Πέμπτη 10 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Αντιδρούν οι εργαζόμενοι στην πολιτική συρρίκνωσης

Στάσεις εργασίας προκήρυξε η Ενωση Ιπτάμενων Συνοδών Φροντιστών, ενώ σήμερα συνεδριάζει το ΔΣ της ΟΣΠΑ

Την έντονη αντίθεσή τους για την πολιτική συρρίκνωσης της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» που ακολουθούν οι Εγγλέζοι μάνατζερς εκφράζουν οι εργαζόμενοι σε αυτήν. Σήμερα συνεδριάζει το ΔΣ της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) για να καθορίσει τη στάση του, ενώ χτες η Ενωση Ιπτάμενων Συνοδών και Φροντιστών (ΕΙΣΦ) προκήρυξε δύο τετράωρες στάσεις εργασίας για τις 26 Μάρτη, την ημέρα διακοπής του δρομολογίου προς τη Μελβούρνη. Επίσης, με χτεσινή τους ανακοίνωση και οι δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων στο ΔΣ της Ολυμπιακής εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους.

Οι δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων καταγγέλλουν ότι συχνά το ΔΣ της «Ολυμπιακής» βρίσκεται προ τετελεσμένων γεγονότων και σημαντικές αποφάσεις υλοποιούνται χωρίς την έγκρισή του. Παράλληλα, ζητούν την άμεση ανάκληση της απόφασης για την περικοπή των γραμμών της Μελβούρνης και της Στουτγκάρδης, καθώς και την άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης για να σταματήσει η εκποίηση περιουσιακών στοιχείων της ΟΑ.

Η ΕΙΣΦ καταλογίζει βαρύτατες ευθύνες στην κυβέρνηση. Χαρακτηρίζει «αντεθνική πράξη» το κόψιμο του δρομολογίου και τονίζει ότι «αποτελεί απαρχή γενικότερου σχεδίου συρρίκνωσης του δικτύου, με σκοπό από εταιρία του Ελληνισμού και των πέντε ηπείρων η "Ολυμπιακή Αεροπορία" να μετατραπεί σε περιφερειακό αερομεταφορέα, προς όφελος βρετανικών και διεθνών αεροπορικών συμφερόντων». Το γεγονός μάλιστα ότι πριν την περικοπή του δρομολογίου, είχαν επιτευχθεί συμφωνίες με την Ενωση Χειριστών και με την ΕΙΣΦ, για μείωση του λειτουργικού κόστους του δρομολογίου και την παράλληλη δρομολόγηση των νέων αεροσκαφών «Α340» χαμηλότερου κόστους έναντι των «Τζάμπο», αφαιρεί όλα τα επιχειρήματα των ξένων μάνατζερς. Τέλος η ΕΙΣΦ σημειώνει ότι η παράδοση του δρομολογίου προς Σίδνεϊ - Μελβούρνη, βάσει συμφωνιών, σε εταιρίες βρετανικών συμφερόντων, αποκαλύπτει πλήρως τις σκοπιμότητες των μάνατζερς της Ο.Α.

Σχέδιο συρρίκνωσης

Η απόφαση των Βρετανών μάνατζερς να καταργήσουν το δρομολόγιο της Μελβούρνης σηματοδοτεί τη συρρίκνωση του εθνικού αερομεταφορέα και τη μετατροπή της σε παράρτημα της «Μπρίτις Εργουέις». Οι τελευταίες εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι το σχέδιο για τη μετατροπή της Ολυμπιακής από εταιρία των πέντε ηπείρων σε περιφερειακό «παίκτη», που θα δουλεύει σύμφωνα με τα συμφέροντα κάποιας μεγάλης εταιρίας μπήκε σε λειτουργία. Το ψαλίδισμα των φτερών της Ο.Α. άρχισε από τη Μελβούρνη. Αποδεικνύεται τώρα τι σημαίνει πραγματικά η περίφημη «στρατηγική συμμαχία» που προπαγάνδιζε η κυβέρνηση όταν προσλάμβανε και τοποθετούσε στο τιμόνι της, τους ανθρώπους της «Μπρίτις», αλλά και τι πρέπει να αναμένουμε, όταν αυτή η «συμμαχία» ολοκληρωθεί με την πώληση πακέτου των μετοχών και την ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής».

Ανυπόστατοι όμως αποδεικνύονται και οι ισχυρισμοί των ξένων μάνατζερς περί σταθεροποίησης της θέσης της εταιρίας στην αγορά. Από τα στοιχεία που οι ίδιοι προσκομίζουν, προκύπτει ότι ενώ το 1998, η ΟΑ μαζί με την «Αεροπλοΐα», μετέφεραν 6.403.393 επιβάτες, το 1999 -που οι Βρετανοί μάνατζερς εγκαταστάθηκαν στην ΟΑ- η εταιρία μετέφερε 6.264.593 επιβάτες (μείωση 2,16%). Ετσι οι Βρετανοί μάνατζερς υπερηφανεύονται ότι η κίνηση επιβατών παρουσιάζει «σημεία σταθεροποίησης». Ομως, η κίνηση όπως παρουσιάζεται είναι πλασματική, γιατί πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια αυξάνεται διαρκώς ο όγκος των αερομεταφορών, άρα η μείωση επιβατών είναι μεγαλύτερη. Οπως αναφέρει η ίδια η διοίκηση της «Ολυμπιακής», το 1998 οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στις πτήσεις εσωτερικού προσέφεραν 711.928 θέσεις για να τις αυξήσουν το 1999 σε 2.317.158, δηλαδή κατά 225,4%!. Ταυτόχρονα, ο μέσος όρος πληρότητας των δρομολογίων της «Ολυμπιακής» έπεσε από το 70,8% το 1998, στο 66,4%, το 1999.

Σπεύδουν οι ιδιωτικές εταιρίες

Στο μεταξύ, οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες σπεύδουν να εκμεταλλευτούν το κενό που αποφάσισαν ν' αφήσουν από τις 26 Μάρτη 2000 οι Εγγλέζοι «μάνατζερ» της ΟΑ με την κατάργηση της πτήσης για τη Μελβούρνη της Αυστραλίας.

Ηδη η αεροπορική εταιρία «Κρόνος» ανακοίνωσε ότι κίνησε τις διαδικασίες για να εξασφαλίσει τη σχετική άδεια για την εκτέλεση πτήσης από Αθήνα για Μελβούρνη. Μάλιστα, επειδή η ίδια δεν έχει τον απαιτούμενο στόλο για υπερατλαντικό δρομολόγιο, προτείνει στην ομογένεια της Αυστραλίας να μετάσχει με ποσοστό 49% σε υπό σύσταση θυγατρική εταιρία της «Κρόνος», η οποία θα αναλάβει κατ' αρχάς την εκτέλεση της πτήσης Αθήνα - Μελβούρνη.

Από την άλλη πλευρά, οι ξένοι «μάνατζερ» της ΟΑ για να δείξουν και... θετικό έργο, ανακοίνωσαν το άνοιγμα νέων γραμμών προς Τεχεράνη και Μάντσεστερ, καθώς και την επανέναρξη της γραμμής Αθήνα - Βεγγάζη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ