Τετάρτη 31 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Στο ιδιωτικό κεφάλαιο κρίσιμοι τομείς τους
  • Με νομοσχέδιο ιδρύονται ιδιωτικά ΚΤΕΟ και μετατρέπονται σε ΑΕ τα ΚΤΕΛ
  • Σ. Σκοπελίτης: Οι συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και πρέπει να παρέχεται από το κράτος

Στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο παραδίνει η κυβέρνηση κρίσιμους τομείς των συγκοινωνιών, αφού με νομοσχέδιο που συζητείται από χτες στη Βουλή μετατρέπει τα ΚΤΕΛ σε Ανώνυμες Εταιρείες και επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών ΚΤΕΟ για τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων.

Την πολιτική αυτή της κυβέρνησης κατήγγειλε στην παρέμβασή του στη συζήτηση ο εισηγητής του ΚΚΕ Σ. Σκοπελίτης, τονίζοντας ότι η ιδιωτικοποίηση των πάντων αποτελεί πανάκεια για την κυβέρνηση.

Τόνισε ότι με τη μετατροπή των ΚΤΕΛ σε Ανώνυμες Εταιρίες αυτά θα περάσουν σε λίγα χέρια ισχυρών κεφαλαιούχων, αφού αρκετοί από τους μικρούς που δραστηριοποιούνται σήμερα στο χώρο θα μείνουν απέξω γιατί δε θα έχουν το ανάλογο κεφάλαιο για να μετέχουν στις νέες Ανώνυμες Εταιρίες. Οσες δε, γραμμές μείνουν εκτός των ενδιαφερόντων τους θα φορτωθούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση επιβαρύνοντας έτσι ακόμα περισσότερο τους δημότες.

Οσο δε, για τα ΚΤΕΟ, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αξιοποιεί ως άλλοθι τη σημερινή άσχημη κατάσταση που επικρατεί σε αυτά, για την οποία όμως είναι αποκλειστικά υπεύθυνη. Φρόντισαν οι κυβερνώντες όλα αυτά τα χρόνια να απαξιώσουν τα δημόσια ΚΤΕΟ για να τα παραδώσουν πιο εύκολα στους ιδιώτες. Είναι χαρακτηριστικό, είπε ο Σ. Σκοπελίτης, ότι στα ΚΤΕΟ δεν έγινε καμία πρόσληψη από το 1987 μέχρι σήμερα, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις όπου ο απαραίτητος εξοπλισμός σαπίζει στις αποθήκες. Με την παράδοσή τους στους ιδιώτες, συνέχισε, τα προβλήματα που σήμερα υπάρχουν θα κορυφωθούν με αρνητικά αποτελέσματα στην ασφάλεια της μετακίνησης των χιλιάδων κατόχων Ι.Χ. Στο σημείο αυτό ο Σ. Σκοπελίτης υπενθύμισε το πρόσφατο έγκλημα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη με το θάνατο πέντε εργαζομένων, τονίζοντας ότι και εκεί ιδιώτες είναι αυτοί που εκδίδουν τα αντίστοιχα πιστοποιητικά καταλληλότητας. Τα ΚΤΕΟ, είπε, πρέπει να παραμείνουν στο δημόσιο και εξέφρασε τις ανησυχίες του για την τύχη των εργαζομένων σε αυτά μετά την ιδιωτικοποίηση.

Αναφερόμενος συνολικά στις συγκοινωνίες, είπε ότι αυτές αποτελούν κοινωνικό αγαθό και θα πρέπει να παρέχεται από το κράτος και όχι από το μεγάλο κεφάλαιο που το μόνο του ενδιαφέρον είναι το κέρδος. Χρειάζεται, είπε, ένας Δημόσιος Φορέας Αστικών και Υπεραστικών Συγκοινωνιών που θα εγγυάται στους πολίτες φθηνές και ασφαλείς μεταφορές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ