Παρασκευή 11 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΙΝΟΑΝ ΦΛΑΪΝΓΚ ΝΤΟΛΦΙΝ
Συστηματική αυθαιρεσία!

Παρατείνει το χρόνο συντήρησης, δεν επαναπροσλαμβάνει ναυτεργάτες όπως οφείλει

Σε «κουρελόχαρτο» έχουν μετατρέψει τη νομοθεσία ακτοπλόοι εφοπλιστές και υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, εξαπολύοντας διπλή επίθεση σε βάρος κάθε ναυτεργατικού δικαιώματος! Μετά την επιχείρηση καταστρατήγησης της συλλογικής σύμβασης εργασίας από την ΑΝΕΚ - μεγαλομέτοχος της οποίας είναι ο Σήφης Βαρδινογιάννης - τη σκυτάλη παίρνει η εταιρία «Μινωικές Γραμμές» και πιο συγκεκριμένα η θυγατρική της «Μίνοαν Φλάινγκ Ντόλφιν (MFD)», η οποία από τον περασμένο μήνα αποτελεί μονοπώλιο στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, ενώ τείνει να μονοπωλήσει και την πλειοψηφία των υπόλοιπων ακτοπλοϊκών γραμμών.

Η εταιρία, παραβιάζοντας τη νομοθεσία, δεν επαναπροσέλαβε ναυτεργάτες, οι οποίοι απολύθηκαν από πλοία της που είχαν «δέσει» για να διενεργηθεί σε αυτά η ετήσια συντήρηση. Επιπλέον, πλοία της παραμένουν «δεμένα» στο λιμάνι του Πειραιά, με το πρόσχημα της ετήσιας συντήρησης, για πάνω από 5 μήνες, παρά το γεγονός ότι η νομοθεσία προβλέπει πως η διαδικασία αυτή διαρκεί μέχρι δύο μήνες. Οι συνολικές παραβιάσεις της εταιρίας έχουν σαν αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή πάνω από 2.000 ναυτεργάτες, που ήταν ναυτολογημένοι σε πλοία της, να είναι τώρα άνεργοι! Η διαδικασία της ετήσιας συντήρησης ισχύει για όλα τα ακτοπλοϊκά πλοία. Οπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, κατά τη διάρκεια της ετήσιας συντήρησης κλείνει το ναυτολόγιο του πλοίου, δηλαδή απολύεται το πλήρωμα, του οποίου όμως τμήμα παραμένει στο πλοίο για την εκτέλεση των εργασιών συντήρησης. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, το υπόλοιπο πλήρωμα επαναπροσλαμβάνεται.

Τις αυθαιρεσίες των εφοπλιστών όχι μόνο τις καλύπτει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, αλλά έρχεται να τις συμπληρώσει με εγκύκλιο, μέσω της οποίας υποβαθμίζει τα διπλώματα των μηχανικών, των κυβερνητών και άλλων ειδικοτήτων με ό,τι αυτό σημαίνει για τις αποδοχές, τους όρους συνταξιοδότησης και τη γενικότερη εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας!

Οι ραγδαίες εξελίξεις στην ακτοπλοΐα και η κωλυσιεργία από την πλευρά της πλειοψηφίας της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας να εφαρμόσει τις ίδιες τις αποφάσεις της, έχουν προκαλέσει οργή και αγανάκτηση στους ναυτεργάτες. Αυτό μαρτυρούν απανωτές επιστολές ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι σε πλοία που «πιάνουν» σε λιμάνια της Πάτρας, του Βόλου, της Κέρκυρας, της Καβάλας και της Θάσου, που έχουν φτάσει στις ναυτεργατικές συνδικαλιστικές οργανώσεις. Κύρια επισήμανση των επιστολών είναι ότι πρέπει να παρθούν άμεσα αποφάσεις από τα ναυτεργατικά σωματεία και την ΠΝΟ για δυναμικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της ΠΝΟ είχε αποφασίσει για σήμερα να κρατήσει τα πλοία της ΑΝΕΚ, με αίτημα να σταματήσει η εταιρία να παραβιάζει τη συλλογική σύμβαση εργασίας. Μάλιστα για χτες είχε καθοριστεί μία ακόμα συνάντηση της ΠΝΟ με εκπροσώπους της εταιρίας, η οποία τελικά μετατέθηκε για την επόμενη Παρασκευή 18 του μήνα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ