Η εταιρία όχι μόνο εξακολουθεί να καρκινοβατεί οχτώ μήνες μετά την έλευση των «σωτήρων» της «Μπρίτις Αιργουέις», αλλά περικόπτει δρομολόγια, ενώ είναι βέβαιο ότι δε θα διαθέτει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και την τεχνική βάση, όταν αρχίσει να λειτουργεί το νέο αεροδρόμιο
Στο πλαίσιο αυτό, αποφάσισαν να «κόψουν» τα φτερά του εθνικού αερομεταφορέα στην Αυστραλία , ενώ στα σχέδια έχουν και άλλες περικοπές δρομολογίων. Παράλληλα, σύμφωνα με τα επίσημα χρονοδιαγράμματα που έδωσε χτες στη δημοσιότητα η διοίκηση της ΟΑ, προκύπτει ότι το νέο αεροδρόμιο Σπάτων θα λειτουργήσει την 1η Μάρτη του 2001, χωρίς τις βασικές εγκαταστάσεις του εθνικού αερομεταφορέα!
Οσον αφορά το υπερπόντιο δίκτυο της ΟΑ, οι Βρετανοί μάνατζερ αποφάσισαν την κατάργηση της απευθείας πτήσης για τη Μελβούρνη της Αυστραλίας από τις 26 Μάρτη 2000. Ετσι, οι πτήσεις της ΟΑ προς Αυστραλία θα εκτελούνται τρεις φορές την εβδομάδα με ενδιάμεσο σταθμό την Μπανγκόγκ και προορισμό μόνο το Σίδνεϊ, ενώ οι επιβάτες για Μελβούρνη θα ταξιδεύουν με την «Κουάντας» ή την «Ανσετ», με τις οποίες θα υπογραφούν ειδικές συμφωνίες. Ως επίσημη δικαιολογία για την κατάργηση της πτήσης, προβάλλεται η μη κερδοφορία του δρομολογίου, ενώ στην ανακοίνωση της ΟΑ αναφέρεται και «πόσο σημαντική είναι για τον απόδημο ελληνισμό της Αυστραλίας η σύνδεση με την Ελλάδα»! Σύμφωνα με πληροφορίες, επίκεινται και άλλες περικοπές δρομολογίων και στο δίκτυο της Ευρώπης.
Με ανακοινώσεις τους τόσο η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), όσο και οι τέσσερις τεχνικές ενώσεις ΕΠΤΑΟΑ, ΕΤΕΜ-Π, ΣΗΜΟΑ και ΣΤΕΠΟΑ εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για την «απαράδεκτη καθυστέρηση» στην κατασκευή των εγκαταστάσεων του ομίλου της ΟΑ στα Σπάτα και προειδοποιούν ότι αν η κυβέρνηση δεν τηρήσει τις δεσμεύσεις της για έγκαιρη και πλήρη μετεγκατάσταση του ομίλου στο νέο αεροδρόμιο, με όλες τις δραστηριότητες, τότε θα αντιδράσουν δυναμικά.
Στην ανακοίνωση της ΟΣΠΑ επισημαίνεται ότι παρά τις δημόσιες - έγγραφες και προφορικές - δεσμεύσεις των αρμόδιων υπουργών, μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί ούτε μια δραχμή για τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα, από την αποζημίωση που της οφείλει το κράτος, λόγω της υποχρεωτικής «έξωσης» από το Ελληνικό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο εθνικός αερομεταφορέας, όχι μόνο δε θα μετεγκατασταθεί έγκαιρα, αλλά αντικειμενικά θα οδηγηθεί σε συρρίκνωση και σε εκχώρηση δραστηριοτήτων του - υπογραμμίζει η ΟΣΠΑ - και στηλιτεύει την επικείμενη δανειοδότηση της ΟΑ με 33,5 δισ. δραχμές και υποθήκη τις σημερινές και τις μελλοντικές της εγκαταστάσεις.
Οι εκπρόσωποι της ΟΣΠΑ αξιώνουν από την κυβέρνηση να αναλάβει άμεσα το συνολικό κόστος μετεγκατάστασης του ομίλου εταιριών της ΟΑ στα Σπάτα, με όλες τις δραστηριότητες και παράλληλα ζητούν να ακυρωθεί η απόφαση του ΔΣ της ΟΑ για το ενυπόθηκο δάνειο και να εκταμιευτεί άμεσα το ποσό που οφείλει στην εταιρία το κράτος.
Από την πλευρά τους οι διοικήσεις των τεσσάρων τεχνικών ενώσεων της ΟΑ, με την ανακοίνωσή τους, καταγγέλλουν ότι η εταιρία εξακολουθεί να καρκινοβατεί οχτώ μήνες μετά την έλευση των «σωτήρων» της βρετανικής εταιρίας «Σπίντγουιν» (θυγατρική της «Μπρίτις Αιργουέις»). Ειδικότερα για τους Βρετανούς «σωτήρες» που επέλεξε η κυβέρνηση, οι εκπρόσωποι των τεχνικών επισημαίνουν ότι η μόνη δραστηριότητα που δείχνουν είναι η λογιστική «εξυγίανση» της ΟΑ με πώληση και υποθήκευση των περιουσιακών της στοιχείων, η πρόσληψη και άλλων χρυσοπληρωμένων Βρετανών συμβούλων με αμοιβή 15 εκατ. δρχ. το μήνα, καθώς και η απαλλαγή της «Μπρίτις» από πεπαλαιωμένα «Μπόινγκ 757», τα οποία επιδιώκουν να ενοικιάσει ο εθνικός αερομεταφορέας.
Οσον αφορά τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα, στην ανακοίνωση καταγγέλλεται ότι την τελευταία στιγμή αποφασίζονται, χωρίς τεκμηρίωση, περικοπές εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων, τέτοιες που στην ουσία αποκλείουν την Τεχνική Διεύθυνση από την προοπτική ανάπτυξης και παροχής υπηρεσιών προς τρίτους, που θα ήταν χρυσοφόρα για την ΟΑ και την εθνική οικονομία, ενώ θα εξασφάλιζε και θέσεις εργασίας σε μια εποχή που το πρόβλημα της ανεργίας εντείνεται.
Καταλήγοντας, οι εκπρόσωποι των τεχνικών επισημαίνουν ότι θα αντιπαλέψουν κάθε σχέδιο απαξίωσης της Τεχνικής Διεύθυνσης και της ΟΑ γενικότερα.