ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 12 Σεπτέμβρη 2008
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΗΠΙΑ
Στα νύχια των εμπόρων

Οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών νηπιαγωγείων γνωρίζουν ακριβώς τον αριθμό των παιδιών που μένουν εκτός δημόσιων και περιμένουν την πελατεία

Οι μπίζνες των ιδιοκτητών ιδιωτικών νηπιαγωγείων «χοντραίνουν», αφού με ευθύνη της κυβέρνησης η κατάσταση στα νηπιαγωγεία είναι ασφυκτική.

Αν και χτες ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά, οι εγγραφές στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία θα συνεχιστούν για πολύ καιρό ακόμα, αφού μετά τη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής ετήσιας προσχολικής αγωγής - χωρίς τις κατάλληλες δημόσιες υποδομές, κτίρια και προσωπικό - μεγάλο μέρος λαϊκών οικογενειών και νέων ζευγαριών στρέφεται σε αυτούς.

Το σημερινό ρεπορτάζ του «Ρ» αναδεικνύει ότι:

  • Οι ιδιώτες βρίσκονται σε αναμονή και μάλιστα ζητούν ακόμα και 4.000 ευρώ από γονείς που προσπαθούν να γράψουν τα παιδιά τους λόγω έλλειψης θέσης σε δημόσια νηπιαγωγεία.
  • Οι ιδιώτες ουσιαστικά «εκβιάζουν» τους γονείς λέγοντάς τους ότι σύντομα δε θα υπάρχουν θέσεις.
  • Οι ιδιοκτήτες νηπιαγωγείων γνωρίζουν ακριβώς τον αριθμό των παιδιών που μένουν εκτός δημόσιου νηπιαγωγείου ή τμημάτων προνηπίων και πατούν σε αυτό περιμένοντας τους ...πελάτες.
  • Η κυβέρνηση με την τακτική της έχει οδηγήσει στο να δημιουργούνται τμήματα των 25 παιδιών ανά τάξη (από 19 - 20 που ήταν πέρυσι), που ναι μεν είναι το ανώτατο όριο με βάση το νόμο, ωστόσο δε βοηθά το παιδαγωγικό έργο. Και αυτό προκειμένου να υλοποιηθούν οι «ντιρεκτίβες» του υπουργείου και να φανεί έτσι ότι καλύπτονται όλες οι ανάγκες.

Ας δούμε κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα:

  • Στις περιοχές Νέα Φιλαδέλφεια, Νέα Χαλκηδόνα, Πατήσια, Αγ. Ελευθέριος, Ριζούπολη ο αριθμός των νηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία από 880 που ήταν το 2007, έφτασε τα 1.200.
  • Στις περιοχές Ελληνικό, Αργυρούπολη, Γλυφάδα από 700 νήπια πέρυσι, φέτος εγγράφηκαν 1.180.

Την ίδια στιγμή, ελάχιστα είναι τα προνήπια που έχουν γραφτεί σε δημόσια τμήματα προνηπίων. Χαρακτηριστικά, στις περιοχές Ελληνικό, Αργυρούπολη, Γλυφάδα από τα 500 συνολικά προνήπια, τα 100 είναι στην αναμονή (ποσοστό 20%). Μάλιστα, υπάρχουν ιδιωτικά νηπιαγωγεία που γνωρίζουν αυτό το πρόβλημα και προσπαθούν να «τραβήξουν» όσα περισσότερα παιδιά μπορούν στις επιχειρήσεις τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ιδιοκτήτης ιδιωτικού νηπιαγωγείου στο Ελληνικό, από τον οποίο ζητήθηκε από γονιό να μάθει αν υπάρχει θέση, του είπε πως καλά θα κάνει να βιαστεί γιατί περιμένει ομαδικές εγγραφές παιδιών το επόμενο διάστημα. Μάλιστα - όπως του είπε - αν εγγραφεί τώρα, το κόστος θα φτάσει τα 4.000 ευρώ (σ.σ. έκανε και διακανονισμό 9 δόσεων...), ενώ αργότερα μπορεί το κόστος να αυξηθεί γιατί υπάρχει μεγάλη ζήτηση!

Σε άλλες περιοχές του Δήμου Αθηναίων, τα προνήπια που γράφτηκαν είναι ελάχιστα και αυτό - όπως μας εξήγησαν - διότι έπρεπε να καλυφθούν όλες οι θέσεις των νηπίων, των οποίων η φοίτηση είναι υποχρεωτική. Το αποτέλεσμα ήταν να μπουν στα δημόσια νηπιαγωγεία τόσα προνήπια, όσες οι θέσεις που ...περίσσεψαν.

Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο μαθητικός πληθυσμός των ιδιωτικών νηπιαγωγείων αυξήθηκε κατά 20,9%. Αντίστοιχα αυξήθηκε, σε ποσοστό 20,3%, ο αριθμός των ιδιωτικών νηπιαγωγείων. Και μόνο αυτό το στοιχείο δείχνει ποιος ωφελήθηκε από την κυβερνητική απόφαση.

Μεγάλη όμως είναι και η έλλειψη παιδαγωγών, που καλύπτεται με αναπληρωτές. Για παράδειγμα, σε νηπιαγωγεία της Νέας Φιλαδέλφειας, της Νέας Χαλκηδόνας, των Πατησίων, κλπ., το 12% των νηπιαγωγών είναι αναπληρωτές. Ενώ στις περιοχές Ελληνικό, Γλυφάδα, Αργυρούπολη υπάρχει εκκρεμότητα για να καλυφθούν θέσεις 100 παιδαγωγών με το απαράδεκτο καθεστώς του ωρομίσθιου.


ΑΧΑΪΑ - ΗΛΕΙΑ
Αναγκαία η ανέγερση νέων σχολείων

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για τα προβλήματα των σχολείων στις πληγείσες από τον καταστροφικό σεισμό του Ιούνη περιοχές

Μέτρα για να φτιαχτούν άμεσα σχολεία στην Αχαΐα και την Ηλεία προκειμένου να δοθεί οριστική λύση στα προβλήματα που προκάλεσε ο σεισμός του Ιούνη και εξασφάλισης της αντισεισμικής θωράκισης και προστασίας, ζητά με Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος.

«Μετά τις φωτιές ήρθαν οι σεισμοί και η κατάσταση για τα λαϊκά στρώματα γίνεται ακόμα οδυνηρότερη», αναφέρει ο βουλευτής του ΚΚΕ. «Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, 220 δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια (75 Ηλεία και 145 Αχαΐα) υπέστησαν σοβαρές ζημιές, ενώ τα 24 από αυτά κρίνονται ακατάλληλα προς χρήση. Η κυβέρνηση αντί να προχωρήσει στη λύση της ανέγερσης νέων σχολικών μονάδων προωθεί - προσωρινά ισχυρίζεται - τις λυόμενες αίθουσες, που ως γνωστό κι από προηγούμενες περιπτώσεις ισχύει το «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού». Τρανταχτά παραδείγματα οι περιπτώσεις του 6ου Δημοτικού Σχολείου και του 1ου Γυμνασίου Πύργου», σημειώνει, τονίζοντας ότι «στην κυριολεξία ο λαός της περιοχής βρίσκεται γυμνός απέναντι στα φυσικά φαινόμενα. Η συγκεκριμένη περιοχή συγκαταλέγεται στις εξαιρετικά σεισμογενείς και οι κυβερνήσεις δεν μπορεί να ισχυρίζονται ότι δε γνώριζαν. Οι ευθύνες τους είναι τεράστιες και διαχρονικές».


Μάθημα στα λυόμενα

Σε λυόμενες αίθουσες και σε απογευματινές βάρδιες, κάτω από αντίξοες συνθήκες αναγκάζονται χιλιάδες μαθητές της Ηλείας να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. Αυτή είναι η κατάσταση που διαπίστωσε ιδίοις όμμασι κλιμάκιο του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών με επικεφαλής τον Κώστα Σμπόνια, που περιόδευσε σε αρκετά σχολεία της επαρχίας καθώς και σε σχολεία στην Αμαλιάδα.

Πρώτη στάση αποτέλεσε το Γυμνάσιο - Λύκειο Καράτουλα όπου το σχολικό κτίριο κρίθηκε κατεδαφιστέο και οι μαθητές αναγκάζονται πλέον από σήμερα να πραγματοποιούν τα μαθήματά τους σε λυόμενες αίθουσες. Ιδια και ακόμη πιο τραγική είναι η κατάσταση στο σχολείο στο Σιμόπουλο όπου το Γυμνάσιο - Λύκειο στεγάζεται επίσης σε λυόμενες αίθουσες, οι οποίες δεν επαρκούν για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Είναι χαρακτηριστικό πως από τις 22 αίθουσες που πρέπει να υπάρχουν τοποθετήθηκαν μόλις 15 με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν αίθουσες για χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, βιβλιοθήκη, αίθουσα εκδηλώσεων, επαρκείς τουαλέτες κ.ά.

Είναι χαρακτηριστικό πως 70 περίπου σχολεία - πολύ πάνω από το 50% του νομού - έχουν χτυπηθεί από το σεισμό, δείχνοντας με τον πιο τραγικό τρόπο την παντελή έλλειψη αντισεισμικής θωράκισης των σχολείων και ολόκληρης της περιοχής. Πέντε κρίθηκαν κατεδαφιστέα, τέσσερα χρειάζονται εργασίες ενίσχυσης της στατικότητας και τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες στέγασης ως ένα βαθμό, ο ΟΣΚ έστησε 114 λυόμενες αίθουσες. Επιπρόσθετα στην Αμαλιάδα προχωρούν στην εφαρμογή της απογευματινής βάρδιας με αποτέλεσμα οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας φιλοξενούνται στο 6ο Δημοτικό και οι μαθητές του 2ου Λυκείου στο 1ο.

«Απέναντι στα μέτρα της κυβέρνησης τα οποία προωθούν την ιδιωτικοποίηση και υποχρηματοδότηση των σχολείων θα πρέπει να αγωνιστούμε από κοινού μαθητές, καθηγητές, γονείς σε συντονισμό με το εργατικό λαϊκό κίνημα, ώστε να μην περάσουν και οι εμβαλωματικές λύσεις των λυόμενων αιθουσών και της απογευματινής βάρδιας να μη συνεχιστούν και την επόμενη σχολική χρονιά», τόνισε ο Κ. Σμπόνιας και υπογράμμισε: «Αλλωστε, έχετε πικρή πείρα από το 6ο Δημοτικό Πύργου, το οποίο στεγάστηκε μετά το σεισμό του '93 σε λυόμενη αίθουσα με την υπόσχεση του ενός έτους και χρειάστηκε να περάσουν 11 χρόνια».


ΔΑΣΚΑΛΟΙ
Προς κινητοποίηση «εντός των τειχών»

Με ένα πλαίσιο πάλης που κάνει εκπτώσεις στα αιτήματα και είναι πίσω από τις πραγματικές ανάγκες της Παιδείας η οποία ασφυκτιά κάτω από το καθεστώς της υποβάθμισής της και υπαγωγής της στις ανάγκες της αγοράς, το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας κατέληξε χτες σε ένα πρόγραμμα δράσης που επί της ουσίας προορίζει τον κλάδο σε ρόλο κλακαδόρου σε φτηνές δήθεν «αντιδεξιές» εκδηλώσεις. Χαρακτηριστικό του πλαισίου είναι πως λείπει παντελώς κάθε αναφορά στις αιτίες που γεννούν τα προβλήματα, μένει στο απυρόβλητο η Ευρωπαϊκή Ενωση, δε γίνεται νύξη για την προοπτική ρήξης μ' αυτή την πολιτική.

Η ΔΟΕ (με ψήφους ΠΑΣΚ και Παρεμβάσεων και με τη ΔΑΚΕ να δηλώνει ούτε λίγο ούτε πολύ ικανοποιημένη από τους «καρπούς» που απέδωσε η πολιτική της κυβέρνησης), απευθύνει πρόταση προς τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, τους φοιτητικούς συλλόγους και τους γονείς για κήρυξη απεργίας στις 22 Οκτώβρη με συλλαλητήριο στην Αθήνα, νέες γενικές συνελεύσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 24 Οκτώβρη - 10 Νοέμβρη για συζήτηση πρότασης για απεργιακό αγώνα διαρκείας. Παράλληλα αποφάσισε μια σειρά πρωτοβουλίες για τα προβλήματα της εκπαίδευσης.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σημειώνει ότι το πλαίσιο διεκδίκησης που ψήφισαν ΠΑΣΚ - Παρεμβάσεις είναι ακόμα πιο υποχωρητικό, συγκαλύπτει, αποσιωπά και καλλιεργεί τη σύγχυση και τον αποπροσανατολισμό, δεν αποκαλύπτει το συνολικό σχέδιο στο οποίο εντάσσονται οι αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία, δεν αναδεικνύεται η ανάγκη ρήξης με την πολιτική της ΕΕ, ενώ αποσιωπάται ο ιδεολογικός ρόλος της επίθεσης στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης.

Με την πρωταρχική εκτίμηση ότι «η εργατική τάξη είναι εκείνη που μπορεί να διεκδικήσει ριζικές αλλαγές στον τομέα της Παιδείας, της εργασίας και να συνδέσει την πάλη αυτή με τον αγώνα για μια άλλη κοινωνία, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών δηλώνει ότι παλεύει για να προσλάβουν οι αγώνες για την εκπαίδευση διευρυμένη παλλαϊκή - πανεργατική φυσιογνωμία και χαρακτηριστικά συντονισμού, κλιμάκωσης, σύγκρουσης και ρήξης.

Οι ταξικές δυνάμεις στους εκπαιδευτικούς προτείνουν κλιμακούμενες απεργιακές και άλλες πολύμορφες κινητοποιήσεις τη νέα σχολική χρονιά με κατάλληλη προετοιμασία, χαρακτηριστικά κλιμάκωσης και ρήξης σε άμεσο συντονισμό με το ταξικό εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, όπως εκστρατεία ενημέρωσης γονιών, εκπαιδευτικών, εργατικών και υπαλληλικών συνδικάτων, φοιτητών, μαθητών και προσπάθεια συντονισμού και κοινής δράσης. Δύο 48ωρα απεργιακά βήματα από ένα σε κάθε 15ήμερο του Οκτώβρη με προοπτική τον παρατεταμένο μαζικό αγώνα. Καλούν τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά στις γενικές συνελεύσεις των συλλόγων που θα γίνουν το επόμενο διάστημα και να στηρίξουν τις προτάσεις του ΠΑΜΕ για αγώνα για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ