ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Απρίλη 2015
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Σήμερα η κηδεία του σ. Γιάννη Μαυρομμάτη

Ο σ. Γιάννης Μαυρομμάτης
Ο σ. Γιάννης Μαυρομμάτης
Σήμερα, στις 15.15, από το Νεκροταφείο Ζωγράφου, θα γίνει η κηδεία του παλαίμαχου κομμουνιστή, σ. Γιάννη Μαυρομμάτη, ο οποίος «έφυγε» από τη ζωή την Τρίτη 6 Απρίλη, σε ηλικία 92 ετών.

Για το θάνατο του σ. Γ. Μαυρομμάτη, η ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ με θλίψη αποχαιρετά τον παλαίμαχο αγωνιστή κομμουνιστή σ. Γιάννη Μαυρομμάτη, που "έφυγε" από τη ζωή την Τρίτη 6 Απρίλη, σε ηλικία 92 ετών.

Ο σ. Γ. Μαυρομμάτης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1923, γιος προσφύγων από τη Σμύρνη, βγήκε από μικρός στη βιοπάλη και νέος, το 1942, οργανώθηκε στο ΚΚΕ, στους Αμπελόκηπους, όπου ανέλαβε υπεύθυνες κομματικές δουλειές και πήρε ενεργό μέρος στην ΕΑΜική Εθνική Αντίσταση, με συμμετοχή στον ΕΛΑΣ ως καπετάνιος λόχου.

Με την επιστροφή του στην Αθήνα, διώκεται από τους μηχανισμούς του αστικού κράτους, διαφεύγει της σύλληψής του και δουλεύει παράνομα στις Κομματικές Οργανώσεις της Καλλιθέας και του Κουκακίου, ενώ το 1945 δικάζεται ερήμην του εις θάνατον.

Το 1946, καθώς ο σ. Γιάννης Μαυρομμάτης αναχωρούσε για να ενταχθεί στο Δημοκρατικό Στρατό, συνελήφθη, οδηγήθηκε στην Ασφάλεια και από τότε έως και το 1964 πέρασε αλύγιστος από τις φυλακές Αβέρωφ, Κεφαλονιάς, Κέρκυρας, Καλαμίου, Αλικαρνασσού, Γιούρας και Βούρλων.

Με την αποφυλάκισή του, δούλεψε ως εργάτης σε σιδεράδικο και ανέλαβε υπεύθυνες θέσεις για το ΚΚΕ και την ΕΔΑ στην Καλλιθέα και την Αττική.

Ο σ. Γιάννης Μαυρομμάτης συνελήφθη ξανά την 21η Απρίλη του 1967 και εξορίστηκε στη Γιούρα, το Λακκί και το Παρθένι έως το Μάη του 1970. Από το 10ο Συνέδριο του ΚΚΕ εκλέγεται αναπληρωματικό μέλος της ΚΕ και τακτικό στο 12ο έως και στο 14ο.

Ο σ. Γιάννης Μαυρομμάτης, ανάμεσα στις φυλακές και τις εξορίες, πάλευε, σε όλες τις συνθήκες και με όλες τις μορφές του αγώνα, καθημερινά στη βιοπάλη ως εργάτης και για τη δικαίωση της τάξης του, μέσα από τις γραμμές του ΚΚΕ. Παρέμεινε πιστός στα ιδανικά του σοσιαλισμού - κομμουνισμού και καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του τίμησε τον τίτλο του μέλους και του στελέχους του Κόμματος.

Η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ εκφράζει τα πιο θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του σ. Γ. Μαυρομμάτη».

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
«Κανονικά» οι ιδιωτικοποιήσεις και τα έργα υποδομών που έχει ανάγκη το κεφάλαιο

«Επαναδιαπραγμάτευση» μόνο των όρων για την πιο «επωφελή» υλοποίησή τους για λογαριασμό των εγχώριων μονοπωλίων

Τα περιφερειακά αεροδρόμια θα παραχωρηθούν, οι συμβάσεις των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων θα εκτελεστούν κανονικά και γενικά το ελληνικό Δημόσιο, με «πυξίδα» πρωτίστως τη συνολική επιδίωξη της εγχώριας αστικής τάξης να καταστήσει τη χώρα κόμβο μεταφορών, θα είναι «εντάξει» στις υποχρεώσεις του έναντι κατασκευαστικών εταιρειών, τραπεζών που εμπλέκονται στα δημόσια έργα και μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται τις εγχώριες υποδομές μεταφορών και τηλεπικοινωνιών.

Τα παραπάνω «εξέπεμψε» ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης κατά τη διάρκεια της χτεσινής «άτυπης» ενημέρωσης των δημοσιογράφων, υπογραμμίζοντας ευθύς εξαρχής πως οι υποδομές είναι ο τομέας εκείνος που μπορεί να βοηθήσει «να βγούμε πιο γρήγορα από την κρίση».

«Τροποποιήσεις» στα διόδια που θα συνεχίσουν να χαρατσώνουν το λαό

Χαρακτηριστικά, σε σχέση με τους αυτοκινητόδρομους, παρότι έκανε λόγο για επαναδιαπραγμάτευση συμβάσεων, έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι η νέα κυβέρνηση δεν σκοπεύει να σταματήσει τα έργα.

Χαρακτήρισε τη μέθοδο των παραχωρήσεων που είχαν ακολουθήσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις για την κατασκευή και ολοκλήρωση των πέντε μεγάλων οδικών αξόνων ως «αποτυχημένο μοντέλο δημοσίων έργων» αφού, όπως είπε, ανάμεσα σε μια σειρά προβλήματα που έχει προκαλέσει, το κυριότερο είναι ότι δε διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον. Επέρριψε ευθύνες σε προκατόχους του στο υπουργείο Υποδομών για τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα εντός των οποίων έπρεπε να λυθούν ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις και την αρχαιολογία, γεγονός που εμπόδιζε την ολοκλήρωση των έργων εντός χρονοδιαγραμμάτων με «ευθύνη του Δημοσίου» και ανάλογες συνέπειες έναντι των παραχωρησιούχων...

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα διόδια (που η κυβέρνηση έχει ήδη διαβεβαιώσει ότι θα παραμείνουν), ανέφερε ότι εάν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση σε λίγο καιρό θα είναι ακριβότερο το να ταξιδέψει κάποιος οδικώς μέχρι τη Θεσσαλονίκη, απ' ό,τι αεροπορικώς, εξαιτίας της πρόβλεψης των συμβάσεων να αυξάνουν τις τιμές των διοδίων ανάλογα με την πτώση του συγκοινωνιακού όγκου, ο οποίος στη συνέχεια μειώνεται εκ νέου εξαιτίας της αύξησης των τιμών...

«Αυτή η αλληλουχία δεν οδηγεί πουθενά», είπε ο αναπληρωτής υπουργός και ανακοίνωσε ότι σε έναν περίπου μήνα θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με τους εκπροσώπους των παραχωρησιούχων, ώστε να υπάρξουν «τροποποιήσεις» στις συμβάσεις. Σκοπός της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, όπως ανέφερε, είναι να υπάρξει αναπροσαρμογή των συμβάσεων, ώστε να «μειωθούν τα διόδια», ενώ ο Χρ. Σπίρτζης έκανε αόριστα λόγο για δυνατότητα ελεύθερης διέλευσης σε ορισμένες κοινωνικές ομάδες και σε κατοίκους περιοχών όπου δεν υπάρχει εναλλακτική ασφαλής διέλευση.

«Κανονικά» η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων

Για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση είπε ότι θα συνεχιστεί κανονικά, καθώς εκεί ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί και υπάρχει ήδη πλειοδότης. Σε ισχύ παραμένουν επίσης οι σχεδιασμοί για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, αν και σε αυτήν την περίπτωση θα υπάρξει «επανεξέταση». Στη λογική «επαναδιαπραγμάτευσης» μπαίνουν και οι συμβάσεις της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου.

Τέλος, ο Χρ. Σπίρτζης αναφέρθηκε και στο ζήτημα μεταφοράς των ταμειακών διαθέσιμων των εταιρειών «Αττικό Μέτρο» και «Κτηριακές Υποδομές» (η συγχώνευση του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων και Δημόσιας Επιχείρησης Ανέγερσης Νοσοκομείων) στην Τράπεζα της Ελλάδας (στο πλαίσιο του εκτεταμένου «εσωτερικού δανεισμού» για την αποπληρωμή των δανείων και λειτουργικών αναγκών του αστικού κράτους), επαναλαμβάνοντας τη θέση της κυβέρνησης ότι πρόκειται περί «εθελοντικού μέτρου» με δέλεαρ τις «καλύτερες αποδόσεις» σε σχέση με αυτές που παρέχουν οι εμπορικές τράπεζες...


Παζάρι αλληλεγγύης από την ΕΕΔΔΑ

Η Ελληνική Επιτροπή Διεθνούς Δημοκρατικής Αλληλεγγύης (ΕΕΔΔΑ) διοργανώνει παζάρι αλληλεγγύης με χειροποίητα είδη για τις γιορτές του Πάσχα, έως και αύριο Πέμπτη, στα γραφεία της (Ηπείρου 5, 5ος όροφος), από τις 10 π.μ. μέχρι τις 3 μ.μ.


«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ»
Οικονομική εξόρμηση ενόψει των γιορτών του Πάσχα

Οικονομική εξόρμηση ενόψει των γιορτών του Πάσχα πραγματοποιεί η «Δημοκρατική Μέριμνα» που, αφού ευχαριστεί τους ανθρώπους του μόχθου για την έως τα τώρα συμβολή τους, τους καλεί να ενισχύσουν ξανά από το υστέρημά τους την προσπάθειά της για άμεση ηθική και υλική συμπαράσταση στα θύματα πολιτικής δίωξης στην πατρίδα μας. Προσφορές γίνονται δεκτές στα γραφεία της, Ακαδημίας 78, και στην Εθνική Τράπεζα στο λογαριασμό 129/592361 - 13.

«ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ»
Ακριβότερο κατά 5,2% φέτος

Ανατιμήσεις που φτάνουν στο 20,3% για το ντόπιο αρνί (6,50 ευρώ το κιλό φέτος από 5,40 ευρώ πέρσι) και στο 4,4% για το κατσίκι (7,10 ευρώ το κιλό από 6,80 πέρσι) επισημαίνει η ΕΣΕΕ, σύμφωνα με την έρευνα τιμοληψίας που πραγματοποίησε στην κεντρική αγορά της Αθήνας και σε σούπερ μάρκετ. Οι ανοδικές τάσεις στο «πασχαλινό τραπέζι» περιορίζονται από την ετήσια υποχώρηση της τιμής του κοτόπουλου (-17,4%) και του χοιρινού κρέατος (-4,4%). Παράλληλα, καταγράφεται εκτίναξη του κόστους των φρούτων και των λαχανικών (18,4%). Με βάση τα εν λόγω στοιχεία, για μία πενταμελή οικογένεια, το συνολικό ύψος του φετινού τραπεζιού εκτιμάται στα 104,2 ευρώ (από 99 ευρώ πέρυσι), με ανατιμήσεις της τάξης του 5,2%.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ