ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 27 Ιούνη 2006
Σελ. /32
Τώρα θυμήθηκε και τις γειτονιές

Γρηγοριάδης Κώστας

Τις ...γειτονιές της Αθήνας θυμήθηκε ο υποψήφιος δήμαρχος Αθήνας με το ΠΑΣΟΚ, Κ. Σκανδαλίδης. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», λέει, ασκώντας «κριτική» στις παρατάξεις της ΝΔ: «Αθήνα είναι ο Αγ. Αρτέμιος, το Δουργούτι, ο Βοτανικός, του Γκύζη, τα Πατήσια, η Κυψέλη, το Μαρκόνι, τα Σεπόλια. Αθήνα, είναι οι γειτονιές της. Κι εκεί για πολλά χρόνια δε στρώθηκε ένας δρόμος, δε φωτίστηκε μια γωνιά, δεν κλείστηκε μια λακκούβα, δε φυτεύτηκε ένα δέντρο. Δήμαρχο γειτονιάς χρειάζεται η πόλη».

Αλήθεια είναι τα όσα είπε, αλλά άκρως υποκριτικά. Και αυτό, γιατί ευθύνες εκτός από τις διοικήσεις του δήμου της ΝΔ, για τα όσα λέει, έχουν και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Πόσο μάλλον, που και ο ίδιος επί τρία χρόνια ήταν υπουργός Εσωτερικών. Η μη απόδοση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) στους δήμους, με ευθύνη των κυβερνήσεων και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, η προώθηση της ανταποδοτικότητας, η τσιμεντοποίηση των ελεύθερων χώρων ή η κερδοσκοπική εκμετάλλευσή τους, η εμπορευματοποίηση της γης, όλα όσα έχουν μετατρέψει την Αθήνα σε τερατούπολη, είναι ευθύνη τόσο του ΠΑΣΟΚ, όσο και της ΝΔ.

Και είναι σίγουρο ότι, όσο πλησιάζουν οι εκλογές, όλο και περισσότερο θα θυμούνται τις «υποβαθμισμένες γειτονιές» της Αθήνας. Αλλά ποτέ δε θα λένε ποια πολιτική φταίει γι' αυτό. Πόσο μάλλον, ποιοι είναι οι φορείς της πολιτικής αυτής...

Οικονομική αφαίμαξη μέσω διοδίων

Συνεχής και υπέρογκη είναι η οικονομική «αφαίμαξη», που επιβάλλεται στο εισόδημα των λαϊκών οικογενειών και των εργαζομένων μέσω της καταβολής διοδίων για την κίνηση στους οδικούς άξονες. Εκτός από τις αυξήσεις που επιβλήθηκαν στα διόδια της Αττικής Οδού πριν από μερικούς μήνες, σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβρη οι οδηγοί όχι μόνο θα πληρώνουν πιο αυξημένα «χαράτσια», αλλά και περισσότερα, ενώ από τον επόμενο χρόνο θα έρθουν ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις, αφού θα υλοποιηθεί το μέτρο της τιμολόγησης ανά χιλιόμετρο. Μια «γεύση» όλων των παραπάνω έδωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, ο οποίος παρουσίασε το «μοντέλο» κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Αθήνα - Πάτρα - Πύργος. Κι όλα αυτά, για να ενισχυθεί η κερδοφορία των ομίλων των μεγαλοεργολάβων και μεγαλοτραπεζιτών, οι οποίοι θα κατασκευάσουν διάφορα οδικά τμήματα με τις πέντε ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης» και στους οποίους θα παραχωρηθούν προκαταβολικά οι εισπράξεις και από υπάρχοντες σταθμούς διοδίων των αυτοκινητοδρόμων. Απέναντι σ' αυτήν την κατάσταση, η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» δίνει τη δική της απάντηση και καλεί τους εργαζόμενους να αγωνιστούν από κοινού, ώστε να καταργηθούν τα διόδια και να υπάρχουν συγκοινωνίες υπέρ του λαού, διεκδικώντας να γίνουν λαϊκή περιουσία όλοι οι τομείς στρατηγικής σημασίας και κοινωνικής πολιτικής, που έχουν ιδιωτικοποιηθεί και λειτουργούν με κριτήριο τα κέρδη.

Μια απ' τα ίδια

Ζήλεψε τη δόξα του ...Κουλούρη, καθώς φαίνεται, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και χτες επαναλήφθηκε, υπό «γαλάζια» καθοδήγηση, η «δοκιμασμένη συνταγή» των ελέγχων, συνοδεία τηλεοπτικών συνεργείων. Αυτή τη φορά, στα «φαγάδικα» του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος». Η «σοδειά» είχε ποικιλία παραβάσεων: Μεταξύ άλλων, το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι στα «μικρογεύματα Γρηγόρης» το εμφιαλωμένο νερό των 750 ml. πωλούνταν προς 90 λεπτά αντί για 70 λεπτά που ορίζει η αγορανομική διάταξη, στα «Olympic Catering» δε διέθεταν τοστ ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί και στα «Σελέκτ Σέρβις Πάρτνερ», εστιατόρια Ελλάς ΑΕ Ritazza, δε διέθεταν κουτί παραπόνων. Ανάλογες παραβάσεις διαπιστώθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, σε τρία ακόμα καταστήματα. Ολοι οι παραβάτες παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα και ορισμένοι από αυτούς και στις νομαρχιακές επιτροπές για επιβολή προστίμου. Κάπως έτσι, εμπλουτίστηκε το ...δελτίο ελέγχων για το καλοκαίρι 2006. Κατά τα άλλα, η καθημερινή άγρια κερδοσκοπία σε βάρος των λαϊκών εισοδημάτων καλά κρατεί, μόνο που γι' αυτή δεν υπάρχει «αγορανομική διάταξη». Υπάρχει ο νόμος της ζούγκλας της «ελεύθερης αγοράς».

Σε ομηρία και τα παιδιά των μεταναστών

«Μετέωρη» παραμένει η παραμονή ανήλικων παιδιών μεταναστών που ζουν στη χώρα μας, αφού αυτή εξαρτάται από το εάν οι γονείς τους έχουν άδεια διαμονής ή όχι. Με απόφαση που υπέγραψαν τα υπουργεία Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Απασχόλησης, προβλέπεται μεν η νομιμοποίηση των ανήλικων παιδιών που φοιτούν σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης, αυτή όμως εξαρτάται από την άδεια διαμονής των γονέων. Πράγμα που σημαίνει ότι ένας μετανάστης 17 ή 18 χρόνων του οποίου οι γονείς έχουν φύγει από τη χώρα, ή δεν καταφέρουν να ανανεώσουν την άδειά τους, δε νομιμοποιείται.

Για μια ακόμη φορά, η δήθεν ευαισθησία της κυβέρνησης εκφράζεται με αποσπασματικό τρόπο, χωρίς να λύνει οριστικά παρόμοια προβλήματα. Είναι λυμένο, όμως, το υπέρογκο χαράτσι που πληρώνουν οι μετανάστες με κάθε αίτηση νομιμοποίησης, ύψους 150 ευρώ.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Μπλόκο στα «χαράτσια»

Η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ετοιμάζεται να προχωρήσει ακάθεκτη στην ιδιωτικοποίηση των εθνικών οδικών αξόνων. Ετσι, η κατασκευή των «δρόμων ανάπτυξης», όπως ονομάζει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, τα οδικά έργα που θα κατασκευαστούν με τις ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης», θα επιβάλουν ένα ανηλεές χαράτσωμα του ελληνικού λαού. Θα έχουν ως αποτέλεσμα να πληρώσει ο ελληνικός λαός πανάκριβα και την κατασκευή τους - μέσω του κρατικού προϋπολογισμού που διαμορφώνει η αντιλαϊκή φορολογία - και τη χρήση τους - μέσω διοδίων - ενώ οι μεγαλοκατασκευαστές και οι τραπεζίτες θα απολαμβάνουν εγγυημένη ετήσια κερδοφορία για 30 χρόνια τουλάχιστον...

«

Στην Ελλάδα είναι φθηνά τα διόδια», δήλωσε χτες απερίφραστα ο Γ. Σουφλιάς, προαναγγέλλοντας νέες αυξήσεις στην τιμή τους σταδιακά από την επόμενη άνοιξη, δηλαδή μόλις η εκμετάλλευση των σταθμών διοδίων αρχίσει να παραδίδεται στους ιδιωτικούς ομίλους. Η τιμολόγησή τους αυτή - πρόσθεσε ο υπουργός - θα εξαρτάται από τη διανυόμενη απόσταση, δηλαδή ο ελληνικός λαός θα πληρώνει πια και τα διόδια με το ...χιλιόμετρο! «Πώς αλλιώς θα κατασκευαστούν τα έργα», δήλωσε με περισσή υποκρισία ο υπουργός. Κι αυτό, όταν ξέρει ότι η κυβέρνηση χορηγεί στους ιδιωτικούς ομίλους και το 30% τουλάχιστον του κόστους της κατασκευής σε «ζεστό» χρήμα, και τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων από οδικά τμήματα που έχουν κατασκευαστεί με πόρους αποκλειστικά του ελληνικού λαού, ενώ επιπλέον κατασκευάζει για λογαριασμό τους ολόκληρα τμήματα με δημόσιο χρήμα.

Πρόκειται, λοιπόν, για μια πολιτική που ευνοεί και στηρίζει αποκλειστικά την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Πρόκειται για «δρόμους ασύδοτης κερδοφορίας» και όχι «ανάπτυξης». Είναι χαρακτηριστικό ότι τα συνολικά έσοδα της Αττικής Οδού από τα διόδια υπολογίζεται ότι με την ολοκλήρωση της «σύμβασης παραχώρησης» το 2024 θα φτάσουν τα 6 δισ. ευρώ, δηλαδή θα είναι υπερδιπλάσια και από το «φουσκωμένο» από υπερβάσεις κόστος της! Πρόκειται για μια πολιτική, που μέσω των «Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα», προοιωνίζεται να επεκταθεί σε όλα τα μικρά και μεγαλύτερα έργα. Ετσι, τα έργα και τις υποδομές δε θα τις καθορίζουν πλέον οι ανάγκες του λαού, αλλά η ανάγκη του κεφαλαίου για κερδοφορία, με αποτέλεσμα αυτά να μετατραπούν σε μια πρόσθετη μηχανή αφαίμαξης του πενιχρού λαϊκού εισοδήματος.

Δεν είναι, επομένως, τυχαίο που ο λαός αγκάλιασε με μεγάλη ανακούφιση την καμπάνια που πραγματοποίησε τις προηγούμενες μέρες η ΝΑΣ (η οποία υποστηρίζεται από ΚΚΕ, ΔΗΚΚΙ, Κομμουνιστική Ανανέωση, Παρέμβαση Αριστερών Πολιτών) στα διόδια της Αττικής Οδού και με την οποία απαίτησε: Τα αναγκαία έργα και τις υποδομές να τις αναλαμβάνει αποκλειστικά το κράτος, χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση για το λαό. Να καταργηθούν όλα τα διόδια. Οι συγκοινωνίες να είναι δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν ζώνες για τους εργαζόμενους. Πρόκειται, βέβαια, για μια πολιτική διαμετρικά αντίθετη από αυτήν που ακολουθούν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, από αυτήν που στηρίζουν οι ίδιες δυνάμεις, μαζί με τον ΣΥΝ, με τους εκπροσώπους τους στην Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Πρόκειται για μια πολιτική που μπορεί να πάρει σάρκα και οστά, μόνο αν αρχίσουν να αλλάζουν οι συσχετισμοί δυνάμεων, με αφετηρία τις εκλογές του Οκτώβρη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ