Παρασκευή 4 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μεγαλοσυμφέροντα φρενάρουν τον προαστιακό

Στη δίνη αντικρουόμενων συμφερόντων βρίσκεται ακόμα ένα μεγάλο έργο. Αυτή τη φορά «θύμα» του κρυφού, αλλά και ανοιχτού, πολέμου αυτών των συμφερόντων, είναι το έργο της κατασκευής του προαστιακού σιδηροδρόμου και ειδικότερα στο τμήμα Αθήνας - Σπάτων ύψους 39 δισ. δραχμών.Ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης είναι να ανοίξει το δρόμο της ιδιωτικοποίησής του προαστιακού, αναθέτοντας την κατασκευή του έργου πακέτο με την εκμετάλλευσή του σε ιδιώτες για 35 ολόκληρα χρόνια.

Η πρόσληψη του οικονομικού, τεχνικού και νομικού συμβούλου του ΟΣΕ για το έργο, εξελίσσεται σε μάχη διαπλεκομένων, που φτάνει μέχρι τις παρυφές της πολιτικής εξουσίας. Ετσι, ο σχετικός διαγωνισμός για την πρόσληψη αυτού του συμβούλου, ο οποίος εν πολλοίς θα καθορίσει και τους κατασκευαστές - εκμεταλλευτές, έχει πάρει διαστάσεις και συνταράσσει τη διοικητική ομάδα του ΟΣΕ. Ο διαγωνισμός περιπλέκεται ακόμη πιο πολύ, γιατί το έργο σχετίζεται με την κατασκευή της λεωφόρου Σταυρού - Ελευσίνας και τις σχετικές ρήτρες που έχει υπογράψει η κυβέρνηση, με την κοινοπραξία «Αττική Οδός» για την αποκλειστική σύνδεση του νέου αεροδρομίου με την Αθήνα.

Στο διαγωνισμό υπέβαλαν προσφορές τρεις κοινοπραξίες με επικεφαλής τις τράπεζες Mitsubishi, Fuji, και HSBC και από εκεί άρχισαν ενστάσεις και τριβές που ακόμα και όταν άνοιξαν οι προσφορές δεν έγινε δυνατή η επιλογή του συμβούλου από τις αρμόδιες επιτροπές και το ΔΣ του ΟΣΕ, που φέρεται να έχει διχαστεί. Μάλιστα, στα μέσα Νοέμβρη και ενώ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Ι. Μουρμούρης δήλωνε σε συνέντευξη Τύπου, ότι η κατασκευή του έργου θα γίνει από την «Αττική Οδό» κατ' ανάθεση και ότι η επιλογή του συμβούλου ήταν θέμα ολίγων ημερών, η παρέμβαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, αλλά και οι δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, έδειξαν ότι η κυβέρνηση επιδίωκε προσωρινά τουλάχιστον, να «παγώσει» την υπόθεση. Είτε επειδή η κυβέρνηση δεν ήθελε να αφήσει ανοιχτό ακόμα ένα μέτωπο που μύριζε σκάνδαλο, είτε γιατί δεν είχε εξασφαλιστεί η απαραίτητη «συναίνεση» ανάμεσα στους μνηστήρες του έργου, οι αποφάσεις αναβλήθηκαν για το καινούριο έτος.

Στις τελευταίες συνεδριάσεις του ΔΣ του ΟΣΕ, οι οποίες έγιναν μέσα σε κλίμα αντιπαραθέσεων και καταγγελιών για παράνομες αναθέσεις που αφορούσαν άλλα έργα, δεν έγινε δυνατή η επιλογή του συμβούλου. Ενδεικτικό του κλίματος και των συγκρούσεων που επικρατούν είναι και η προχτεσινή συνεδρίαση, που πέραν του ζητήματος που έχει προκύψει με την κοινοπραξία της Fuji και αν πλέον μπορεί να θεωρείται υποψήφια του διαγωνισμού, μέλη του χαρακτήρισαν απαράδεκτες τις διαδικασίες, αφού ο διευθύνων σύμβουλος έχει υπογράψει σύμβαση με την Mitsubishi από τον Μάη του 1998, με την οποία την προσέλαβε ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο.

Ολα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν ακόμα μια φορά ότι και τα έργα του σιδηροδρόμου, που στην επόμενη πενταετία θα αγγίξουν το ένα τρισεκατομμύριο δραχμές, με ευθύνη της κυβέρνησης μπήκαν για τα καλά στο τούνελ των μεγαλοσυμφερόντων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ