Σάββατο 5 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Του Γ. Φιλιούση, ταμία του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας
Υπεύθυνες οι εταιρίες

- Τις τελευταίες τρεις μέρες είχαμε δυο νέα εργατικά ατυχήματα στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα. Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι αιτίες;

- Δυστυχώς, και τα δυο αυτά νέα ατυχήματα έρχονται να επιβεβαιώσουν τις καταγγελίες μας, ότι στο εργοτάξιο των Σπάτων, αλλά και σε όλα τα μεγάλα εργοτάξια, δεν παίρνονται ούτε καν τα στοιχειώδη μέτρα για την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας. Ο λόγος γι' αυτό είναι ότι οι εργολάβοι και υπεργολάβοι το μόνο που επιδιώκουν είναι πώς θα κερδίσουν περισσότερο. Θέλουν να φτιάξουν τα έργα με το μικρότερο κόστος και γι' αυτό δεν παίρνουν μέτρα προστασίας που «στοιχίζουν». Ενας άλλος παράγοντας, εξαιτίας των οποίων έχουμε έξαρση ατυχημάτων στα μεγάλα έργα, είναι οι εντατικοί ρυθμοί της δουλιάς. Οι μεγάλες τεχνικές εταιρίες, που έχουν αναλάβει την κατασκευή των έργων, όπως στο αεροδρόμιο και στην κατασκευή της «Αττικής Οδού», επιδιώκουν να τελειώσουν όσο γίνεται πιο γρήγορα τα έργα, για να τα βάλουν σε λειτουργία. Και αυτό, γιατί, με τις αποικιοκρατικές συμβάσεις που έχει υπογράψει η κυβέρνηση, τους έχει δώσει για πολλά χρόνια και τη διαχείρισή τους. Βιάζονται, λοιπόν, να τα λειτουργήσουν για να αποκομίσουν και άλλα κέρδη και, μπροστά στη βιασύνη τους, είτε εξαντλούν τους εργαζόμενους με υπερωρίες, είτε δεν παίρνουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για να μην καθυστερούν. Αυτές είναι, κατά τη γνώμη μας, οι κύριες αιτίες, που έχουμε έξαρση των εργατικών ατυχημάτων και δυστυχημάτων στα μεγάλα κυρίως εργοτάξια.

- Ποια είναι η στάση της κυβέρνησης απέναντι σε αυτό το σοβαρό ζήτημα;

- Πρέπει να πούμε ότι ο κλάδος μας πληρώνει βαρύ φόρο αίματος κάθε χρόνο. Πέρσι θρηνήσαμε 43 νεκρούς, ενώ εκατοντάδες ήταν τα σοβαρά και ελαφριά ατυχήματα. Στο εργοτάξιο των Σπάτων είχαμε πέντε νεκρούς. Μετά από πολλά ατυχήματα που είχαμε και στο αεροδρόμιο και στο Μετρό, προχωρήσαμε σε κινητοποιήσεις και με πορεία πήγαμε στο υπουργείο Εργασίας. Ο υφυπουργός Εργασίας, Χρ. Πρωτόπαππας, με τον οποίο συναντηθήκαμε, υποσχέθηκε πως θα αυξηθούν οι έλεγχοι και ότι θα στελεχωθεί το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας. Ομως, η κατάσταση παραμένει ίδια. Οι μηχανισμοί ελέγχου, οι Επιθεωρήσεις Εργασίας, τα ΚΕΠΕΚ, είναι ανύπαρκτα. Είναι και αυτοί θύμα των περικοπών που κάνει η κυβέρνηση, προκειμένου να πιάσει τους δείκτες σύγκλισης, για την είσοδο της χώρας στην ΟΝΕ.

- Ποιες είναι οι ενέργειές σας για την επιβολή μέτρων προστασίας της ζωής στους χώρους δουλιάς;

- Εχουμε πραγματοποιήσει και σαν Συνδικάτο κινητοποιήσεις, αλλά και η Ομοσπονδία του κλάδου έχει θέσει σαν αίτημα αιχμής τη λήψη μέτρων προστασίας σε αλλεπάλληλες απεργιακές κινητοποιήσεις. Δε σταματάμε, συνεχίζουμε τον αγώνα. Είναι από τα πρώτα ζητήματα, που έχουμε στο διεκδικητικό μας πρόγραμμα για το 2000. Ταυτόχρονα, με όσες δυνάμεις έχουμε, κάνουμε συνεχείς ελέγχους, στα μεγάλα εργοτάξια κυρίως, για την τήρηση των μέτρων προστασίας. Είμαστε έτοιμοι να βγάλουμε ενημερωτικό φυλλάδιο και όσο μπορούμε ενημερώνουμε τους συναδέλφους. Παράλληλα, καλούμε τους συναδέλφους να μην υποκύπτουν στις πιέσεις των εργοδοτών και όπου υπάρχει πρόβλημα να μας το καταγγέλλουν. Πολλές φορές - μετά από καταγγελίες συναδέλφων - έχουμε παρέμβει και έχουμε φτάσει να διακόψουμε και τις εργασίες, ιδιαίτερα στο Μετρό και το αεροδρόμιο, μέχρι να παρθούν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.


Ν. Ντ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ