ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Απρίλη 2017
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Βγάζουν δισεκατομμύρια στις πλάτες των ναυτεργατών και του λαού

Σε «σταθερή ρότα κερδοφορίας» συνεχίζουν να αρμενίζουν οι Ελληνες εφοπλιστές, όπως δείχνουν και τα τελευταία στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία μόνο για την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων το πρώτο τρίμηνο του 2017 «επένδυσαν» 1,5 δισ. δολάρια! Για το 2016 δαπάνησαν 3,4 δισ. δολάρια για την αγορά 269 πλοίων, ενώ υπολογίζεται ότι οι «επενδύσεις» τους για ναυπηγήσεις ξεπερνούν τα 20 δισ δολάρια.

Οσον αφορά στα μεταχειρισμένα πλοία που αγόρασαν το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησαν οι ναυτιλιακοί οίκοι «JP Morgan» και «DNB Markets» και παρουσίασε ο ναυτιλιακός Τύπος την περασμένη Δευτέρα, οι Ελληνες εφοπλιστές το πρώτο τρίμηνο του 2017 «πραγματοποίησαν τη μία στις τέσσερις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων». Ετσι, για το πρώτο τρίμηνο του 2017 οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν 755 εκατ. δολάρια για 60 φορτηγά, 457,5 εκατ. για 11 δεξαμενόπλοια, 162,4 εκατ. για 13 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 167 εκατ. για 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών το 2017 σημείωσε «νέο ρεκόρ σε μεταφορική ικανότητα», καθώς έως την 1η Μάρτη 2017 ο στόλος τους αποτελούνταν από 4.085 πλοία (άνω των 1.000 gt) με μεταφορική ικανότητα 328.763.767 dwt, αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά κατά 8.166.193 dwt. Αποτέλεσμα είναι ότι ο στόλος τους αποτελεί το 16,2% του παγκόσμιου στόλου και είναι στην κορυφή της σχετικής πυραμίδας.

Η κερδοφορία χαρακτηρίζει όχι μόνο τους εφοπλιστές των ποντοπόρων πλοίων αλλά και των ακτοπλοϊκών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους ισολογισμούς που δημοσίευσαν για το 2016, η εταιρεία «Μινωικές Γραμμές» κατέγραψε κέρδη 20,7 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος «Attica» (μητρική των εταιρειών «Super Fast» και «Blue Star») 20,25 εκατ. ευρώ, η ΑΝΕΚ 0,6 εκατ. ευρώ και η HSW 6,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 66,5% σε σχέση με πέρυσι!

Πρόκειται για κερδοφορία που φέρει ατόφια τη σφραγίδα της άγριας εκμετάλλευσης των ναυτεργατών και της λεηλασίας του λαού, προνόμια που τους εξασφαλίζουν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις. Εντελώς ενδεικτικά, για τους εφοπλιστές ακόμα και το πετρέλαιο είναι αφορολόγητο. Στα ποντοπόρα κυριαρχεί η «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, κάτι που αξιώνουν να επεκταθεί τώρα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, και ήδη ο ...«διάλογος» με την κυβέρνηση είναι σε εξέλιξη. Να σημειωθεί ότι για να εξασφαλιστούν τα ...απαραίτητα προνόμια στους εφοπλιστές, το επίδομα ανεργίας στους ναυτεργάτες ανέρχεται στα... 294 ευρώ. Ενώ ακόμα και αυτά τα ψίχουλα δίνονται σε ελάχιστους. Ενδεικτικά, σύμφωνα ακόμα και με τα κουτσουρεμένα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, το Φλεβάρη (τα τελευταία που αναρτήθηκαν, ενώ σύμφωνα με τους όρους που βάζει το ΓΕΝΕ δεν καταγράφονται χιλιάδες ναυτεργάτες) καταγράφηκαν 2.167 άνεργοι ναυτεργάτες, ενώ από αυτούς το ψωροεπίδομα πήραν οι 502, δηλαδή το 23,17%...

ΛΙΜΑΝΙΑ
«Αναδιοργάνωση» και «εκσυγχρονισμός» για τις ανάγκες του κεφαλαίου

Η προώθηση των στόχων των εγχώριων επιχειρηματικών ομίλων για τη μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών και η παραπέρα ιδιωτικοποίηση των λιμανιών με διάφορα ...«μοντέλα», όπως είναι οι «παραχωρήσεις» - ιδιωτικοποιήσεις των κερδοφόρων τομέων τους, είναι αυτό που αποτυπώνεται στην απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλή, που ανακοινώθηκε χτες και αφορά στη «σύσταση ομάδας εργασίας» για «την αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης».

Οπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου, η «ομάδα εργασίας» θα διαβουλευθεί με «όλους τους εμπλεκόμενους με τη λιμενική λειτουργία φορείς», δηλαδή εφοπλιστές, επιχειρηματικούς ομίλους, που δραστηριοποιούνται στη διαμετακόμιση κ.ο.κ., «προκειμένου να διαμορφωθεί το τελικό πλαίσιο προτάσεων που θα κατατεθεί στην πολιτική ηγεσία». Συγκεκριμένα, σημειώνεται ότι «η ομάδα, εκτός των άλλων, θα αξιολογήσει τις υφιστάμενες μεταφορικές ανάγκες και θα διατυπώσει προτάσεις ώστε να εξασφαλιστεί και να ενισχυθεί περαιτέρω η ανάπτυξη των λιμένων, η αποτελεσματικότητα του μεταφορικού δικτύου, η ευελιξία στην λειτουργία τους με την εξάλειψη γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, η ελκυστικότητα των θαλάσσιων και συνδυασμένων μεταφορών», προφανώς για την προσέλκυση επενδύσεων, και «η παροχή λιμενικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου». Με άλλα λόγια, πώς το λιμενικό σύστημα της χώρας θα εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες των μονοπωλίων, με ό,τι σημαίνει αυτό για τις λαϊκές ανάγκες.

Τις εργασίες της «ομάδας εργασίας» θα συντονίσει η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, στην οποία θα συμμετέχουν και στελέχη του υπουργείου Εσωτερικών «για την επεξεργασία των ζητημάτων λειτουργίας των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων».

«Στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι - αναφέρεται - η ανάπτυξη ενός βιώσιμου συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης ώστε τα λιμάνια της χώρας να αποτελέσουν βασικό παραγωγικό συντελεστή για την ανάπτυξη της οικονομίας με την ικανοποίηση των μεταφορικών αναγκών των πολιτών και των επιχειρήσεων».

«Εφυγε» ο σ. Νίκος Μπουτσιάδης

Ο Ν. Μπουτσιάδης με τη στολή του ΔΣΕ
Ο Ν. Μπουτσιάδης με τη στολή του ΔΣΕ
Σήμερα, Τετάρτη, στις 3 μ.μ., στην Αμμουδάρα Καστοριάς (δίπλα στο Αργος Ορεστικό) κηδεύεται ο κομμουνιστής, αγωνιστής της ΕΑΜικής Αντίστασης και αξιωματικός του ΔΣΕ Νίκος Μπουτσιάδης, που πέθανε το Σάββατο 15 Απρίλη. Μέλος του Κόμματος μέχρι το θάνατό του, ανήκει στη γενιά του Κόμματος που συγκρούστηκε ένοπλα με την αστική τάξη της χώρας.

Γεννήθηκε στην Αμμουδάρα Καστοριάς τον Απρίλη του 1923, μέλος οικογένειας αγωνιστών του λαϊκού κινήματος. Ο πατέρας του, Δημήτρης Μπουτσιάδης, αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης, εξορίστηκε από το αστικό κράτος για 8 χρόνια. Τα αδέλφια του, μαχητές κι αυτοί του ΔΣΕ: Ο Βαγγέλης σκοτώθηκε στον Γράμμο και ο Θωμάς πέρασε ως πολιτικός πρόσφυγας στην ΕΣΣΔ.

Ο Ν. Μπουτσιάδης το 1942, σε ηλικία 19 ετών, οργανώθηκε στο ΚΚΕ και στο ΕΑΜ. Από το Δεκέμβρη του 1942 μέχρι τον Οκτώβρη του '44 έδρασε στα αντάρτικα τμήματα του ΕΛΑΣ.

Το 1946 κατατάχτηκε στον ΔΣΕ και υπηρετώντας στην Επιμελητεία Λευκοφύτου με το βαθμό του υπολοχαγού πήρε μέρος σε όλες τις μάχες στον Γράμμο μέχρι το 1949, οπότε, βαριά άρρωστος, πέρασε στις χώρες του σοσιαλισμού.

Εμεινε στην Τσεχοσλοβακία, όπου με χρέωση από το υπουργείο Εξωτερικών συνέβαλε αποφασιστικά, ως υπεύθυνος του Ερυθρού Σταυρού, στο ξανασμίξιμο των οικογενειών των μαχητών και των μαχητριών του ΔΣΕ.

Προσπάθησε να επιστρέψει στην Ελλάδα μετά τη μεταπολίτευση, όμως το αστικό κράτος αρνήθηκε τον επαναπατρισμό του και κατάφερε να γυρίσει οριστικά πολύ αργότερα, στα 1988. Αρχικά εγκαταστάθηκε στο Χιλιόδεντρο Καστοριάς και στη συνέχεια στο Μαρούσι, παραμένοντας μέλος της τοπικής Κομματικής Οργάνωσης του ΚΚΕ μέχρι το τέλος της ζωής του.

  • Στη μνήμη του Νίκου Μπουτσιάδη, η κόρη του Ελλη, ο γαμπρός του Δημήτρης και η εγγονή του Βασιλική προσφέρουν στο ΚΚΕ 100 ευρώ.
ΚΟ ΕΜΠΟΡΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΩΝ ΤΗΣ ΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
Εκδήλωση για τις εξελίξεις στον κλάδο του εμπορίου

Την Κυριακή 23 Απρίλη, στις 11 π.μ., στην αίθουσα του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας (Βερανζέρου 1, πλ. Κάνιγγος, 2ος όροφος), οι ΚΟ Εμποροϋπαλλήλων και Εμπόρων της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ καλούν σε εκδήλωση με θέμα «Οι εξελίξεις στον κλάδο εμπορίου και η πολιτική πρόταση του ΚΚΕ». Θα μιλήσει ο Μάκης Παπαδόπουλος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Εκδήλωση της Επιτροπής Ειρήνης Ανατολικής Θεσσαλονίκης

Εκδήλωση - συζήτηση με θέμα «Η όξυνση των ιμπεριαλιστικών αντιθέσεων και οι κίνδυνοι για τους λαούς της περιοχής μας. Η θέση της Ελλάδας», διοργανώνει η Επιτροπή Ειρήνης Ανατολικού Τομέα του δήμου Θεσσαλονίκης, σήμερα Τετάρτη, στις 7 μ.μ., στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο. Θα μιλήσει ο Νίκος Ζώκας, αντιπρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη.

«ΦΟΡΟΥΜ ΑΡΧΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ»
Εργαλείο γεωστρατηγικών επιδιώξεων και μπίζνες

Η πρώτη Υπουργική Διάσκεψη των κρατών του λεγόμενου «Φόρουμ Αρχαίων Πολιτισμών» (Ancient Civilizations Forum, AC Forum, ή GC10) πραγματοποιείται τη Δευτέρα στην Αθήνα, στο Ζάππειο Μέγαρο, με τη συμμετοχή των 10 χωρών που απαρτίζουν τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία (Ελλάδα, Κίνα, Αίγυπτος, Βολιβία, Ινδία, Ιράκ, Ιράν, Ιταλία, Μεξικό, Περού).

Η συνάντηση θα σηματοδοτήσει την επίσημη σύσταση του Φόρουμ και θα πραγματοποιηθεί έπειτα από κοινή πρόσκληση που απηύθυναν οι υπουργοί Εξωτερικών Ελλάδας και Κίνας, Ν. Κοτζιάς και Wang Yi αντίστοιχα.

Οπως διαχέεται από την κυβέρνηση, η Διάσκεψη «συνιστά μια πρωτοβουλία στο πολιτιστικό πεδίο, μεταξύ των χωρών που είναι κοιτίδες αρχαίων πολιτισμών και προέρχονται από διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές».

Στην πράξη, το Φόρουμ σχεδιάζεται να αξιοποιηθεί ως εργαλείο γεωστρατηγικής αναβάθμισης των ντόπιων επιχειρηματικών ομίλων και διεύρυνσης των πεδίων για μπίζνες του κεφαλαίου.

Αλλωστε, όπως λέγεται από πλευράς κυβέρνησης: «To "Φόρουμ Αρχαίων Πολιτισμών" αποσκοπεί, μέσω της διαμόρφωσης μιας ευρείας και πολύπλευρης, θετικής ατζέντας κοινών δράσεων των δέκα κρατών, να αναγάγει τον πολιτισμό σε πηγή ήπιας ισχύος και σε βασικό εργαλείο μίας σύγχρονης και πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής. Επιπλέον, στόχος του Φόρουμ είναι η διεθνής πολιτιστική συνεργασία να λειτουργήσει και ως παράγοντας οικονομικής ανάπτυξης».

Δυστύχημα

Στρατιωτικό όχημα της Στρατονομίας που χτες το πρωί κινούνταν στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας (περίπου στο ύψος της Μαλακάσας), στο πλαίσιο διατεταγμένης υπηρεσίας, εξετράπη της πορείας του, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του ενός εκ των δύο επιβαινόντων και τον τραυματισμό του άλλου. Οι συνθήκες του δυστυχήματος διερευνώνται, αναφέρεται από το ΓΕΣ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ