Τρίτη 21 Δεκέμβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΝΕΟΛΑΙΑ
Η πρόταση του ΚΚΕ για το σχολείο είναι όπλο στην καθημερινή πάλη

Σε εκδήλωση των Οργανώσεων του ΚΚΕ στο 6ο Διαμέρισμα Αθήνας μίλησε ο Ν. Σοφιανός

RIZOSPASTIS

Μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή από τις Οργανώσεις του 6ου Διαμερίσματος της Τομεακής Οργάνωσης Α' Αθήνας της Κομματικής Οργάνωσης Αττικής του ΚΚΕ. Θέμα της εκδήλωσης: «Το σχολείο που έχει ανάγκη η κοινωνία σήμερα βάσει των δυνατοτήτων της εποχής μας». Μίλησε ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του Κόμματος. Παρέμβαση έκανε και η Κατερίνα Ροδοπούλου, πρόεδρος της Ενωσης Γονέων του 6ου Διαμερίσματος.

Ο Νίκος Σοφιανός αναφέρθηκε αναλυτικά στην κατάσταση σήμερα στην Εκπαίδευση και πώς αυτή έχει επιδεινωθεί και στις συνθήκες πανδημίας. Η κατάσταση αυτή, όπως σημείωσε, είναι αποτέλεσμα μιας διαχρονικής πολιτικής που υλοποιείται στην Παιδεία και εκφράζεται σε μια σειρά νόμους από όλες τις κυβερνήσεις. Το «αυτόνομο σχολείο», στην ουσία εξαρτημένο από την τσέπη των γονιών και δεσμευμένο στις κοινωνικές ανισότητες, είναι βασική κατεύθυνση της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ. «Αυτήν τη σημαία του αυτόνομου σχολείου τη σήκωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και την συνεχίζει η κυβέρνηση της ΝΔ», σημείωσε χαρακτηριστικά. Ενώ, αναφερόμενος στον νόμο που ψηφίστηκε πέρσι το καλοκαίρι, στάθηκε στην «καταιγίδα που φέρνει και απειλεί τα σχολεία».

Παρακάτω ανέφερε πως «το ΚΚΕ είναι το μόνο Κόμμα που τοποθετήθηκε αναλυτικά στα νέα προγράμματα σπουδών που έφερε η κυβέρνηση, και μάλιστα το επόμενο διάστημα θα κάνουμε συγκεκριμένη κριτική ανά μάθημα. Το σίγουρο είναι ότι αυτά τα νέα προγράμματα σπουδών συνεχίζουν στην ίδια λογική των παλιών. Η αποσπασματικότητα, οι ρηχές και επιφανειακές δεξιότητες, η διαστρέβλωση της αλήθειας βρίσκονται στον πυρήνα παλαιών και νέων. Τα αποτελέσματα τα συναντάμε μπροστά μας».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ανέφερε πως χρειάζεται να απαντάμε επιθετικά στην προπαγάνδα τους. «Δεν ανεβάζει το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών η κατηγοριοποίηση των σχολείων. Αντίθετα. Δυναμώνει τους κοινωνικούς φραγμούς. Δεν δημιουργεί κριτική σκέψη ο μονόπλευρος δρόμος των δεξιοτήτων. Αντίθετα. Τα παιδιά δυσκολεύονται να συγκροτήσουν τη σκέψη τους, άρα και τη γραφή τους. Δυσκολεύονται να αντιληφθούν και να κατανοήσουν πιο σύνθετες έννοιες.

Η πρόταση του ΚΚΕ αντιπαλεύει τις συγκαλυμμένες αντιδραστικές αντιλήψεις ότι "κάποιοι δεν παίρνουν τα γράμματα" ή "κάποιοι είναι ευφυΐες", που υπονοούνται για να δικαιολογηθεί η ανάγκη για διαφοροποιημένο σχολείο», είπε και τόνισε:

«Ο λαός μας θέλει ένα σχολείο:

-- Που τα παιδιά θα μαθαίνουν τα ίδια σύγχρονα γράμματα της εποχής μας.

-- Που ο μαθητής θα οικοδομεί τη σκέψη του, θα αφομοιώνει τη μητρική μας γλώσσα, για να μπορέσει στη συνέχεια να αποκτήσει βάσεις σε όλα τα μαθήματα.

-- Που οι νέες τεχνολογίες, οι υπολογιστές θα είναι χρήσιμο εργαλείο που το πιάνει ο μαθητής όταν έχει αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις, για να το χρησιμοποιεί όπως πρέπει.

Στον πυρήνα της πρότασής μας βρίσκεται η απαλλαγή της κοινωνίας από την καπιταλιστική εκμετάλλευση. Η ανωτερότητα της πρότασής μας πρώτα απ' όλα αποδεικνύεται, γιατί υποστηρίζει με μεγάλη κατάφαση ότι "όλα τα παιδιά μπορούν να μορφωθούν ολόπλευρα". Είναι το σχολείο της θεωρίας και της πράξης, που αναπτύσσει και καλλιεργεί όλα τα ενδιαφέροντα του μαθητή. Είναι το σχολείο που η φυσική αγωγή, η αισθητική αγωγή δεν θα είναι δευτερεύοντα μαθήματα, απλά για εκτόνωση, αλλά θα είναι ισότιμα επιστημονικά αντικείμενα, αφού η νόηση δουλεύει μαζί με το συναίσθημα στο πλαίσιο της ανάπτυξης μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας.

Γιατί τα παιδιά και οι νέοι έχουν χέρια για να γράψουν, αλλά και για να ζωγραφίσουν, να κάνουν γλυπτική, να χτίσουν, να ασχοληθούν με απλές και σύγχρονες μηχανές. Εχουν στόμα για να λένε το μάθημα, μα έχουν και στόμα για να τραγουδούν και να παίζουν θέατρο. Εχουν φυσική ανάγκη την άθληση, την κίνηση, την εξάσκηση του σώματος, άσχετα αν μπορούν να διακριθούν σε κάποιο άθλημα.

Ο δρόμος για αυτό το σχολείο ανοίγει από σήμερα. Στη συνάντηση με την αγωνία γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών για τη μόρφωση, στην εξήγηση των αντιδραστικών μέτρων και στον αγώνα εναντίωσης στο πέρασμά τους, στα εμπόδια που πρέπει να μπουν στις αντιπαιδαγωγικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου.

Η πρότασή μας είναι όπλο στην καθημερινή πάλη. Σε αυτούς που λένε μα γίνονται αυτά; Μπορούμε να έχουμε σύγχρονες υποδομές, χιλιάδες προσλήψεις εκπαιδευτικών, να μην πληρώνουμε από την τσέπη μας, όταν καθημερινά "σκοντάφτουμε" σε μια καθημερινότητα με ελλείψεις, κενά κ.λπ.; Εμείς λέμε ότι σύγχρονα σχολεία με υποδομές άθλησης, πολιτισμού, βιβλιοθήκες, εργαστήρια, πισίνες υπάρχουν και σήμερα. Δείτε μόνο τα διάφορα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια των βορείων προαστίων που διαφημίζονται.

Ο καπιταλισμός επενδύει στην Παιδεία για να βγάλει κέρδη. Οι αστοί πληρώνουν αδρά για τη μόρφωση των παιδιών τους. Αν ανατρέψουμε τους αστούς μπορεί η Εκπαίδευση να γίνει κοινωνικό αγαθό και για τη λαϊκή πλειοψηφία και όχι εμπόρευμα που δίνει ευκαιρίες και όχι δικαιώματα στους νέους και τις οικογένειές τους».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ