Σάββατο 23 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Αντιδρούν στο ξεπούλημα οι εργαζόμενοι

Τις πρώτες αντιδράσεις των εργαζομένων προκάλεσε η ομόφωνη απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής να προχωρήσει το ξεπούλημα του ομίλου εταιριών της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) τμήμα τμήμα.

Ολοι οι κλάδοι των τεχνικών της ΟΑ, που συγκεντρώθηκαν χτες το πρωί στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», κατήγγειλαν ότι η απόφαση της κυβέρνησης δεν οδηγεί την ΟΑ στη σωτηρία, αλλά στη διάλυση. Για το λόγο αυτό, αποφάσισαν να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις μέσα στο επόμενο 10ήμερο, προκειμένου να καθορίσουν με ποιο τρόπο θα εκδηλώσουν την αντίδρασή τους στο κυβερνητικό σχέδιο για την ΟΑ. Τη σύγκληση ΔΣ για την ερχόμενη Δευτέρα αποφάσισε και η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ).

Υπενθυμίζεται ότι τα μέτρα «αναδιάρθρωσης» της ΟΑ που αποφάσισε η κυβέρνηση, μετά το φιάσκο με τους επιχειρηματίες Θ. Λιακουνάκο και Π. Βαρδινογιάννη, προβλέπουν το ξεπούλημα του ομίλου εταιριών της ΟΑ τμήμα τμήμα, χωρίς μάλιστα διαγωνισμό, αλλά με απευθείας διαπραγματεύσεις με τους ιδιώτες. Το κάθε τμήμα θα αποτελεί ξεχωριστή εταιρία, η οποία θα είναι απαλλαγμένη από «βάρη» και ιδιαίτερα από τους εργαζόμενους και τα εργασιακά-ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Η φιλοσοφία του νέου εγχειρήματος προβλέπει τη σύσταση της «νέας Ολυμπιακής» από μηδενική βάση, η οποία θα ελέγχεται από ιδιώτες και θα αναλάβει το πτητικό έργο που εκτελούν σήμερα η ΟΑ, η «Αεροπλοΐα» και οι «Μακεδονικές Αερογραμμές». Η ιδιωτική αυτή εταιρία θα αγοράσει ή θα εκμισθώσει από την ΟΑ όσα αεροπλάνα θεωρεί αναγκαία και θα προσλάβει όσους κρίνει από το σημερινό ιπτάμενο προσωπικό του ομίλου. Σε διάστημα δύο χρόνων, με τον ίδιο τρόπο θα δημιουργηθούν και άλλες ιδιωτικές εταιρίες, οι οποίες θα αναλάβουν τις υπόλοιπες δραστηριότητες του ομίλου. Η ΟΑ θα εξακολουθήσει να υπάρχει διαρκώς συρρικνούμενη, μέχρι να μείνει χωρίς δραστηριότητα, επιβαρυμένη με παθητικό. Από αυτό το σχέδιο οι μόνοι κερδισμένοι θα είναι οι ιδιώτες που θα έχουν την πλειοψηφία των νέων ξεχωριστών εταιριών. Αντίθετα, οι χαμένοι θα είναι ο ελληνικός λαός, καθώς η περιουσία του θα εκχωρηθεί για κερδοσκοπία στο κεφάλαιο, και φυσικά οι 5.500 εργαζόμενοι στον όμιλο, καθώς όσοι παραμείνουν στις νέες εταιρίες (το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει την απομάκρυνση περίπου 2.500 εργαζομένων) θα κληθούν να αναλάβουν εργασία από μηδενική βάση.

«Δίνουμε λύση με τόλμη και αποφασιστικότητα που μπορεί να εγγυηθεί το μέλλον της ΟΑ και μπορεί να οδηγήσει σε βιώσιμες καταστάσεις, από τις οποίες δε θα επιβαρύνεται ο ελληνικός λαός», ισχυρίστηκε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρ. Πρωτόπαππας. Και για να χρυσώσει το χάπι του ξεπουλήματος, συνέχισε: «θα μπορέσουμε να οδηγηθούμε σε ένα καθεστώς, στο οποίο θα μπουν και ιδιωτικά κεφάλαια και θα συνδέσουμε τη βιωσιμότητα με την προοπτική».

  • «Το ΔΗΚΚΙ υποστηρίζει σταθερά ότι ο εθνικός αερομεταφορέας δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΔΗΚΚΙ.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ