Παρασκευή 18 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Ωμή παραβίαση εργατικών δικαιωμάτων σε εργοτάξια

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ προς τους υπουργούς Εργασίας και ΠΕΧΩΔΕ

Με εξευτελιστικούς μισθούς αμείβονται οι εργαζόμενοι στο τμήμα της Εγνατίας Οδού από Πολύμυλο Κοζάνης μέχρι Κουλούρα Βέροιας, ενώ ταυτόχρονα παραβιάζονται συστηματικά από την εργοδοσία, που αποκομίζει υπερκέρδη, τα νόμιμα ωράριά τους.

Τα προβλήματα αυτά θέτουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Αγγελος Τζέκης και Γιώργος Χουρμουζιάδης με Ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Εργασίας και ΠΕΧΩΔΕ, ζητώντας να μάθουν αν προτίθενται να παρέμβουν άμεσα για να σταματήσει η κατάφωρη παραβίαση και καταστρατήγηση των εργατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών από τις εργοληπτικές επιχειρήσεις, με την «ανοχή» των κρατικών τεχνικών και εποπτικών υπηρεσιών.

Οπως επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, η κατασκευή του τεχνικού έργου οδοποιίας της Εγνατίας Οδού στο συγκεκριμένο τμήμα, που γίνεται κάτω από εξαιρετικά δυσχερείς και αντίξοες συνθήκες τεχνικής κατασκευής, επιβάλλει την παροχή των αρτιότερων συνθηκών εργασίας για τον κύριο παράγοντα κατασκευής, που είναι το έμψυχο τεχνικό, εργατικό και επιστημονικό προσωπικό. Ωστόσο, σ' ολόκληρη τη διάρκεια της μέχρι σήμερα κατασκευαστικής δραστηριότητας, η διεκπεραίωση αυτού του δημόσιου έργου αντιμετωπίζεται από την εργοδοσία των τεχνικών επιχειρήσεων αποκλειστικά ως πεδίο και ευκαιρία κερδοφορίας, με αποτέλεσμα την επιδείνωση των όρων εργασίας όλων των εργαζομένων σ' αυτήν.

Πέρα από τις απελπιστικά χαμηλές αμοιβές (η πλειοψηφία των εργαζομένων αμείβεται με το κατώτατο και εξευτελιστικό μισθό των 180.000 δρχ. το μήνα), πέρα από την πολύ μεγάλη επικινδυνότητα των εργασιών στις γαλαρίες και στις κοιλαδογέφυρες - τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - το κύριο χαρακτηριστικό στην κατασκευή της Εγνατίας Οδού είναι η ανοιχτή, ωμή και συστηματική παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας. Η ημερήσια και εβδομαδιαία απασχόληση από 8ωρο-5ήμερο- 40ωρο, έχει μετατραπεί πάγια και καταναγκαστικά σε 10ωρο-6ήμερο-60ωρο. Και αν μάλιστα πάρει κανείς υπόψη του και τις 2 ώρες καθημερινής μετάβασης-επιστροφής των εργαζομένων στα εργοτάξια, που βρίσκονται στη χαράδρα Βερμίου-Πιερίων, τόσο από την Κοζάνη, όσο και από τη Βέροια, τότε ο ημερήσιος και εβδομαδιαίος χρόνος απασχόλησης αυξάνεται πολύ περισσότερο.

Ολα αυτά, μάλιστα, προσθέτουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, προκύπτουν από τα Ημερήσια Δελτία Εργασίας της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΑΕ και της «Κοινοπραξίας Πολυμύλου - Τομέας Β», τα οποία είναι σε γνώση και έγκριση των αρμοδίων οργάνων του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Επιθεώρησης Εργασίας...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η «τελευταία πράξη» της εγκληματικής πολιτικής στις οδικές υποδομές (2021-04-02 00:00:00.0)
Νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία (2017-12-01 00:00:00.0)
Απεργία των εργαζομένων στην «Εγνατία Οδό ΑΕ» (2017-03-08 00:00:00.0)
Σταμάτησε λόγω έλλειψης πιστώσεων (2006-04-26 00:00:00.0)
Διόδια - χαράτσι 4 ευρώ! (2005-06-17 00:00:00.0)
Τη Δευτέρα αγωνιστικό «ραντεβού» στα εγκαίνια... (2004-12-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ