Πέμπτη 18 Μάρτη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Παραχωρούνται στους ομίλους έκταση, αιγιαλός και κάθε άλλη διευκόλυνση

Με την ακρόαση φορέων και τη συζήτηση επί των άρθρων, συνεχίστηκε χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η διαδικασία έγκρισης του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο «Κύρωση Σύμβασης Διανομής Ακινήτου - Σύστασης Δικαιώματος Επιφανείας Ακινήτου Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού - Αγίου Κοσμά», με το οποίο η κυβέρνηση προβλέπει σειρά διατάξεων που «λύνουν τα χέρια» των επενδυτών, δηλαδή της «Lamda», για να προχωρήσει γρήγορα και απρόσκοπτα το «έργο» του Ελληνικού, που προδιαγράφει έναν εφιάλτη για το λαό της περιοχής και όχι μόνο.

Η κυβέρνηση και χτες, μέσω του υπουργού Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρα, και του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ν. Ταγαρά, εμφάνισε το έργο ως «ιστορικής σημασίας με μεγάλα οφέλη για τους κατοίκους», ενώ η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Πέρκα, πέρα από επιμέρους ενστάσεις ανέφερε ότι «εμείς είμαστε υπέρ των επενδύσεων, γι' αυτό προχωρήσαμε και το Ελληνικό, γιατί όλα αυτά δεν θα γίνονταν αν δεν ήταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ».

Τα πάντα για την καπιταλιστική κερδοφορία

Μιλώντας για τα άρθρα του νομοσχεδίου ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, ανέφερε ότι και από τη σύμβαση «αποκαλύπτεται ο βαθιά ταξικός, άνισος χαρακτήρας της καπιταλιστικής ανάπτυξης» που υπηρετούν η κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα, καθώς «παραχωρούνται στους επιχειρηματικούς ομίλους η έκταση, ο αιγιαλός, κάθε άλλη διευκόλυνση, χρηματοδότηση, φοροαπαλλαγές και "παρεκκλίσεις" - γιατί η σύμβαση είναι μία ολόκληρη παρέκκλιση - από το νομικό πλαίσιο που σήμερα υπάρχει και πάνω απ' όλα η φθηνή εργατική δύναμη, που όλοι σας έχετε ήδη δημιουργήσει όλη αυτήν την περίοδο, γιατί θεωρείτε ότι αυτή μαζί με όλα τα υπόλοιπα είναι το φιλικό επενδυτικό περιβάλλον. Τα πάντα όλα για την καπιταλιστική κερδοφορία».

Χαρακτηριστικά ανέφερε:

Η διαδικασία διανομής του ακινήτου ορίζει ότι η «LAMDA DEVELOPMENT» θα έχει την πλήρη κυριότητα του 30% της έκτασης του πρώην αεροδρομίου και το δικαίωμα εκμετάλλευσης της επιφάνειας για 99 χρόνια στο υπόλοιπο 70% της έκτασης.

Για το παράκτιο μέτωπο, που περιλαμβάνει τα ακίνητα του πρώην Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας και του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Νεότητας Αγίου Κοσμά, στο νομοσχέδιο διευκρινίζεται με σαφήνεια ότι απελευθερώνεται περαιτέρω το πλαίσιο των επιτρεπόμενων χρήσεων, περιλαμβάνοντας ενιαία λειτουργία και διαχείριση εμπορικών καταστημάτων, καταστημάτων παροχής υπηρεσιών, χώρων συνάθροισης κοινού, χώρων εστίασης και αναψυκτηρίων, κέντρων διασκέδασης και αναψυχής με κάποιες προϋποθέσεις.

Οσον αφορά τις οικοδομικές άδειες, το νομοσχέδιο «προικίζει τον επενδυτή με μια διάταξη που προβλέπει κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας ότι η προέγκριση των οικοδομικών αδειών που εκδίδονται από το Γραφείο Ελληνικού έχει ισχύ για τρία έτη μέχρι την υλοποίησή της έναντι ενός έτους που προβλέπει η γενική νομοθεσία για τις υπόλοιπες άδειες».

Απελευθερώνεται ο επενδυτής από οποιαδήποτε καθυστέρηση σε σχέση με τις κατεδαφίσεις. Προβλέπεται, δηλαδή, η κατεδάφιση κτιρίων, κτισμάτων και κατασκευών πριν από τη μεταβίβαση των μετοχών, ενώ ορίζεται και η διαδικασία πιστοποίησης της ολοκλήρωσης των εργασιών κατεδάφισης κατά παρέκκλιση όσων διατάξεων ισχύουν και για τις υπόλοιπες οικοδομικές εργασίες.

Παρέχονται νέες δυνατότητες στον επενδυτή με ειδικούς όρους για ουρανοξύστες μεικτής χρήσης, εφόσον το ελάχιστο ποσοστό της επιφάνειας των τουριστικών καταλυμάτων ανέρχεται σε 30% επί της συνολικής δόμησης του υψηλού κτιρίου. Η διάταξη αφορά στη λειτουργία ξενοδοχείων και ξενοδοχείων συνιδιοκτησίας στα υψηλά κτίρια.

Εισάγονται οι όροι κατά παρέκκλιση της γενικής νομοθεσίας για την έκδοση άδειας κατασκευής περιφράξεων εντός του μητροπολιτικού πόλου Ελληνικού - Αγίου Κοσμά, ενώ περιγράφεται ακόμα και κατασκευή συστημάτων ασφαλείας για την περιφρούρηση, η οποία δεν είναι μόνο εργοστασιακή αλλά και λειτουργική.

Ο λαός θα κληθεί να πληρώσει είτε με τη φορολογία του είτε μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων είτε με τέλη χρήσης, δαπάνες για δημόσια έργα όπως, για παράδειγμα, η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος που δεν αφορούν τις ανάγκες του αλλά ενισχύουν την επένδυση.

Ο Χρ. Κατσώτης επισήμανε ότι για όλα αυτά τόσο οι δήμαρχοι των περιοχών αυτών αλλά πάνω από όλα η κυβέρνηση «θα απολογηθεί στους κατοίκους γι' αυτήν τη σύμβαση που θα κυρώσει».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ενα ακόμα πεδίο κερδοφορίας σε βάρος των λαϊκών αναγκών και του περιβάλλοντος (2020-01-30 00:00:00.0)
Ερώτηση για το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού (2016-12-23 00:00:00.0)
Εκχωρήθηκε στη «Lamda Development» (2014-04-01 00:00:00.0)
Νομοσχέδιο προσέλκυσης «επενδυτών» (2013-08-17 00:00:00.0)
Στο... παζάρι η αμύθητη ακίνητη περιουσία (2006-12-10 00:00:00.0)
Ξεπούλημα ...θεσμικό (2004-02-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ