Τρίτη 14 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Συνεχίζονται οι έρευνες

Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας, ενώ χτες η ανακριτική διαδικασία πέρασε στη δικαιοδοσία του εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐνη και της αναπληρώτριας εφέτη Σοφίας Λυμπεριάδου, μετά τον ομόφωνο ορισμό τους από την Ολομέλεια Εφετών Λάρισας, το απόγευμα της Παρασκευής.

Παράλληλα, χτες, κλήθηκαν σε απολογία δύο σταθμάρχες κι ένας επιθεωρητής του ΟΣΕ. Ο ένας είναι ο έμπειρος σταθμάρχης, ο οποίος, βάσει της απολογίας του 59χρονου κατηγορουμένου, έφυγε από το σταθμαρχείο της Λάρισας στις 22.20. Ο δεύτερος είναι ο εφεδρικός σταθμάρχης που επίσης φέρεται να έφυγε νωρίτερα από το σταθμαρχείο, στις 22.10, αλλά και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών.

Εις βάρος τους έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και των σωματικών βλαβών κατά συρροή.

Ο νέος εφέτης ανακριτής που αναλαμβάνει την υπόθεση θα λάβει και τα στοιχεία των δικαστικών πραγματογνωμόνων που ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας, Απόστολο Τζαμαλή. Πρόκειται για εξειδικευμένους επιστήμονες οι οποίοι έχουν συντάξει το πόρισμα των ερευνών τους και περιλαμβάνει κρίσιμα στοιχεία για την υπόθεση.

Στο μεταξύ, ξεκίνησε και η επιθεώρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, από τη Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα, από τον μεταβατικό πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, ο οποίος θα έχει συναντήσεις με σταθμάρχες και άλλους εργαζόμενους σε κομβικά σημεία του δικτύου, συμπεριλαμβανομένου και του σημείου του δυστυχήματος, προκειμένου να ελέγξει τις εργασίες αποκατάστασης και στη συνέχεια να ακολουθήσει η ασφαλής επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου.

Ακόμα, με έγγραφη παραγγελία του, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισ. Ντογιάκος, ζήτησε χτες από τον Π. Τερεζάκη την αποστολή όλων των φακέλων για τα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν την τελευταία 15ετία σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με την παραγγελία Ντογιάκου, η διοίκηση του ΟΣΕ υποχρεούται να ενημερώσει την εισαγγελική αρχή για το πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, πού έγιναν, πόσα θύματα υπήρχαν, πόσοι έχασαν τη ζωή τους, πόσοι τραυματίστηκαν και τι έγινε με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους.

Ομως, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των σιδηροδρομικών έχουν κάνει στο παρελθόν συγκεκριμένες καταγγελίες για συγκεκριμένα προβλήματα και ελλείψεις στην ασφάλεια που δεν αφήνουν πια περιθώρια για κροκοδείλια δάκρυα. Καταγγελίες που εγκαίρως χτυπούσαν καμπανάκι, το οποίο από πολιτική επιλογή οι κάθε φορά κυβερνήσεις και οι διοικήσεις του ΟΣΕ αγνοούσαν, αφού ζυγισμένοι - στοιχισμένοι με τη στρατηγική της «απελευθέρωσης» απέρριπταν οτιδήποτε παραβίαζε τον «χρυσό κανόνα» του «κόστους - οφέλους».

Οσον αφορά την κατάσταση των τραυματιών, τρεις εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας στη Λάρισα με σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Η κατάστασή τους είναι κρίσιμη, ωστόσο σταθερή. Αλλα δύο άτομα νοσηλεύονται σε ΜΕΘ στη Θεσσαλονίκη και πέντε άτομα σε απλές κλίνες στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ