INTIME NEWS |
Το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί επί των άρθρων τη Δευτέρα 29 Ιούνη, ωστόσο η μέχρι τώρα στάση της ΝΔ και των υπολοίπων δείχνει και ποιες είναι οι προθέσεις τους απέναντι στην τροπολογία.
Στην τροπολογία περιέχεται σειρά αυτονόητων διατάξεων που αφορούν τη διαμόρφωση κάποιων ελάχιστων στοιχειωδών κανόνων για τον έλεγχο και τη διαφάνεια στο κρατικό χρήμα (από υπουργεία, δημόσιο, ευρύτερο δημόσιο, ΔΕΚΟ) που πηγαίνει στα ΜΜΕ. Δηλαδή να γνωρίζει ο λαός πού πηγαίνουν τα χρήματά του και γιατί. Προβλέπει μάλιστα ότι τα μηνύματα που αφορούν την ενημέρωση του λαού, την προστασία της δημόσιας υγείας, από σοβαρό κίνδυνο, απειλή, όπως είναι μία πανδημία, θα πρέπει να μεταδίδονται δωρεάν σε όλα τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα, εφημερίδες, σάιτ κ.λπ.
Παρ' όλα αυτά και ενώ όλα τα αστικά κόμματα μέχρι και χτες το απόγευμα στη Βουλή «ποιούσαν τη νήσσαν» απέναντι στην τροπολογία του ΚΚΕ, την ίδια ώρα σήκωναν την αντιπαράθεση και έσκιζαν τα ιμάτιά τους για το ποιος είναι περισσότερο υπερασπιστής της διαφάνειας και της κάθαρσης, με αφορμή όλη αυτή την μπόχα που βγάζει η σκανδαλολογία που έχει φουντώσει αυτό το διάστημα.
Ο Γιάννης Γκιόκας επισήμανε ότι η διαφάνεια της κρατικής διαφήμισης «είναι ένα ζήτημα που έχει αξιοποιηθεί και αξιοποιείται για αποπροσανατολιστικές αντιπαραθέσεις και που πάνω από όλα αξιοποιείται για να διαμορφώνουν οι κυβερνήσεις μηχανισμούς ελέγχου της ενημέρωσης, από κοινού φυσικά με τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ».
Οπως τόνισε, αποκορύφωμα αυτού του φαινομένου ήταν η περιβόητη «λίστα Πέτσα» και η διαχείριση των 20 εκατομμυρίων ευρώ της διαφημιστικής δαπάνης για την πανδημία, στο πλαίσιο της οποίας «υπήρξαν μέχρι και τραγελαφικές καταστάσεις χρηματοδότησης ανύπαρκτων sites και για την οποία δαπάνη η κυβέρνηση εξακολουθεί να κάνει το παγόνι και να μη δίνει λογαριασμό τι πήγε και πού».
Ανέφερε ότι παρόμοιες πρακτικές και μέσα αξιοποίησαν στον έναν ή τον άλλο βαθμό όλες οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, «γιατί όλοι θέλουν να συντηρούν έναν αδιαφανή μηχανισμό χειραγώγησης του ελληνικού λαού, έναν μηχανισμό εξωραϊσμού της πολιτικής τους».
Ο βουλευτής του ΚΚΕ έκανε αναλυτική παρουσίαση της τροπολογίας του ΚΚΕ, η οποία πέρα από τα δωρεάν μηνύματα για τη δημόσια υγεία προβλέπει συνοπτικά ότι κάθε είδους δημόσια διαφημιστική δαπάνη θα δημοσιεύεται αναλυτικά ανά ποσό και ανά ΜΜΕ, μέσα σε δέκα μέρες από την υπογραφή των συμβάσεων με τις σχετικές προβλεπόμενες κυρώσεις σε περίπτωση παραβιάσεων, τον έλεγχο για τις διαφημιστικές δαπάνες που έγιναν με κρατικό χρήμα εδώ και 10 χρόνια, τη δημοσιοποίηση της «λίστας Πέτσα» μέσα σε 5 μέρες από την ψήφιση της τροπολογίας.
Οπως σημείωσε, το ΚΚΕ δεν τρέφει αυταπάτες ότι με την τροπολογία που καταθέτει θα λυθεί αυτό το πρόβλημα, γιατί «είναι πολύ βαθύτερο, έχει να κάνει με τη σύμφυση των αστικών κυβερνήσεων, του ίδιου του αστικού κράτους με τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, κομμάτι των οποίων είναι και τα διάφορα ΜΜΕ», σύμφυση που «φαίνεται πάνω απ' όλα από την πολιτική που εφαρμόζουν, από τα νομοσχέδια που ψηφίζουν (...) από την παρέλαση σκανδάλων που βλέπουμε αυτές τις μέρες», για να προσθέσει πως «όλα αυτά δεν είναι παρά τα συμπτώματα μιας βαθιάς σήψης του σημερινού συστήματος και του σημερινού κράτους, που με το ένα χέρι ταΐζει μεγαλοεπιχειρηματίες και με το άλλο υπονομεύει τις ανάγκες του λαού».