Τρίτη 5 Φλεβάρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΑΣΓΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ
Ανάγκη για δημόσιο δωρεάν σχολείο σε κτίρια σύγχρονα και ασφαλή

Σημαντικά συμπεράσματα στην εκδήλωση που έγινε την Κυριακή

Στιγμιότυπο από τις εργασίες της ημερίδας
Στιγμιότυπο από τις εργασίες της ημερίδας
Η σχολική στέγη ως αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η διεκδίκηση του σχολείου των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων και τα πολύπλευρα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα σχολεία, ήταν πλευρές που αναδείχτηκαν στην ημερίδα της ΑΣΓΜΕ με θέμα «Σε τι σχολείο ζουν και μαθαίνουν τα παιδιά μας», που έγινε την Κυριακή 3 Φλεβάρη.

Ανοίγοντας τις εργασίες, ο πρόεδρος της ΑΣΓΜΕ Δ. Λάμπρου αναφέρθηκε στην προσπάθεια της Συνομοσπονδίας να παρακολουθεί τις εξελίξεις και τα νέα δεδομένα, να προχωρά σε συμπεράσματα, έχοντας πάντα ως κριτήριο τις σύγχρονες ανάγκες γονιών και μαθητών και το δικαίωμα στην ολόπλευρη και ποιοτική μόρφωση των παιδιών. Οπως σημείωσε, «η χρόνια υποχρηματοδότηση τόσο από τη σημερινή όσο και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις έχει οδηγήσει σε επιδείνωση της κατάστασης στην Παιδεία και σε επίπεδο εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού». «Τα παιδιά μας - τόνισε - χρειάζονται δημόσιο δωρεάν σχολείο σε κτίρια σύγχρονα και ασφαλή, που να προετοιμάζει πολίτες με κριτική σκέψη, με αγάπη για τη γνώση και τον άνθρωπο. Με ελεύθερο χρόνο για την ανάπτυξη της κοινωνικότητας, την επαφή με τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, την τέχνη, με το παιχνίδι και μέσα στα σχολικά κτίρια και στα σχολικά προαύλια».

Το χάσμα μεταξύ των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων και της τωρινής κατάστασης στη σχολική στέγη αναδείχτηκε από την ομιλία του Βαγγέλη Φιλέρη, μέλους του ΔΣ της ΑΣΓΜΕ και Πολιτικού Μηχανικού. Ξεκινώντας από τον ρόλο που παίζουν οι σχολικές υποδομές στη μαθησιακή διαδικασία, την αποφασιστική σημασία που έχει το αίσθημα που δημιουργεί το σχολείο για την προσέγγιση απέναντι στη γνώση, περιέγραψε το σχολείο των σημερινών αναγκών με βάση τις τεράστιες δυνατότητες για παραγωγική σύγχρονων, ασφαλών και λειτουργικών υποδομών. Εξετάστηκε το σχολείο των αναγκών από την πλευρά των απαραίτητων αλλά και ρεαλιστικών υποδομών που θα έπρεπε να υπάρχουν, σε αντιπαραβολή με την εικόνα του σημερινού σχολείου, τονίζοντας μεταξύ άλλων την αναγκαία γενναία χρηματοδότηση για κάλυψη των αναγκών.

Με μία σύντομη αναδρομή στον τομέα των σχολικών υποδομών τις τελευταίες δεκαετίες, που αναδείκνυε τις ευθύνες των κυβερνήσεων, άνοιξε την παρέμβασή του ο Μαν. Δανδουλάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην ΚΤΥΠ, ξεκινώντας από την ίδρυση του ΟΣΚ, τη μετατροπή του Οργανισμού σε ΑΕ και τελικά τη συγχώνευσή του στην ΚΤΥΠ και αναδεικνύοντας το χτύπημα του δημόσιου χαρακτήρα του φορέα. Οπως είπε, μεταξύ άλλων, «θεωρούμε ότι οι εκάστοτε κυβερνητικές πολιτικές περνούν και μέσα από αυτούς τους φορείς. Επιμένουμε ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας κεντρικός κρατικός τεχνικός φορέας που να κάνει ο ίδιος τις μελέτες, δημοπράτηση, επίβλεψη κατασκευής, εξοπλισμού. Αυτός ο φορέας πρέπει να εκφράζει την ευθύνη του κράτους για την παροχή δημόσιων και δωρεάν, σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτιρίων».

Χαιρετισμό στην ημερίδα απηύθυναν μια σειρά προσκεκλημένοι φορείς. Εκ μέρους του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας ο Κ. Μπάκας, ο οποίος αναφέρθηκε στις δράσεις ενημέρωσης και κατάρτισης σχεδίων. Η Ε. Γεωργιάδου, Μηχανικός Ασφάλειας και μέλος της αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, επικέντρωσε σε ζητήματα υγιεινής και ασφάλειας στο σχολείο. Από το ΔΣ της Ομοσπονδίας Οικοδόμων ο Β. Συρίγος, χαιρετίζοντας την πρωτοβουλία της ΑΣΓΜΕ, τόνισε ότι αφορά τους οικοδόμους και ως γονείς και γιατί εργάζονται για την κατασκευή των σχολείων και σημείωσε πως η Πολιτεία προωθεί επενδυτικά σχέδια που έχουν στόχο την κερδοφορία των μονοπωλίων σε βάρος των αναγκών των παιδιών, εκπαιδευτικών και γονιών. Ο Γ. Καμαρινός, από τον Ενιαίο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων, αναφέρθηκε στην κατάσταση στις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής, αναδεικνύοντας με συγκεκριμένα παραδείγματα από ειδικά σχολεία σε όλη τη χώρα τις ελλείψεις και τις πρόσθετες δυσκολίες που δημιουργεί η πολιτική στον τομέα της σχολικής στέγης, που βρίσκεται μακριά από τις σύγχρονες ανάγκες για υψηλού επιπέδου Ειδική Αγωγή.

Η ημερίδα έκλεισε με εκπροσώπους Ενώσεων και Συλλόγων Γονέων που πήραν τον λόγο και μοιράστηκαν σημαντική πείρα από την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία των περιοχών τους αλλά και από τις αγωνιστικές πρωτοβουλίες με τις οποίες κατάφεραν να αποσπάσουν και κατακτήσεις προς όφελος των παιδιών.

  • Αναλυτικά αποσπάσματα από εισηγήσεις στην ημερίδα θα παρουσιαστούν σε επόμενα φύλλα της εφημερίδας.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ