Για τη λειτουργία των Τμημάτων Ενταξης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την ανάγκη στελέχωσής τους από μόνιμους εκπαιδευτικούς το ΚΚΕ κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας.
Στο κείμενο της Ερώτησης, που υπογράφεται από τους βουλευτές του Κόμματος Θανάση Παφίλη, Γιάννη Δελή, Νίκο Καραθανασόπουλο, Διαμάντω Μανωλάκου, Νίκο Μωραΐτη, Μανώλη Συντυχάκη και Σταύρο Τάσσο, σημειώνεται:
«Σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ (αριθμ. Πρωτ. 37423/Ε2/08-03-2019) για τον προσδιορισμό κενών οργανικών θέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα Τμήματα Ενταξης δεν θα ληφθούν υπόψιν για τον υπολογισμό αυτών.
Η επιλογή αυτή του υπουργείου να διαγράψει διοικητικά, από τον χάρτη της Ειδικής Αγωγής, τα Τμήματα ένταξης, δείχνει ότι από τις ελάχιστες, 4.500 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που πρόκειται να κάνει (άγνωστο πότε), δεν θα διατεθεί ούτε ένας μόνιμος εκπαιδευτικός στη λειτουργία των εν λόγω τμημάτων, καθώς η τοποθέτηση αυτών προϋποθέτει την ύπαρξη των οργανικών θέσεων.
Αυτό προκαλεί αλγεινή εντύπωση, όχι επειδή δεν αντιμετωπίζεται ο κλάδος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με ισονομία, αλλά γιατί εξαιρούνται με κραυγαλέο τρόπο δομές που έτσι κι αλλιώς είναι υποπολλαπλάσιες των πραγματικών αναγκών των μαθητών που φοιτούν στη Δευτεροβάθμια.
Χαρακτηριστικά, να αναφέρουμε, το έτος 2015 οι εγγεγραμμένοι μαθητές στα Τμήματα Ενταξης στην Πρωτοβάθμια ήταν 13.987, που κι αυτός ο αριθμός δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες αυτής της βαθμίδας. Παρ' όλα αυτά, τον επόμενο χρόνο, στα Τμήματα Ενταξης των γυμνασίων φοίτησαν μόλις 3.823, δηλαδή πάνω από δέκα χιλιάδες παιδιά στερήθηκαν την αναγκαία ειδική παιδαγωγική στήριξη που πρέπει να έχει συνέχεια και εναρμονίζεται με τις συνθετότερες απαιτήσεις της επόμενης σχολικής βαθμίδας.
Αποδεδειγμένα η ύπαρξη και λειτουργία των Τμημάτων Ενταξης βοηθάει σημαντικά τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και τους καθιστά σημαντικά λειτουργικότερους με τη χρήση του γραπτού λόγου και όχι μόνο. Παρά τη σημαντική τους συνεισφορά στην παιδαγωγική διαδικασία, αυτά σχεδόν εξαφανίζονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Επομένως, η στελέχωση των υπαρχουσών δομών με μόνιμο προσωπικό είναι ένα μικρό πρώτο βήμα, αυτό που απαιτείται είναι η γενναία ίδρυση και λειτουργία τόσων όσα χρειάζονται για να καλυφτούν οι ανάγκες όλων των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε: