των κομμάτων απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ενωση και την, προωθούμενη από το κεφάλαιο, Οικονομική και Νομισματική Ενωση αποτελεί ένα από τα βασικά κριτήρια για να καταδειχτεί με το μέρος ποιου τάσσονται αυτά και τα συμφέροντα τίνος εξυπηρετούν. Είναι πλέον φανερό ότι τόσο το κυβερνών ΠΑΣΟΚ, όσο η ΝΔ και ο ΣΥΝ, με κάποιες παραλλαγές, ενδιαφέρονται για τη διαιώνιση της υπάρχουσας κατάστασης και διαγκωνίζονται για το ποιος είναι ο καλύτερος διαχειριστής της. Συγκεκαλυμμένα, αλλά σαφώς επικουρικά με αυτά, λειτουργεί και το ΔΗΚΚΙ, που έχει το "ατού" να ήταν εκτός Βουλής το 1992, όταν ψηφιζόταν η Συνθήκη του Μάαστριχτ και σήμερα μπορεί να διακηρύσσει διάφορα. Ποια, όμως, είναι στην ουσία η στάση του;

Ανάγλυφα μπορούμε να τη δούμε σε πρόσφατη ομιλία του προέδρου του Δ. Τσοβόλα, στην Κεντρική Πολιτική Επιτροπή. Για άλλη μια φορά επιβεβαιώθηκε η επιζήμια για τα λαϊκά συμφέροντα θέση, του προσανατολισμού του ΔΗΚΚΙ στην ΕΕ και στην ΟΝΕ, της άποψης για δυνατότητες φιλολαϊκότερης πολιτικής, στα πλαίσια που ορίζουν οι συμβάσεις Μάαστριχτ - Αμστερνταμ. Και το ΔΗΚΚΙ, που.. "δεν είναι εξωπραγματικό πολιτικό Κίνημα" όπως διακηρύσσει, τις σέβεται και καθόλου δε συγκρούεται με αυτές (!). Οσο για τα περί "Ενωμένης Ευρώπης της αλληλεγγύης των λαών και των χωρών" τα πάντα κρίνονται στη... διαδικασία συγκρότησής της, μια που, για το ΔΗΚΚΙ, πρέπει "πρώτα να προηγείται η Πολιτική Ενωση και μετά να έρχεται η Νομισματική, που είναι εργαλείο για την υλοποίηση, για την ολοκλήρωση, αλλά και τη σύγκλιση των βιοτικών επιπέδων των λαών"... Και βέβαια φτάνει στο άκρον άωτον της συνειδητής παραπλάνησης ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ, όταν σπέρνει αυταπάτες ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και μέσα στα πλαίσια της σημερινής ΕΕ - που ο ίδιος κατηγορεί για Ευρώπη των τραπεζιτών και των χρηματιστών - αν αλλάξουν τα άρθρα 3 και 102 του Μάαστριχτ - Αμστερνταμ, τα άρθρα δηλαδή που είναι κυριολεκτικά τα θεμέλια αυτής της Συνθήκης, που εξασφαλίζουν την ελευθερία κίνησης κεφαλαίων, εμπορευμάτων, υπηρεσιών και εργαζομένων και που χωρίς αυτά - όπως όλοι καταλαβαίνουν - δε θα έχει νόημα ύπαρξης αυτή η Συνθήκη.

Αποδεικνύεται έτσι, για άλλη μια φορά, ότι δεν μπορεί να πατάς σε δύο βάρκες. Να αξιοποιείς από τη μια τη δυσαρέσκεια των λαϊκών στρωμάτων από την αντιλαϊκή φιλελεύθερη πολιτική και να "συμπαραστέκεσαι", ενώ από την άλλη να δηλώνεις "εφεδρεία" στο παιχνίδι της διαχείρισης του συστήματος για δήθεν... άλλη ΟΝΕ και δυνατότητες ανάπτυξης, ακόμα και στα πλαίσια της ΕΕ.

Δ. Κ.

Με το... σταγονόμετρο το πολιτικό άσυλο

Δηλώσεις της Υπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες για την εφαρμοζόμενη πολιτική ασύλου στη χώρα μας

ΓΕΝΕΥΗ.-

Η Υπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες επέκρινε χθες την Ελλάδα για την πολιτική που ακολουθεί στο θέμα της χορήγησης ασύλου σε πρόσφυγες. Ο εκπρόσωπος της Αρμοστείας στη Γενεύη, δήλωσε ότι η Ελλάδα χορήγησε άσυλο στο 4% των προσφύγων, Κούρδων από το Ιράκ, που υπέβαλαν σχετικό αίτημα εντός του 1998.

Κατά τους 10 πρώτους μήνες του 1998, οι ελληνικές αρχές εξέτασαν 3.412 αιτήσεις και μόνο 140 εξ αυτών έγιναν δεκτές, είπε ο εκπρόσωπος της Υπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες Κρις Ζανόβσκι, τονίζοντας ότι "αυτός ο αριθμός είναι πάρα πολύ μικρός".

Η Υπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες και οι οργανώσεις υπεράσπισης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων υποστηρίζουν ότι το 20 με 30% των αιτούντων άσυλο, δικαιούνται την ιδιότητα του πρόσφυγα.

Ο έλεγχος των φακέλων αυτών που ζητούν άσυλο γίνεται με πολύ αργό ρυθμό, από τις ελληνικές αρχές. Το 1997 μόνο 130 αιτήσεις έγιναν δεκτές και χορηγήθηκαν 94 άδειες για ανθρωπιστικούς λόγους, επί συνόλου 2.010 υποθέσεων που εξετάστηκαν από τις Αρμόδιες Αρχές.

Η ΥΑΠ κατέκρινε την επαναπροώθηση στην Τουρκία δύο Ιρακινών προσφύγων, αν και το Γραφείο του ΟΗΕ στην Αθήνα τους είχε αναγνωρίσει την προσφυγική ιδιότητα.

Η ΥΑΠ έχει ζητήσει από τις ελληνικές αρχές να διαθέσουν περισσότερους πόρους για την αντιμετώπιση του προβλήματος των προσφύγων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ