Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας σημειώνεται ότι με τους νόμους 4368/2016 και 4438/2017, που τροποποίησε σχετικά άρθρα του πρώτου, «προβλέφθηκε η δυνατότητα επέκτασης του ωραρίου των εργαζομένων στους ΟΤΑ α' και β' βαθμού ή σε νομικά πρόσωπα αυτών, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου και η μετατροπή αυτού από ωράριο μερικής σε πλήρους απασχόλησης. Δεν προβλέφθηκε όμως η δυνατότητα μετατροπής σε πλήρη απασχόληση της εκ περιτροπής εργασίας, όπως συμβαίνει με κάποιους υπαλλήλους σε ΟΤΑ α' βαθμού που εξακολουθούν να εργάζονται μία μέρα τη βδομάδα, δηλαδή 4 μέρες το μήνα».
Επομένως, θα πρέπει να προβλεφθεί σύμφωνα με το άρθρο της τροπολογίας:
«Η παράγραφος 1.α του άρθρου 87 του ν4483/2017 αντικαθίσταται ως εξής: 1. α. Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου μειωμένου ωραρίου των εργαζομένων και διαλείπουσας εργασίας σε ΟΤΑ α' και β' βαθμού και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αυτών, μπορούν να τροποποιούνται, με αύξηση του ωραρίου εργασίας, ή των ημερών απασχόλησης μέχρι και το ανώτατο όριο της πλήρους απασχόλησης της οικείας εκπαιδευτικής βαθμίδας και ειδικότητας, με αντίστοιχη αύξηση των πάσης φύσεως αποδοχών τους. Η τροποποίηση γίνεται με αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Δημοτικού, ή Περιφερειακού Συμβουλίου, ή του Διοικητικού Συμβουλίου του οικείου νομικού προσώπου, κατόπιν αίτησης του ενδιαφερόμενου. Η απόφαση περιγράφει την υπηρεσιακή ή λειτουργική ανάγκη, που δικαιολογεί την αύξηση του ωραρίου και βεβαιώνει την ύπαρξη των απαιτούμενων πιστώσεων στον οικείο προϋπολογισμό».