Τρίτη 19 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Κίνδυνος για το Ναύσταθμο Σαλαμίνας

Επίσκεψη και περιοδεία της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνας, που είναι στο στόχαστρο της κυβερνητικής πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων και απειλείται η λειτουργία του με δραματικές επιπτώσεις στην επιχειρησιακή ετοιμότητα του Στόλου

Το καμπανάκι του κινδύνου χτύπησε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλ. Παπαρήγα, στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας, καταγγέλλοντας την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που ακολουθεί η κυβέρνηση στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων και γενικότερα, που ειδικά στο χώρο του Ναυστάθμου έχει δραματικές επιπτώσεις στην ίδια την επιχειρησιακή ετοιμότητα του Στόλου, στη δυνατότητα των πολεμικών πλοίων, να είναι σε θέση ανά πάσα στιγμή να φέρουν σε πέρας την αποστολή τους.

Η Αλ. Παπαρήγα, επικεφαλής αντιπροσωπείας του ΚΚΕ, όπου συμμετείχαν επίσης ο Σ. Κωτσαντής, μέλος της Γραμματείας της ΚΕ και γραμματέας της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά, ο Ν. Σοφιανός, μέλος της ΚΕ του Κόμματος και μέλος του Γραφείου της ΚΟΠ και συνδικαλιστές, επισκέφθηκε χτες το πρωί τις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου στη Σαλαμίνα, με αφορμή και τις τελευταίες καταγγελίες των εργαζομένων σε αυτόν για τη διαρκή συρρίκνωση του εργατοτεχνικού προσωπικού και τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση της επισκευαστικής βάσης. Την ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ υποδέχτηκαν ο διοικητής του Ναυστάθμου Σαλαμίνας αρχιπλοίαρχος Κ. Καρλής και ο διευθυντής της διεύθυνσης Τεχνικού πλοίαρχος Β. Δημητρόπουλος που τη συνόδευσαν σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης.

Στη διάρκεια της επίσκεψης έγινε συζήτηση με τους εκπροσώπους των σωματείων των εργαζομένων στο Ναύσταθμο, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του διοικητηρίου. Ακολούθησε επίσκεψη στα διάφορα συνεργεία που λειτουργούν στους χώρους του Ναυστάθμου, όπου η Αλ. Παπαρήγα διαπίστωσε άμεσα όσα περιέγραψαν προηγούμενα οι εργαζόμενοι, περί διάλυσης συνεργείων και γενικότερης υποβάθμισης του επισκευαστικού τομέα του Ναυστάθμου.

Στη συνάντηση με τους εκπροσώπους των σωματείων η Αλ. Παπαρήγα, τόνισε ότι είναι εξοργιστικό αυτό που συμβαίνει με τις ιδιωτικοποιήσεις σε τομείς του υπουργείου Εθνικής Αμυνας και ότι πρέπει να μπει φραγμός σε αυτή την πολιτική. Σήμερα, πρόσθεσε, βάζουν μέσα στο Ναύσταθμο τους εργολάβους που θ' ανοίξουν το δρόμο, για να έρθουν οι μεγάλες εταιρίες, με προοπτική να εξελιχθούν σε κράτος εν κράτει. Επίσης, αναφέρθηκε στις συνέπειες που αυτό συνεπάγεται τόσο στην ετοιμότητα του Στόλου, όσο και στο κόστος και τη διατήρηση της τεχνογνωσίας που έχουν αποκτήσει οι εργαζόμενοι στο Πολεμικό Ναυτικό. Αναφερόμενη στο ζήτημα ιδιωτικοποιήσεων στην πολεμική βιομηχανία, υπενθύμισε ότι στην αρχή η κυβέρνηση μιλούσε για «συμπράξεις» και «συνεργασίες» με ξένες εταιρίες, ενώ στην πραγματικότητα, είπε, θέλουν τις ελληνικές πολεμικές βιομηχανίες ως βοηθητικά εργαλεία των ξένων εταιριών.

Ο Μ. Φαρμάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικού Προσωπικού στο Ν/Σ, επισήμανε ότι το 1986 οι εργαζόμενοι αυτής της κατηγορίας στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας ήταν 631, για να μειωθούν το 2001 στους 249. Διαλύουν, σημείωσε, την υποδομή του Ναυστάθμου και αναφέρθηκε στα συνεργεία που ήδη έχουν κλείσει και σε αυτά που υπολειτουργούν. Πρότεινε δε την πρόσληψη στο Ναύσταθμο εργαζομένων από τη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος. Ζήτησε ακόμα από την ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ να φέρει το όλο θέμα για συζήτηση στη Βουλή στην Ωρα του Πρωθυπουργού. Η Αλ. Παπαρήγα τόνισε ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων είναι συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης και δεσμεύτηκε να συμβάλει το ΚΚΕ στην ανάδειξη του προβλήματος του Ναυστάθμου.

Ο Δ. Μαυρομάτης, πρόεδρος του Σωματείου Δημοσίων Υπαλλήλων του Πολεμικού Ναυτικού, αναφέρθηκε στους χαμηλούς μισθούς και στη διαρκή μείωση, 10% κατά έτος, του πολιτικού προσωπικού. Ο ιδιωτικός φορέας, είπε, δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις ανάγκες επισκευής των ηλεκτρονικών συστημάτων και των πυροβόλων.

Ο Ν. Ηλιάδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εργαζομένων Πολεμικού Ναυτικού, αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στο κόστος της ανάθεσης εργασιών σε εργολάβους. Το 2001, είπε, το κονδύλι για τις υπερωρίες μειώθηκε από 3 δισ. δραχμές σε 1.300 εκατομμύρια δραχμές, ενώ την ίδια περίοδο δόθηκαν σε ιδιώτες 22 δισ. δραχμές για τις εργασίες, που θα καλύπτονταν από τις υπερωρίες που κόπηκαν.

Ο Δ. Δημητρόπουλος, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας υπαλλήλων του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, τόνισε ότι αιτία αυτής της κατάστασης είναι η συγκεκριμένη πολιτική που εφαρμόζεται και το ζήτημα είναι αν είμαστε διατεθειμένοι να συγκρουστούμε και να ανατρέψουμε αυτή την πολιτική.

Στην περιοδεία που έγινε στη συνέχεια στα συνεργεία και τους χώρους του Ναυστάθμου, φάνηκε πόσο χειροπιαστή πραγματικότητα είναι οι καταγγελίες των εργαζομένων. Παρόντες ήταν τόσο ο διοικητής του Ναυστάθμου όσο και ο διευθυντής Τεχνικού, οι οποίοι βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι με αυτά τα προβλήματα. Στο Ηλεκτρολογείο, στο τμήμα περιελίξεων από τους 120 έχουν μείνει 4. Στο Συνεργείο Ναυτικών Οπλων από 60 έχουν μείνει 30. Το Χυτήριο κλείνει, καθώς έχουν μείνει μόνο 2 εργαζόμενοι. Στο Μηχανουργείο είναι χαρακτηριστικά τα λόγια εργαζόμενου ο οποίος είπε «θέλουμε να δουλέψουμε δε μας δίνουν την ευκαιρία».

Η περιοδεία στα συνεργεία κράτησε πάνω από μια ώρα, όπου η Αλ. Παπαρήγα είχε την ευκαιρία να συζητήσει με το πολιτικό, αλλά και το στρατιωτικό, προσωπικό τα προβλήματα που τους απασχολούν και τις αγωνίες τους.

Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που ΓΓ του ΚΚΕ πραγματοποιεί περιοδεία στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ