Πέμπτη 6 Μάη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εκτροχιασμός βαγονιού σε συρμό του μετρό

Το βαγόνι που εκτροχιάστηκε στο σταθμό «Μεταξουργείο»
Το βαγόνι που εκτροχιάστηκε στο σταθμό «Μεταξουργείο»
Πολύ σοβαρή βλάβη σημειώθηκε σε συρμό πρώτης γενιάς στη γραμμή 2 του μετρό την Τρίτη 4 Μάη, περίπου στις 9.30 το πρωί, και μόνο από καθαρή τύχη δεν κινδύνεψαν οι λιγοστοί επιβάτες και εργαζόμενοι στον συρμό. Μια παρόμοια βλάβη σε διαφορετικές συνθήκες (περισσότεροι επιβάτες, κίνηση του συρμού με υψηλότερη ταχύτητα) θα μπορούσε να βάλει σε μεγάλο κίνδυνο επιβάτες και εργαζόμενους. Επίσης, σε μια άλλη μέρα θα προκαλούσε πολύ μεγάλο πρόβλημα στις μετακινήσεις.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, τροχοί βαγονιού του συρμού τέθηκαν εκτός τροχιάς (εκτροχιάστηκαν) λόγω μηχανικής βλάβης, με τελικό αποτέλεσμα την ακινητοποίηση του συρμού στο σταθμό «Μεταξουργείο». Ερωτήματα προκύπτουν από τη στάση της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ και της κυβέρνησης που «κουκούλωσαν» το θέμα.

Αν και ο εκτροχιασμός έγινε το πρωί, η ΣΤΑΣΥ ενημέρωσε με ανακοίνωσή της το επιβατικό κοινό στις 3 το μεσημέρι και - ας σημειωθεί εδώ - αφού πρώτα το πόρταλ «902.gr» είχε ανεβάσει την είδηση για τον εκτροχιασμό στις 2.30 μ.μ.! Στην ανακοίνωση γινόταν λόγος εντελώς αόριστα περί βλάβης, που εξαιτίας της δεν πραγματοποιούνταν δρομολόγια στο τμήμα της γραμμής Ομόνοια - Αττική. Γι' αυτό είναι το λιγότερο υποκριτικές οι όποιες συγγνώμες της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ προς τους επιβάτες, που είχαν ήδη ταλαιπωρηθεί γιατί για πολλές ώρες πήγαιναν σε σταθμούς χωρίς να γνωρίζουν ότι δεν λειτουργούν.

Πολλές ώρες αργότερα, περίπου στις 8.30 το βράδυ, ανακοινώθηκε ότι αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία, κάτι που ήταν η μισή αλήθεια. Αυτό που πραγματικά είχε γίνει είναι να δοθεί στην κυκλοφορία η μία από τις δύο γραμμές. Το βαγόνι παρέμεινε ακινητοποιημένο στην άλλη γραμμή και, επιπλέον, το μετρό θα σταματούσε να λειτουργεί λόγω προγραμματισμένης στάσης εργασίας στις 9 το βράδυ. Τελικά, οι τεχνικοί κατάφεραν να αποσύρουν το βαγόνι πιο αργά το βράδυ. Είναι προφανές ότι αν ήταν μια απλή βλάβη δεν υπήρχε κανένας λόγος να παραμένει το βαγόνι στη γραμμή για τόσο πολλές ώρες.

ΔΑΣ ΟΑΣΑ: Το κόστος πάνω από την ανθρώπινη ζωή

«Το σημερινό (σ.σ. προχτές) ατύχημα στη γραμμή 2 του μετρό επιβεβαιώνει τις καταγγελίες της ΔΑΣ - ΟΑΣΑ για την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης που συνεχίζει στα χνάρια των προηγούμενων την υποχρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα την άσχημη κατάσταση στο δίκτυο και στους συρμούς της ΣΤΑΣΥ.

Ο συνδυασμός της έλλειψης ανταλλακτικών με την έλλειψη προσωπικού αποδεικνύεται επικίνδυνος για επιβάτες και εργαζόμενους.

Είναι σχεδόν καθημερινές οι βλάβες στις γραμμές 1, 2, 3, είτε αφορά το δίκτυο είτε αφορά τους συρμούς. Το σημερινό συμβάν ευτυχώς δεν είχε τραγική κατάληξη. Η κυβέρνηση αποδεικνύει στην πράξη άλλη μία φορά πως βάζει πάνω από την ανθρώπινη ζωή το οικονομικό κόστος.

Απαιτούμε άμεση κρατική χρηματοδότηση για αγορά ανταλλακτικών. Για προσλήψεις του απαιτούμενου αριθμού μόνιμου προσωπικού. Για αγορά νέων συρμών.

Αυτό που συνέβη σήμερα είναι ένας ακόμα λόγος για τη μαζική συμμετοχή στην 24ωρη απεργία σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς την Πέμπτη 6 του Μάη. Οι νεκροί μας, τα κέρδη τους. Δεν θα τους περάσει!».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ