Τρίτη 18 Δεκέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΚΟΝΙΑΡΗΣ
Το άκρον άωτον του κυβερνητικού εμπαιγμού

«Φταίνε και οι πολίτες, είτε είναι πλούσιοι, είτε είναι φτωχοί. Φταίνε αυτοί που μπάζωσαν και αυτοί που καταπάτησαν την κοίτη του ποταμού Διακονιάρη»! Αυτή η προκλητική απάντηση, που ανήκει στον τέως υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και είχε δοθεί στη Βουλή στις 31 Οκτώβρη 1997, δηλαδή λίγες μέρες μετά τις τότε πλημμύρες της Πάτρας, κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του βουλευτή του ΚΚΕ Αχ. Κανταρτζή, μπορεί από μόνη της να εξηγήσει γιατί το φαινόμενο επαναλήφθηκε και, μάλιστα, με πιο τραγικότερες συνέπειες, καθώς, εκτός από τις υλικές καταστροφές, θρηνήσαμε τώρα και δύο θύματα...

Κατά τη συζήτηση εκείνη, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ προσπάθησε να αποσείσει τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης, φτάνοντας στο σημείο να αποδώσει τις ζημιές, εκτός από τους ίδιους τους κατοίκους, στα στοιχεία της φύσης, αλλά και στα δικαστήρια, τα οποία, κατά τον Κ. Λαλιώτη, διευκόλυναν το χτίσιμο αυθαιρέτων στην κοίτη του ποταμού!

Κι όμως, η σύγχυση, η ανευθυνότητα και ο εμπαιγμός είναι τα τρία στοιχεία, που χαρακτηρίζουν την πολιτική όλων των κυβερνήσεων, τα τελευταία 40 χρόνια και όσον αφορά την αντιπλημμυρική θωράκιση της Πάτρας. Αρκεί να σημειώσουμε ότι η διευθέτηση του Διακονιάρη εκκρεμεί από τη δεκαετία του '60 και για πρώτη φορά ήρθε στο προσκήνιο την περίοδο των μεγάλων καταστροφών του 1965. Το 1985, ο τότε πρωθυπουργός Α. Παπανδρέου υποσχέθηκε και αυτός την υλοποίηση του έργου, χωρίς να γίνει τίποτε ως το 1997, οπότε ξαναπνίγηκε η Πάτρα. Τότε το κυβερνητικό κλιμάκιο υποσχέθηκε ότι θα το δρομολογήσει «με συγκεκριμένους πόρους και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα», αλλά και πάλι το έργο έμεινε στις υποσχέσεις...

Ολα αυτά τα χρόνια - και ενώ συνεχίζονται στην κοίτη του ποταμού οι αυθαιρεσίες και οι καταπατήσεις - το κυρίως έργο βρίσκεται ακόμη στις μελέτες, ενώ ένα μέρος του γύρω στα 1.300 μέτρα που εκτελείται, σύμφωνα με τις ίδιες τις υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, ξεκίνησε ...ανάποδα: Με την κάλυψη του τμήματος του ποταμού που βρίσκεται προς την παραλία και με τη δημιουργία της Λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου. Το υπόλοιπο έργο είχε συνδεθεί με την Ολυμπιάδα 2004 και με την κάλυψη του ποταμού, ώστε να δημιουργηθεί η Λεωφόρος, που θα συνέδεε το Στάδιο Πατρών με την εθνική οδό. Ωστόσο, για τις μελέτες αυτές που έχουν ανατεθεί από την Περιφέρεια, το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει σοβαρές ενστάσεις, και για το λόγο αυτό τις εξετάζει το Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων. Το ΥΠΕΧΩΔΕ φαίνεται πως προκρίνει τη λύση της διευθέτησης χωρίς την κάλυψή του, λύση που σκοντάφτει στις πολλές απαλλοτριώσεις που πρέπει να γίνουν, ενώ για τη σύνδεση του Ολυμπιακού Σταδίου προτείνει την αναβάθμιση της Λεωφόρου Πατρών - Κλάους.

Τη σύγχυση που επικρατεί επιτείνει χτεσινή ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, σύμφωνα με την οποία η διευθέτηση του χειμάρρου έχει ενταχθεί στα Ολυμπιακά έργα με προϋπολογισμό 18 δισ. δρχ. και θα δημοπρατηθεί εντός του 2002, μόλις καλυφθούν οι ελλείψεις της μελέτης. Ποιος μπορεί να τους πιστέψει πλέον;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ