Αλήθεια είναι τα όσα είπε, αλλά άκρως υποκριτικά. Και αυτό, γιατί ευθύνες εκτός από τις διοικήσεις του δήμου της ΝΔ, για τα όσα λέει, έχουν και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Πόσο μάλλον, που και ο ίδιος επί τρία χρόνια ήταν υπουργός Εσωτερικών. Η μη απόδοση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) στους δήμους, με ευθύνη των κυβερνήσεων και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, η προώθηση της ανταποδοτικότητας, η τσιμεντοποίηση των ελεύθερων χώρων ή η κερδοσκοπική εκμετάλλευσή τους, η εμπορευματοποίηση της γης, όλα όσα έχουν μετατρέψει την Αθήνα σε τερατούπολη, είναι ευθύνη τόσο του ΠΑΣΟΚ, όσο και της ΝΔ.
Και είναι σίγουρο ότι, όσο πλησιάζουν οι εκλογές, όλο και περισσότερο θα θυμούνται τις «υποβαθμισμένες γειτονιές» της Αθήνας. Αλλά ποτέ δε θα λένε ποια πολιτική φταίει γι' αυτό. Πόσο μάλλον, ποιοι είναι οι φορείς της πολιτικής αυτής...
Συνεχής και υπέρογκη είναι η οικονομική «αφαίμαξη», που επιβάλλεται στο εισόδημα των λαϊκών οικογενειών και των εργαζομένων μέσω της καταβολής διοδίων για την κίνηση στους οδικούς άξονες. Εκτός από τις αυξήσεις που επιβλήθηκαν στα διόδια της Αττικής Οδού πριν από μερικούς μήνες, σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβρη οι οδηγοί όχι μόνο θα πληρώνουν πιο αυξημένα «χαράτσια», αλλά και περισσότερα, ενώ από τον επόμενο χρόνο θα έρθουν ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις, αφού θα υλοποιηθεί το μέτρο της τιμολόγησης ανά χιλιόμετρο. Μια «γεύση» όλων των παραπάνω έδωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, ο οποίος παρουσίασε το «μοντέλο» κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Αθήνα - Πάτρα - Πύργος. Κι όλα αυτά, για να ενισχυθεί η κερδοφορία των ομίλων των μεγαλοεργολάβων και μεγαλοτραπεζιτών, οι οποίοι θα κατασκευάσουν διάφορα οδικά τμήματα με τις πέντε ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης» και στους οποίους θα παραχωρηθούν προκαταβολικά οι εισπράξεις και από υπάρχοντες σταθμούς διοδίων των αυτοκινητοδρόμων. Απέναντι σ' αυτήν την κατάσταση, η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» δίνει τη δική της απάντηση και καλεί τους εργαζόμενους να αγωνιστούν από κοινού, ώστε να καταργηθούν τα διόδια και να υπάρχουν συγκοινωνίες υπέρ του λαού, διεκδικώντας να γίνουν λαϊκή περιουσία όλοι οι τομείς στρατηγικής σημασίας και κοινωνικής πολιτικής, που έχουν ιδιωτικοποιηθεί και λειτουργούν με κριτήριο τα κέρδη.
Ζήλεψε τη δόξα του ...Κουλούρη, καθώς φαίνεται, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και χτες επαναλήφθηκε, υπό «γαλάζια» καθοδήγηση, η «δοκιμασμένη συνταγή» των ελέγχων, συνοδεία τηλεοπτικών συνεργείων. Αυτή τη φορά, στα «φαγάδικα» του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος». Η «σοδειά» είχε ποικιλία παραβάσεων: Μεταξύ άλλων, το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι στα «μικρογεύματα Γρηγόρης» το εμφιαλωμένο νερό των 750 ml. πωλούνταν προς 90 λεπτά αντί για 70 λεπτά που ορίζει η αγορανομική διάταξη, στα «Olympic Catering» δε διέθεταν τοστ ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί και στα «Σελέκτ Σέρβις Πάρτνερ», εστιατόρια Ελλάς ΑΕ Ritazza, δε διέθεταν κουτί παραπόνων. Ανάλογες παραβάσεις διαπιστώθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, σε τρία ακόμα καταστήματα. Ολοι οι παραβάτες παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα και ορισμένοι από αυτούς και στις νομαρχιακές επιτροπές για επιβολή προστίμου. Κάπως έτσι, εμπλουτίστηκε το ...δελτίο ελέγχων για το καλοκαίρι 2006. Κατά τα άλλα, η καθημερινή άγρια κερδοσκοπία σε βάρος των λαϊκών εισοδημάτων καλά κρατεί, μόνο που γι' αυτή δεν υπάρχει «αγορανομική διάταξη». Υπάρχει ο νόμος της ζούγκλας της «ελεύθερης αγοράς».
«Μετέωρη» παραμένει η παραμονή ανήλικων παιδιών μεταναστών που ζουν στη χώρα μας, αφού αυτή εξαρτάται από το εάν οι γονείς τους έχουν άδεια διαμονής ή όχι. Με απόφαση που υπέγραψαν τα υπουργεία Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Απασχόλησης, προβλέπεται μεν η νομιμοποίηση των ανήλικων παιδιών που φοιτούν σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης, αυτή όμως εξαρτάται από την άδεια διαμονής των γονέων. Πράγμα που σημαίνει ότι ένας μετανάστης 17 ή 18 χρόνων του οποίου οι γονείς έχουν φύγει από τη χώρα, ή δεν καταφέρουν να ανανεώσουν την άδειά τους, δε νομιμοποιείται.
Για μια ακόμη φορά, η δήθεν ευαισθησία της κυβέρνησης εκφράζεται με αποσπασματικό τρόπο, χωρίς να λύνει οριστικά παρόμοια προβλήματα. Είναι λυμένο, όμως, το υπέρογκο χαράτσι που πληρώνουν οι μετανάστες με κάθε αίτηση νομιμοποίησης, ύψους 150 ευρώ.