Τετάρτη 20 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κ. ΣΗΜΙΤΗΣ
Φιέστα με φόντο τα εργοτάξια - κάτεργα

Δε θα περάσει ο σύγχρονος εργασιακός μεσαίωνας, καταγγέλλει το Συνδικάτο Οικοδόμων

Σε γκέτο έχουν μετατραπεί τα εργοτάξια που, κατά τον Κ. Σημίτη, θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην Αθήνα
Σε γκέτο έχουν μετατραπεί τα εργοτάξια που, κατά τον Κ. Σημίτη, θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην Αθήνα
Με μια προεκλογικού τύπου επιθεώρηση στα έργα της Αττικής Οδού και των επεκτάσεων του μετρό - σε σκηνοθεσία μάλιστα του «μαέστρου» του είδους Τ. Μπιρσίμ - επιχείρησε χτες ο πρωθυπουργός να αναστηλώσει την εικόνα της κυβέρνησης, που ξεθωριάζει εξαιτίας της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζει και της οσμής των σκανδάλων που την ακολουθεί.

Μάλλον, όμως και σ' αυτήν την προσπάθεια απέτυχε ο πρωθυπουργός, καθώς πρόκειται για δύο έργα που χαρακτηρίζονται από, το μεν πρώτο για την αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση που υπογράφτηκε με τους εργολάβους, το δε δεύτερο για τις τεράστιες υπερβάσεις κόστους και καθυστερήσεις, ενώ και τα δύο από τη στυγνή εκμετάλλευση των χιλιάδων εργαζομένων, που αναγκάζονται να βγάζουν το ψωμί τους μέσα σε ένα εργασιακό μεσαίωνα και σε καθεστώς τρομοκρατίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις πλησιάσαμε έναν από τους εργαζόμενους στο εργοτάξιο της Αττικής Οδού, για να τον ρωτήσουμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, αυτός μας απέτρεψε λέγοντας χαρακτηριστικά «Φύγε, φύγε, μας βλέπει ένας "μεγάλος"», εννοώντας προφανώς κάποιον από τους υπεύθυνους του εργοταξίου!..

Για όλα αυτά βέβαια δε βρήκε να πει λέξη ο πρωθυπουργός, ο οποίος, συνοδευόμενος από την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου, μέσα από αυτά τα εργοτάξια - κάτεργα εκστόμισε τις γνωστές «κορόνες» περί «Ελλάδας που αλλάζει» και περί έργων «που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην Αθήνα και την ευρύτερη περιοχή»...

Πρώτος σταθμός της περιοδείας Σημίτη ήταν ο ανισόπεδος κόμβος της Κηφισίας, που τέμνει την Αττική Οδό στο Μαρούσι, στο ύψος του κτιρίου του ΟΤΕ. Ο κόμβος κατασκευάζεται σε τρία επίπεδα. Η Αττική Οδός και ο Προαστιακός διέρχονται στο τρίτο επίπεδο που βρίσκεται σε βάθος 13 μέτρων, η λεωφόρος Κηφισίας που «βυθίζεται» κατά τρία μέτρα στο ύψος αυτό βρίσκεται στο δεύτερο επίπεδο και στο τρίτο επίπεδο έχει κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος που θα χρησιμοποιείται για είσοδο και έξοδο στην Αττική Οδό. Από όλα αυτά τα έργα μέχρι τον Απρίλη αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία μόνο το τμήμα της «βυθισμένης» Κηφισίας, αλλά αναμένεται να δημιουργήσει κυκλοφοριακά προβλήματα στο επόμενο φανάρι, όπως εκτιμούν οι συγκοινωνιολόγοι, καθώς δεν έχουν προηγηθεί κυκλοφοριακές μελέτες!

Δεύτερος σταθμός της περιοδείας ήταν ο υπό κατασκευή σταθμός της επέκτασης του μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας στο Χαλάνδρι. Σημειώνεται ότι υπολογίζεται πως θα είναι ο μόνος σταθμός έτοιμος μέχρι το 2004 σε μια διαδρομή του μετρό 4,5 χιλιομέτρων από το Πεντάγωνο. Σημειώνεται επίσης ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να αναθέσει απευθείας στους εργολάβους της Αττικής Οδού τα έργα πολιτικού μηχανικού από το σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας στο Σταυρό, έναντι 30 δισ. δρχ., ποσό σχεδόν τριπλάσιο από όσο έχει προϋπολογιστεί αντίστοιχη επέκταση προς το Περιστέρι!

Το συνδικάτο Οικοδόμων

Την επίσκεψη βιτρίνας του πρωθυπουργού στο έργο της Αττικής Οδού χάλασαν εκπρόσωποι του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας που εμφανίστηκαν για άλλη μια φορά απρόσκλητοι μπροστά του (την προηγούμενη φορά ήταν κατά την επίσκεψή του στο Ολυμπιακό Χωριό).

Ο Γ. Θεοδώρου, γραμματέας του Συνδικάτου, έδωσε στον πρωθυπουργό την ανακοίνωση του Συνδικάτου για την υπεράσπιση της κοινωνικής ασφάλισης και του τόνισε ότι οι εργαζόμενοι στα μεγάλα έργα αντιμετωπίζουν πλήθος προβλημάτων όπως η ανασφάλιστη εργασία, οι πολλές ώρες δουλιάς, η μη τήρηση των κανονισμών ασφαλείας που έχουν ως αποτέλεσμα να σακατεύονται εργάτες, ακόμα να χάνουν και τη ζωή τους. Μάλιστα, υπογράμμισε, ότι η κατάργηση των βαρέων και ανθυγιεινών και η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης που προσπαθεί να εφαρμόσει η κυβέρνηση, θα οξύνουν ακόμα περισσότερο τα προβλήματα των εργαζομένων.

Ο Γ. Θεοδώρου σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους τόνισε ότι έδωσε στον πρωθυπουργό την ανακοίνωση για να τονιστεί με αυτό τον τρόπο πως οι οικοδόμοι δεν είναι διατεθειμένοι να συνταξιοδοτηθούν στα 60 και στα 65, ούτε πρόκειται να δεχτούν την κατάργηση της κοινωνικής ασφάλισης. Στη συνέχεια τόνισε ότι ο πρωθυπουργός «με την κουστωδία που τον ακολουθεί βλέπει τα έργα αφ' υψηλού. Δε μίλησε με τους εργαζόμενους που έχουν σωρεία προβλημάτων». Εμείς, τόνισε, σαν συνδικάτο «θα απαντήσουμε τραβώντας το δρόμο του αγώνα. Αλλη λύση δεν έχουμε. Αυτός ο σύγχρονος μεσαίωνας δε θα περάσει».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ