ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Σεπτέμβρη 2020
Σελ. /24
Στο σημερινό 4σέλιδο «Εργαζόμενοι και Κοινωνική Συμμαχία» μπορείτε να διαβάσετε τα εξής:
  • Νοσοκομειακοί Γιατροί - Εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία: Σήμερα η απεργία για την υπεράσπιση της υγείας του λαού
  • Αρθρογραφία αγωνιστών υγειονομικών για τις εξελίξεις στην πανδημία και τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης
  • Ναυτεργάτες: Σήμερα η προειδοποιητική απεργία στο λιμάνι του Πειραιά
  • Σωματεία Κέρκυρας: Συλλαλητήριο τη Δευτέρα, απέναντι στην αντεργατική επίθεση και τις μεθοδεύσεις του εργοδοτικού συνδικαλισμού

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Σήμερα η 24ωρη προειδοποιητική απεργία στο λιμάνι του Πειραιά

Οι αγωνιστικές διαθέσεις του κλάδου αποτυπώθηκαν στη χτεσινή συνέλευση της ΠΕΜΕΝ

Από τη χτεσινή Γενική Συνέλευση της ΠΕΜΕΝ
Από τη χτεσινή Γενική Συνέλευση της ΠΕΜΕΝ
Σταθμό για την κλιμάκωση της πάλης των ναυτεργατών αποτελεί η σημερινή 24ωρη προειδοποιητική απεργία στα καράβια στο λιμάνι του Πειραιά, απέναντι στην ένταση της επίθεσης που έχουν εξαπολύσει εφοπλιστές και κυβέρνηση στο σύνολο των εργασιακών τους δικαιωμάτων.

Την απεργία προκήρυξαν η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), η Πανελλήνια Ενωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», η Πανελλήνια Ενωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και η Ενωση Ηλεκτρολόγων (ΠΕΝΗΗΕΝ).

Τη στήριξή του στην απεργία εκφράζει το Εργατικό Κέντρο Πειραιά.

Τα ναυτεργατικά σωματεία διεκδικούν: Ανανέωση των ΣΣΕ με αυξήσεις, υποχρεωτική - δημόσια Ασφάλιση για όλους τους ναυτεργάτες. Να παρθούν πίσω όλες οι ΠΝΠ και οι αντεργατικές διατάξεις. Πλήρη - σταθερή εργασία, με μείωση του εργάσιμου χρόνου, προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων στις αυξημένες ανάγκες. Ουσιαστική προστασία των ανέργων κ.ά.

Ομόφωνη απόφαση για ένταση του αγώνα από τη Γενική Συνέλευση των μηχανικών

Ενταγμένη στην προσπάθεια των ναυτεργατικών σωματείων για ενίσχυση της πάλης ήταν και η Γενική Συνέλευση της ΠΕΜΕΝ που έγινε, χτες το πρωί, για την εκλογή Εφορευτικής Επιτροπής.

Μέσα στις συνθήκες ολομέτωπης αντεργατικής επίθεσης, όπου η κυβέρνηση, συνεπικουρούμενη από τον ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα, μαζί με τους εργατοπατέρες στην ηγεσία της ΠΝΟ και της ΓΣΕΕ, επιχειρεί να τσακίσει όποιο εργασιακό δικαίωμα έχει απομείνει σε στεριά και θάλασσα, για τη στήριξη της κερδοφορίας του κεφαλαίου, η μαζική παρουσία των μηχανικών στη χτεσινή Γενική Συνέλευση, με παράλληλη τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας της υγείας, έστειλε μήνυμα αντίστασης. Κυρίαρχη ήταν η παρουσία νέων ηλικιών, ενώ ομόφωνα υιοθετήθηκε το ψήφισμα της συνέλευσης.

Οι μηχανικοί αποφάσισαν ομόφωνα και μέσα από τη συνέλευσή τους τη συμμετοχή τους στη σημερινή απεργία, στην κινητοποίηση σωματείων και φορέων έξω από το Εφετείο Αθηνών στις 7 Οκτώβρη, μέρα ανακοίνωσης της απόφασης της δίκης της ναζιστικής εγκληματικής Χρυσής Αυγής, καθώς και στο πανεργατικό συλλαλητήριο στις 13 Οκτώβρη στην Αθήνα.

Με το ψήφισμα που ενέκριναν ομόφωνα και έστειλαν με την ολοκλήρωση της συνέλευσης προς τους εφοπλιστές, την κυβέρνηση, τα κόμματα της Βουλής, διαμηνύουν ότι «δεν κάνουμε βήμα πίσω από τα δικαιώματά μας, τις σύγχρονες ανάγκες μας» και ότι «το δίκαιο των ναυτεργατών θα κριθεί στους καταπέλτες των πλοίων μαζί με τους εργάτες στα λιμάνια, στα ναυπηγεία, στα εργοστάσια, εκεί που χτυπά η καρδιά της εργατικής τάξης, διεκδικώντας όλα όσα της ανήκουν και την αξιοποίησή τους για τη λαϊκή ευημερία».

Δηλώνουν ότι: «Δυναμώνουμε την αλληλεγγύη και τη φιλία των λαών, ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ, της ΕΕ, όπου συμμετέχει και η χώρα μας».

Για ακόμα πιο ενισχυμένη ΠΕΜΕΝ στην πρωτοπορία της οργάνωσης της πάλης

Οι αγωνιστικές διαθέσεις των μηχανικών επιβεβαιώνουν την πρωτοπόρα δράση της ΠΕΜΕΝ στην οργάνωση της πάλης των ναυτεργατών, ενώ αντανακλούν συνολικά τις διαθέσεις των ναυτεργατών απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση που έχουν κηρύξει εφοπλιστές και κυβέρνηση για να εξαφανίσουν από τα καράβια τους ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα, με ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση και συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Οπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Θανάσης Ευαγγελάκης, στη σύντομη ενημέρωση που έκανε προς τη Γενική Συνέλευση, «όσο και αν προσπαθούν να μας πείσουν, τα συμφέροντα των μηχανικών και γενικότερα των ναυτεργατών δεν ταυτίζονται με τα συμφέροντα των εφοπλιστών (...) Οι εφοπλιστές, συνολικά οι επιχειρηματικοί όμιλοι, όσο και αν ανταγωνίζονται μεταξύ τους σαν τις ύαινες μέσα από τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, που οξύνονται μπροστά στην καπιταλιστική κρίση, για το ποιος θα πάρει το μεγαλύτερο μερίδιο από τις πλουτοπαραγωγικές πηγές των λαών και τους δρόμους μεταφοράς, με αποτέλεσμα τους πολέμους και την προσφυγιά, πέφτουν όλοι μαζί πάνω στην εργατική τάξη για να εντείνουν την εκμετάλλευση», να μειώσουν την τιμή της εργατικής δύναμης, γιατί αυτό είναι το πρώτο και το κύριο για την «ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους».

Εφερε ως παράδειγμα τις τελευταίες αντεργατικές νομοθετικές ρυθμίσεις που πέρασε η κυβέρνηση νύχτα, σαν τον κλέφτη, στο τέλος του Ιούλη. Με αυτές βάζει ταφόπλακα στις ΣΣΕ αρχίζοντας από τα ποντοπόρα πλοία, ακόμα και τα δικαιώματα του πλοιάρχου που υποτίθεται ότι μέχρι τώρα ήταν κατοχυρωμένα τινάζονται στον αέρα, ενώ γίνεται ακόμα πιο ωμή παρέμβαση στα ναυτεργατικά συνδικαλιστικά δικαιώματα για να ενισχυθούν η νοθεία και η αλλοίωση των συσχετισμών στην ΠΝΟ προς όφελος των εφοπλιστών. Αυτά, τόνισε, δεν αφορούν μόνο τους ναυτεργάτες, αλλά όπως προκύπτει από τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ αφορούν ολόκληρο το εργατικό κίνημα.

Παράλληλα με αυτά, όπως ανέφερε, συνεχίζεται η ακινητοποίηση του ενός μετά το άλλο των επιβατηγών πλοίων από τους εφοπλιστές στο όνομα της χειμερινής περιόδου, διατηρούνται οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις στα δρομολογημένα πλοία. Ολα αυτά σημαίνουν συνέχιση της εκτίναξης της ανεργίας, με την πλειοψηφία των ναυτεργατών να έχει εργαστεί ελάχιστους μήνες, ενώ ακόμα και η επιδότηση στους ναυτεργάτες που είναι σε αναστολή έχει δοθεί μόνο για το Μάη.

«Σήμερα ξεκινάμε και επίσημα τη διαδικασία των εκλογών στην ΠΕΜΕΝ, που θα πρέπει να χαρακτηριστούν από τη μαζική συμμετοχή των μηχανικών, για να παραμείνει ακόμα πιο ενισχυμένη η ΠΕΜΕΝ στην πρωτοπορία των ναυτεργατικών και συνολικά των εργατικών αγώνων», τόνισε ο Θ. Ευαγγελάκης.

«Η μαζική, μαχητική της στάση και δράση που συσπείρωσε αγωνιστικά όλους τους ναυτεργάτες, τσαλάκωσε 4 πολιτικές επιστρατεύσεις από το 2002 και μετά, απέτρεψε την κατάργηση των ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία, θα πρέπει να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο σε αυτές τις συνθήκες», υπογράμμισε.

Οσο κερδίζουν τόσο επιθετικότεροι γίνονται οι εφοπλιστές...

Στο μεταξύ, τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) που δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα, επιβεβαιώνουν με το παραπάνω το δίκαιο των αγώνων των ναυτεργατών.

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θ. Βενιάμης, προλογίζοντας την έκθεση αναφέρει ότι «πρόκληση αλλά και όραμα της ελληνικής ναυτιλίας παραμένει η άμεση ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου, ώστε να αναχαιτισθεί η διαρροή πλοίων από τη σημαία. Τα δύο αλληλένδετα θέματα χρειάζονται ολιστική προσέγγιση και στρατηγική και αποτελούν προτεραιότητες της εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής».

Στο σημείο αυτό συγχαίρει την κυβέρνηση για τις «πρόσφατες νομοθετικές μεταρρυθμίσεις για τη ναυτολόγηση Ελλήνων στα πλοία υπό ελληνική σημαία», δηλαδή για την κατάργηση των ΣΣΕ στα ποντοπόρα πλοία, γιατί, όπως λέει, «θα δώσουν νέα πνοή και δυναμική στο ελληνικό νηολόγιο, καθιστώντας το ελκυστική επιλογή για τα πλοία μας. Παράλληλα, δίνεται επιτέλους στους νέους που αναζητούν ευκαιρίες εργασίας και επαγγελματικής αποκατάστασης η διέξοδος του ναυτικού επαγγέλματος, δεδομένου ότι θα μπορούν να ναυτολογηθούν με ανταγωνιστικούς όρους, συμβατούς με τα κρατούντα στη διεθνή ναυτική αγορά εργασίας». Αυτά τα «διεθνώς κρατούντα», βέβαια, σημαίνουν ναυτεργάτες χωρίς κανένα συγκροτημένο δικαίωμα και εργασιακή εκπροσώπηση, που οι μισθοί τους θα καθορίζονται από τις συμφωνίες μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών και πρακτόρων, δηλαδή των «δουλεμπόρων»...

Την ίδια ώρα που οι εφοπλιστές θέλουν η τιμή της εργατικής δύναμης των ναυτεργατών να πέσει στα τάρταρα, με μισθούς πείνας και δουλειά μέχρι τελικής πτώσης, προκειμένου να υπερισχύσουν απέναντι στους ανταγωνιστές τους, τα στοιχεία επιβεβαιώνουν για μια ακόμα φορά το τεράστιο κομμάτι της «πίτας» που ελέγχουν, από το οποίο προκύπτει η τρελή κερδοφορία τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται στην έκθεση, οι Ελληνες εφοπλιστές κατέχουν το 20,67% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 54,28% της χωρητικότητας της ΕΕ. Ελέγχουν το 32,64% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, το 15,14% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου, το 16,33% του παγκόσμιου στόλου υγραεριοφόρων (LNG/LPG), το 21,7% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Στις αρχές του 2020, οι παραγγελίες για τη ναυπήγηση ελληνικών συμφερόντων πλοίων (άνω των 1.000 gt) διαφόρων τύπων ανήλθαν σε 128 (συνολικής χωρητικότητας 15,928 εκατομμυρίων τόνων deadweight - dwt) από τις συνολικά 2.425 παραγγελίες, χωρητικότητας 166,825 εκατομμυρίων dwt.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ