Παρασκευή 2 Απρίλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΔΙΕΘΝΗ
ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ G7
Πίεση για αλλαγές στο καταστατικό του ΠΟΕ

Το αίτημα για προώθηση μεταρρυθμίσεων στο καταστατικό του Παγκόσμιου Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ), για να αντανακλά το σημερινό συσχετισμό δυνάμεων στη διεθνή οικονομία, στο φόντο της μεγάλης ανόδου της Κίνας, τέθηκε επιτακτικά την Τετάρτη στην υπουργική σύνοδο της Ομάδας των επτά πλουσιότερων χωρών (G7), που έγινε με τηλεδιάσκεψη, με προεδρεύουσα την Βρετανίδα υπουργό Διεθνούς Εμπορίου, Λιζ Τρας.

Οι υπουργοί σε κοινή ανακοίνωση έκαναν λόγο για «θαρραλέο στόχο προώθησης ελεύθερου και δίκαιου εμπορίου» για όλους, με την επισήμανση ότι «οι δημοκρατικές εμπορικές χώρες μπορούν να συσπειρωθούν γύρω από μία κοινή ατζέντα».

Ξεκαθάρισαν ότι θα θέσουν το ζήτημα για αλλαγή του καταστατικού του ΠΟΕ στη 12η Σύνοδό του, ενώ συνεχάρησαν τη νέα επικεφαλής του, την 66χρονη Νιγηριανή δρ. Νγκόζι Οκόντζο - Ιουεάλα.

«Boeing»: Δεν θα αντέξουμε αποκλεισμό από την αγορά της Κίνας

Στο μεταξύ, σε χαρακτηριστική παρέμβασή της, η αμερικανική εταιρεία αεροναυπηγικής «Βoeing Co» παρότρυνε την κυβέρνηση Μπάιντεν να διαχωρίσει τα «ανθρώπινα δικαιώματα» και «άλλες διαφωνίες» με την Κίνα, από το πλαίσιο των εμπορικών τους σχέσεων, προειδοποιώντας ότι διαφορετικά θα βγει κερδισμένος ο βασικός ανταγωνιστής της, η ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών «Airbus»...

Ο εκτελεστικός διευθυντής της «Boeing», Ντ. Καλχούν, μιλώντας σε επιχειρηματικό φόρουμ μέσω τηλεδιάσκεψης, ανέφερε ότι η μεγάλη διαμάχη με την ΕΕ για τις επιδοτήσεις στην παραγωγή αεροσκαφών θα μπορούσε να επιλυθεί στον ΠΟΕ. Συγκρίνοντας την κατάσταση αυτή με την Κίνα, σημείωσε: «Νομίζω ότι σε πολιτικό επίπεδο η Κίνα είναι πιο δύσκολη (υπόθεση) γι' αυτήν την αμερικανική κυβέρνηση, σε σύγκριση με την προηγούμενη κυβέρνηση των ΗΠΑ. Αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να έχουμε εμπόριο με το μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο μας στον κόσμο, την Κίνα». Πρόσθεσε ότι «με κάποιο τρόπο, μπορούμε να διαχωρίσουμε την πνευματική ιδιοκτησία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά και άλλα ζητήματα, συνεχίζοντας να ενθαρρύνουμε ένα περιβάλλον ελεύθερου εμπορίου μεταξύ των δύο οικονομικών μεγαθηρίων. Δεν μπορούμε να αντέξουμε έναν αποκλεισμό μας από αυτήν την αγορά. Ο ανταγωνιστής μας θα το εκμεταλλευτεί άμεσα».

Οι «Βoeing» και «Airbus» πωλούν στην Κίνα περίπου το 25% των αεροσκαφών που παράγουν, με την Κίνα να έχει ξεπεράσει τις ΗΠΑ ως η μεγαλύτερη εσωτερική ταξιδιωτική αγορά στον κόσμο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ