Τρίτη 14 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟΖΑΝΗ
Σοβαρές ρωγμές στη γέφυρα Σερβίων

Πάνω από 3.000 γέφυρες στην Ελλάδα χωρίς συντήρηση!

Σοβαρό πρόβλημα στους τένοντες αντιμετωπίζει η γέφυρα Σερβίων, τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης - Λάρισας, με αποτέλεσμα να έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων από το περασμένο Σάββατο.

Οπως έγινε γνωστό, το πρόβλημα εντοπίζεται σε δύο τένοντες της γέφυρας, η οποία έχει υποστεί καθιζήσεις και ρωγμές σε διάφορα σημεία.

Οι ζημιές εντοπίστηκαν αρχικά σε τεχνική επιθεώρηση που πραγματοποιήθηκε το φθινόπωρο του 2022, όμως κρίθηκε τότε ότι η κατάσταση της γέφυρας δεν ήταν ανησυχητική και ότι το πρόβλημα σχετιζόταν με την αναμενόμενη φθορά του χρόνου.

Οταν όμως εργολαβικά συνεργεία ξεκίνησαν εργασίες συντήρησης σε τμήματα της γέφυρας, διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα ήταν πολύ μεγαλύτερο. Συγκεκριμένα, ένας τένοντας έχει οξειδωθεί κατά 15 πόντους, ενώ δύο από τους τέσσερις εσωτερικούς τένοντες του 6ου προβόλου έχουν σημαντικές φθορές, έχοντας οξειδωθεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό, άνω του 50%, με τους τεχνικούς να επισημαίνουν πλέον ότι υπάρχει ανάγκη νέων, διεξοδικών ερευνών για την κατάσταση της γέφυρας.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του 2020, μετά από οπτικό έλεγχο, είχε επίσης διαπιστωθεί πως η ασφάλεια της κατασκευής της γέφυρας είχε μειωθεί και γι' αυτόν τον λόγο λήφθηκαν περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας των οχημάτων με τη χρήση φαναριών.

Σύμφωνα με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, η προηγούμενη καταγεγραμμένη επιθεώρηση της γέφυρας είχε γίνει το 1995!

Η γέφυρα Σερβίων δόθηκε στην κυκλοφορία το 1975 και είναι μήκους 1,4 χιλιομέτρων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2019, στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 3.000 γέφυρες στο παλιό εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, οι περισσότερες άνω των 40 ετών και για τις οποίες δεν υπάρχει μέριμνα ελέγχου και συντήρησής τους. «Τα συνήθη προβλήματα αυτών των γεφυρών οφείλονται στους ξεπερασμένους - πλέον - κανονισμούς που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή τους και στην πολυετή έκθεσή τους σε δυσμενείς συνθήκες. Οι παλαιότεροι κανονισμοί δεν είχαν ιδιαίτερες προβλέψεις για την επίδειξη ανθεκτικότητας σε διάρκεια, η αντισεισμική τεχνολογία δεν είχε αναπτυχθεί, οι κακοτεχνίες λόγω της έλλειψης προδιαγραφών (και εξειδικευμένων συνεργείων) ήταν αρκετές, με αποτέλεσμα όλα αυτά να συντελέσουν στη σταδιακή ανάδειξη λειτουργικών ανεπαρκειών έως και προβλημάτων δομικής ακεραιότητας», αναφέρει μεταξύ άλλων η έρευνα.

Τον Ιούνη του 2021 η «Λαϊκή Συσπείρωση» Δυτικής Μακεδονίας είχε καταθέσει Ερώτηση στην Περιφερειακή Αρχή, όπου αναφερόταν ότι «ο τρόπος που μήνες τώρα διαχειρίζονται το θέμα η περιφερειακή αρχή και η κυβέρνηση δημιουργεί μεγάλη ανησυχία, αγανάκτηση και ερωτήματα».

Τόνιζε μάλιστα η «Λαϊκή Συσπείρωση»: «Με δεδομένα ότι η εκμετάλλευση του οδικού δικτύου γίνεται από επιχειρηματικούς ομίλους και ότι είναι μόνιμη και σταθερή η επιδίωξη του κράτους και των επιχειρηματιών για μείωση του κόστους συντήρησης, καθώς και οι περικοπές σε κρατικά κονδύλια για τις ανάγκες του λαού για σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές, είναι εύλογες οι ανησυχίες που εγείρονται από τους κατοίκους και φορείς της ΠΕ Κοζάνης για την ασφάλεια στις μετακινήσεις τους».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ