Οταν μιλάμε για θέματα όπως η Ασφάλιση και η Υγεία, τότε το κεντρικό ζήτημα που τίθεται εξαρχής είναι ένα: Αντιμετωπίζουμε τον ασθενή, τον ασφαλισμένο ως εργαζόμενο που έχει δωρεάν δικαίωμα στην καλύτερη δυνατή ποιότητα φροντίδας και περίθαλψης ή ως πελάτη; Οποιο σχέδιο διαχείρισης κι αν προτείνεται, ως βάση εκκίνησης φέρνει την τοποθέτηση απέναντι σε αυτό το κρίσιμο ερώτημα. Κι εκ των πραγμάτων, κάθε σχέδιο διαχείρισης που προτείνει την λειτουργία του ΕΟΠΥΥ με όρους «ασφαλιστικής εταιρείας», για να γίνει το σύστημα «αποδοτικότερο», έχει απαντήσει στο παραπάνω δίλημμα, επιλέγοντας να βλέπει τον εργαζόμενο, τον άνεργο, τον συνταξιούχο, ως πελάτη, που θα έχει περίθαλψη αν και στο βαθμό που...