Σάββατο 2 Μάρτη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Γιγαντιαία μονοπωλιακή συγχώνευση

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις στα νησιά

Προς συγχώνευση οδεύουν η ΑΝΕΚ και η εταιρία «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ» του Στρίντζη. Ηδη το πρώτο βήμα έγινε χτες, κατά τη διάρκεια της κοινής συνεδρίασης των διοικήσεων των δύο εταιριών με τη διαμεσολάβηση της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία κατέθεσε και τη σχετική εισήγηση. Απομένει η εισήγηση αυτή να εγκριθεί από τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων των δύο εταιριών, όμως ουσιαστικά η συγχώνευση θεωρείται δεδομένη.

Η συγχώνευση των δύο εταιριών αυτόματα μετατρέπει τις Επιχειρήσεις Αττικής του Π. Παναγόπουλου σε μονοπώλιο στο Αιγαίο, αφού ο Παναγόπουλος ελέγχει περίπου το 40% των μετοχών της εταιρίας του Στρίντζη, ενώ η ΑΝΕΚ είναι ο κύριος μέτοχος της Δωδεκανησιακής Ναυτιλιακής Εταιρίας (ΔΑΝΕ), της Ναυτιλιακής Εταιρίας Λέσβου (ΝΕΛ) και έχει απορροφήσει ακόμα τις κρητικές εταιρίες Λασιθιωτική και Ρεθυμνιακή! Δηλαδή, η συγχώνευση αυτή σημαίνει ότι ο Π. Παναγόπουλος θα ελέγχει πλέον το 100% της γραμμής των Δωδεκανήσων, το 100% της γραμμής Χίου - Μυτιλήνης, πάνω από το 70% της Παροναξίας, πάνω από το 60% της Κρήτης, ενώ κυρίαρχος αναδεικνύεται και στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Βαλτικής με μερίδιο πάνω από το 70%! Ο,τι... μείνει από τις γραμμές θα το ελέγχει το άλλο εταιρικό μεγαθήριο οι Μινωικές Γραμμές των οποίων θυγατρική είναι η HFD (πρώην MFD).

Οι μονοπωλιακές καταστάσεις που κυριαρχούν σήμερα στις ελληνικές θάλασσες έχουν αρχίσει να διαμορφώνονται εδώ και τουλάχιστον 3 χρόνια με την υποστήριξη της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και την ενθάρρυνση της ΝΔ. Την εκκίνηση σήμανε η λήξη της παράτασης που είχε δοθεί στην Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Ενωση σχετικά με την εφαρμογή του διαλυτικού κανονισμού της 3577/92 για την άρση του καμποτάζ (δηλαδή του προνομίου της εκμετάλλευσης των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών αποκλειστικά από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα). Τη νύφη από τις εξελίξεις αυτές πλήρωσαν και συνεχίζουν να πληρώνουν πολύ ακριβά οι νησιώτες και οι ναυτεργάτες. Οι πρώτοι, γιατί ζουν τη ραγδαία υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αφού τα ακτοπλοϊκά μεγαθήρια λειτουργούν πλέον ως «κράτος εν κράτει», οι δεύτεροι με το χτύπημα σημαντικών τους κατακτήσεων και κυρίως του θεσμού των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τους Ελληνες ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι στα πλοία του «SUPERFAST VII» και «SUPERFAST VIII» δρομολογημένα στη Βαλτική, προκειμένου να γλιτώσει δυο δεκάρες, ο Παναγόπουλος τους είχε εξαιρέσει από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που είχε υπογράψει με τα Φινλανδικά ναυτεργατικά συνδικάτα και ίσχυε για όλο το υπόλοιπο πλήρωμα...

Στα νησιά

Στον αγώνα για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν το λαό, μπαίνουν μετά τους Λήμνιους και οι κάτοικοι της Καλύμνου. Ετσι, την Κυριακή στις 11 το πρωί από κοινού οι φορείς των εργαζομένων καλούν όλους τους κατοίκους της Καλύμνου, να συμμετάσχουν σε συγκέντρωση στην κεντρική πλατεία του νησιού.

Εν τω μεταξύ η Αχτιδική Επιτροπή Λήμνου του ΚΚΕ με ανακοίνωσή της χαιρετίζει όλους τους εργαζόμενους και τους κατοίκους του νησιού, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο συμμετείχαν στη 48ωρη απεργιακή παλλημνιακή κινητοποίηση για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του νησιού. Οι κομμουνιστές της Λήμνου και αυτή τη φορά συμμετείχαν με όσες δυνάμεις είχαν στον αγώνα.

Στην ανακοίνωση καταγγέλλεται ότι «η βήμα προς βήμα χειροτέρευση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών του νησιού, σχετίζεται άμεσα με το νόμο 2932/2001 που ψηφίστηκε πρόσφατα από την κυβέρνηση, σύμφωνα με τον οποίο, μεγαλώνει η ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, ενώ στο "βωμό" της "θυσιάζονται" οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες μιας σειράς νησιών του Αιγαίου, μεταξύ των οποίων και της Λήμνου».

Οι κομμουνιστές της Λήμνου δηλώνουν ότι στηρίζουν τα αιτήματα των μαζικών φορέων των εργαζομένων και των κατοίκων του νησιού για: Δημιουργία Δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, χειμώνα καλοκαίρι, με την κεντρική και Βόρεια Ελλάδα. Καράβια ανθρώπινα και ασφαλή για το επιβατικό κοινό. Εισιτήρια φτηνά και προσιτά για όλο το λαό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ