Ο «Ριζοσπάστης» φωτίζοντας πλευρές από την πλούσια ύλη του περιοδικού στέκεται σήμερα σε μία από τις πιο αγαπημένες στήλες που συναντούμε στα τελευταία τεύχη του, «Το ημερολόγιο ενός απορημένου». Η στήλη ξεκίνησε μέσα στην πανδημία και πήρε αφορμή από απορίες των ίδιων των παιδιών, αναγνωστών του περιοδικού, τις οποίες έστελναν στην ιστοσελίδα και στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του, σχετικά με τα όσα συνέβαιναν γύρω μας. Ετσι, το «κόκκινο Αερόστατο» γέννησε τον... απορημένο φίλο τους! Παρατηρώντας την επικαιρότητα, το περιοδικό καταφέρνει μέσα από αυτήν τη στήλη να μιλά στα παιδιά με σχόλια εύστοχα, καυστικά, με χιούμορ και ζωντανά, με λόγο που ανταποκρίνεται στις δικές τους εμπειρίες και στα ακούσματά τους. Γιατί γεγονότα και ειδήσεις με τον έναν ή τον άλλο τρόπο φτάνουν στα παιδιά από διάφορα κανάλια. «Το ημερολόγιο ενός απορημένου», λοιπόν, επιδιώκει να σπείρει στους αναγνώστες του τον σπόρο της αμφισβήτησης σε σχέση με αυτά, να δώσει το στίγμα της ανάγκης να «το ψάχνουν» παραπάνω για το καθετί, να θέτουν ερωτήσεις, να αναζητούν αιτίες, βοηθώντας τον τρόπο σκέψης τους.
Πρόκειται για μια στήλη που αγαπήθηκε πολύ από την πρώτη στιγμή. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι μια από τις γωνιές δραστηριοτήτων στον χώρο του «κόκκινου Αερόστατου» στις εκδηλώσεις του 47ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» είχε θέμα ακριβώς αυτήν τη στήλη του περιοδικού, ενώ και στην άλλη γωνιά του Φεστιβάλ, όπου το «κόκκινο Αερόστατο» ζητούσε από τους επισκέπτες να πουν τη γνώμη τους για το περιοδικό, το «ημερολόγιο ενός απορημένου» αναδείχθηκε από τις πιο αγαπημένες σελίδες των επισκεπτών.
Μεγάλοι αγώνες των εργαζομένων, γεγονότα που απασχολούν την επικαιρότητα και αντικειμενικά μπαίνουν στις συζητήσεις των παιδιών, ιστορικές επέτειοι, ζητήματα που απασχολούν πιο έντονα τα σχολεία και τους μαθητές, γίνονται αντικείμενο της στήλης του «απορημένου». Συχνά πιάνεται από θέματα που συζητιούνται είτε μέσα στο σχολείο είτε στις παρέες των παιδιών, από βίντεο και ειδήσεις που διακινούνται και συζητιούνται σε τέτοιες ηλικίες. Ο απορημένος λοιπόν είναι σαν ένας «συνομήλικος» των αναγνωστών του περιοδικού, ο οποίος καταγράφει την επικαιρότητα και τις απορίες που του γεννιούνται από αυτήν μέσα στο ημερολόγιό του.
Η πανδημία και κατάσταση στα σχολεία, οι απεργίες των δασκάλων, οι μαθητικές κινητοποιήσεις, η ένταση βίας και καταστολής με αφορμή τα γεγονότα στη Νέα Σμύρνη παλιότερα, οι μεγάλες φωτιές το καλοκαίρι, ο φασισμός και τα γεγονότα στο ΕΠΑΛ της Σταυρούπολης, αλλά και η εξέγερση του Πολυτεχνείου, οι εθνικές επέτειοι και όσα συζητιούνται στις τάξεις στις σχολικές γιορτές, η Εργατική Πρωτομαγιά κ.ά. είναι θέματα που βρίσκουν τη θέση τους σ' αυτό το πρωτότυπο ημερολόγιο.
Η στήλη έτσι γίνεται βάση για συζήτηση στις ομάδες των φίλων του «κόκκινου Αερόστατου», αλλά και για συζητήσεις με τους γονείς τους και ευρύτερα τις οικογένειές τους για όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας. Παράλληλα, μέσα από τις απορίες και τις σκέψεις των παιδιών - αναγνωστών, οι οποίες συνεχίζουν να φτάνουν στο περιοδικό, η στήλη βοηθάει να γεννιούνται ιδέες που τροφοδοτούν και την υπόλοιπη ύλη του «κόκκινου Αερόστατου».