Παρασκευή 26 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Μικρές μειώσεις τελών για τόνωση της κίνησης

Μικρές μειώσεις σε ορισμένα αεροπορικά τέλη, που δεν αφορούν σε όλες τις αεροπορικές εταιρίες και στην ουσία δε θίγουν τα κέρδη των Γερμανών της «Χόχτιφ», αποφάσισε ομόφωνα το ΔΣ της εταιρίας «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών ΑΕ».

Οι μειώσεις, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας του αεροδρομίου, θα ισχύσουν από την ερχόμενη Πέμπτη 1η του Νοέμβρη. Ωστόσο, στην ανακοίνωση αποφεύγεται σκόπιμα να προσδιοριστεί το ποσοστό των μειώσεων, ενώ αντίθετα προσδιορίζεται το υποτιθέμενο όφελος των αεροπορικών εταιριών από αυτές.

Ειδικότερα, οι μειώσεις που ανακοινώθηκαν αφορούν: Στα τέλη προσγείωσης και στάθμευσης για τα αεροσκάφη άνω των 120 τόνων. Το μέτρο αυτό, αναφέρεται στην ανακοίνωση, αναμένεται να επιφέρει στις αεροπορικές εταιρίες μείωση στο συνολικό κόστος προσγείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών τους από 6% μέχρι και 30%. Στα τέλη στάθμευσης κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η αναμενόμενη ωφέλεια για τις αεροπορικές εταιρίες, πάντα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρίας του αεροδρομίου, υπολογίζεται από 5% έως 50%. Στα τέλη στάθμευσης για αεροσκάφη που εκτελούν υπερπόντιες πτήσεις κατά τη διάρκεια της μέρας, με όφελος για τις αεροπορικές εταιρίες μέχρι και 60%.

Από την εταιρία του αεροδρομίου ανακοινώθηκε, επίσης, ότι διερευνάται η εφαρμογή προγράμματος κινήτρων από την 1η του Γενάρη 2002, για πτήσεις εξωτερικού χαμηλής επιβατικής κίνησης.

Οι μειώσεις αυτές, πάντως, που σε καμιά περίπτωση δε θίγουν τα κέρδη των Γερμανών, επιδιώκεται να λειτουργήσουν και σαν τονωτική «ένεση» στο ιδιωτικό αεροδρόμιο Σπάτων, που, όπως όλα δείχνουν, όχι μόνο δεν προσπορίζει στους ιδιώτες τα προσδοκώμενα κέρδη, αλλά δεν καλύπτει ούτε καν το ύψος των δόσεων αποπληρωμής των δανείων. Σημειώνεται ότι τις μειώσεις στα τέλη προανήγγειλε πρόσφατα στη Βουλή ο Γ. Δρυς, με την επισήμανση ότι το μέτρο αυτό θα καταστήσει το αεροδρόμιο των Σπάτων «περισσότερο ανταγωνιστικό».

Βάσει της σκανδαλώδους σύμβασης που έχει υπογράψει η κυβέρνηση για το αεροδρόμιο Σπάτων, το Ελληνικό Δημόσιο έχει εγγυηθεί την αποπληρωμή των δανείων, έτσι ώστε σε περίπτωση που αυτά δεν καλυφθούν από την εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου, να είναι υποχρεωμένη η κυβέρνηση να τα καλύψει από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της κυβέρνησης, η κίνηση στο νέο αεροδρόμιο είναι μικρότερη από την κίνηση που είχε το αεροδρόμιο του Ελληνικού και δεν «πιάνει» ούτε κατά προσέγγιση την κίνηση που είχε υπολογιστεί από τις μελέτες, οι οποίες έχουν ενσωματωθεί και στη σύμβαση, γεγονός που οφείλεται, σε ένα βαθμό, και στα υπέρογκα τέλη. Μάλιστα, μετά τα γεγονότα της 11ης του Σεπτέμβρη στις ΗΠΑ, αναμένεται ακόμα πιο δραστική μείωση της κίνησης του αεροδρομίου από τις ξένες εταιρίες, ενώ την ίδια στιγμή και η «Ολυμπιακή Αεροπορία» ετοιμάζεται για δραστική περικοπή των πτήσεών της.

Ολα αυτά επιβεβαιώνουν ότι ο τρόπος κατασκευής του νέου αεροδρομίου, που προώθησαν οι κυβερνήσεις και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, λειτούργησε και λειτουργεί αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των ξένων μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, βασιζόμενη σε προκαθορισμένα στοιχεία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ