Τρίτη 14 Νοέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΦΟΡΕΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μαχητική κινητοποίηση διεκδίκησης μέτρων για την πόλη και τις συγκοινωνίες

Με αφορμή την κατασκευή του flyover

Να σταματήσουν οι εργασίες που ξεκίνησαν για την κατασκευή του flyover (υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρο), να μην κατασκευαστεί όπως έχει σχεδιαστεί και σε κάθε περίπτωση όχι με ΣΔΙΤ που θα χρυσοπληρώσει ο λαός, αλλά και να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ενίσχυσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΟΑΣΘ, Μετρό), απαίτησε ο εργαζόμενος λαός της Θεσσαλονίκης με μαζική και μαχητική κινητοποίηση που πραγματοποίησε την Κυριακή στην Τούμπα.

Η συγκέντρωση, στο Πάρκο για Ολους (παλιό ορφανοτροφείο), πραγματοποιήθηκε μετά από κάλεσμα των εργατικών σωματείων. Εκεί μίλησε ο Δημήτρης Τσιτίνης εκ μέρους του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών και χαιρέτισε ο Νίκος Αναστασιάδης από την Πρωτοβουλία Κατοίκων Μαλακοπής.

Ο εργαζόμενος λαός αντιδρά καθώς ήδη από την πρώτη μέρα βιώνει τις επιπτώσεις με το κυκλοφοριακό κομφούζιο, που αλυσιδωτά επιφέρει χειροτέρευση των όρων ζωής και δουλειάς.

Η κινητοποίηση ολοκληρώθηκε με μαχητική πορεία στις γειτονιές της Τούμπας με συνθήματα όπως «Fly στα κέρδη, over στις ζωές - Σύγχρονες, φτηνές μεταφορές», «Μισή ζωή στον δρόμο, μισή υπερωρίες, δώστε λεφτά για τις συγκοινωνίες», «Αμύθητα τα κέρδη των κατασκευαστών, δεν θα γίνει η άσφαλτος τάφος εργατών», «Δίνουνε λεφτά για κράτη - δολοφόνους και όχι για να έχουμε ασφάλεια στους δρόμους», μετέφεραν το αγωνιστικό κάλεσμα και διαμήνυσαν ότι θα συνεχίσουν και θα κλιμακώσουν την πάλη τους.

Συνέπειες σε όλο το φάσμα της ζωής των εργαζομένων

Νωρίτερα, από το βήμα της συγκέντρωσης, ο Δ. Τσιτίνης ανέδειξε ότι η κατασκευή του flyover γίνεται με τη δολοφονική λογική του κόστους - οφέλους, η οποία καθορίζει ποια έργα υποδομής θα κατασκευαστούν, με ποιον σκοπό και ποιον τρόπο.

Περιγράφοντας τις συνέπειες σε όλο το φάσμα της ζωής των εργαζομένων, σημείωσε: «Ταυτόχρονα με τις υπερωρίες, τις διπλές βάρδιες του νόμου Γεωργιάδη και τα ωράρια - λάστιχο, το κυκλοφοριακό χάος στην πόλη θα αναγκάζει έναν εργαζόμενο να ξοδεύει για τη δουλειά του, μαζί με το πηγαινέλα, 10, 12 ή και παραπάνω ώρες. Μόνο αν σκεφτεί κανείς ότι εργαζόμενος που κατοικεί στη Μενεμένη και δουλεύει στη Θέρμη, πριν τις εργασίες ήθελε τουλάχιστον μία ώρα για να πάει στη δουλειά του, γίνεται αντιληπτός ο εφιάλτης που θα ζήσουμε.

Και δεν φτάνει που οι χώροι δουλειάς έχουν γίνει "κοιλάδες των Τεμπών", τώρα με τη συσσώρευση πολλών περισσότερων οχημάτων για πολύ περισσότερο χρόνο στους ξεχαρβαλωμένους δρόμους ανεβαίνει κατακόρυφα ο κίνδυνος ατυχημάτων, ιδιαίτερα για όσους εργάζονται στον δρόμο: Ντελιβεράδες, πωλητές, οδηγούς. Αντίστοιχα, θα αυξηθεί κατά πολύ και το κόστος που αυτοί σηκώνουν για καύσιμα και για τη φθορά των οχημάτων, ιδιαίτερα όταν οι περισσότεροι απ' αυτούς αξιολογούνται και πληρώνονται με βάση το κομμάτι και την ταχύτητα εξυπηρέτησης.

Ηδη οι επιχειρήσεις βρήκαν αφορμή για νέα επίθεση σε εργασιακά δικαιώματα. Αποθήκη μεγάλου σούπερ μάρκετ φέρνει αλλαγές στο ωράριο των εργαζομένων αξιοποιώντας το κομφούζιο που προκαλεί στους δρόμους η κατασκευή του flyover. Αντίστοιχα, αρχίζει να διαμορφώνεται υβριδικό μοντέλο τηλεργασίας και με φυσική παρουσία, με τους εργαζόμενους να μην ξέρουν τελικά πότε, για πόσες ώρες και από πού θα εργαστούν».

Υπογράμμισε ότι τα τουλάχιστον 370 εκατομμύρια ευρώ που θα λάβει η κοινοπραξία, 2 και 3 φορές πάνω από την αξία του έργου, προέρχονται από τη φορολεηλασία του λαού. Και αυτά τα χρήματα θα λείψουν από τα άμεσης προτεραιότητας αντιπλημμυρικά έργα της Θεσσαλονίκης, την οικολογική αναβάθμιση του Σέιχ Σου. «Είναι χρήματα που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν την κατασκευή 80 σύγχρονων σχολείων, τα οποία έχουν αντίστοιχο κόστος, και τον αντισεισμικό έλεγχο των παλιών. Θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για να γίνουν όλα τα απαραίτητα έργα στην πόλη, για αναβάθμιση των δρόμων, για εξασφάλιση γρήγορης και ασφαλούς μεταφοράς των πολιτών, για ενίσχυση των συγκοινωνιών».

Λύση δεν μπορεί να αποτελέσουν διαφορετικά σχέδια μεγαλοεπιχειρηματιών

Στην κινητοποίηση παρευρέθηκαν ο Γιάννης Δελής, βουλευτής του ΚΚΕ, ο Σωτήρης Αβραμόπουλος, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, και ο Βασίλης Τομπουλίδης, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στον δήμο Θεσσαλονίκης, οι οποίοι εξέφρασαν τη στήριξή τους στις διεκδικήσεις του λαού.

«Στηρίζουμε τις διεκδικήσεις των εργαζομένων, των κατοίκων της περιοχής, για άμεση, αποφασιστική ενίσχυση του ΟΑΣΘ με εκατοντάδες οδηγούς και σύγχρονα λεωφορεία, επιτάχυνση των έργων του Μετρό και των επεκτάσεών του, ολοκληρωμένη πυροπροστασία και οικολογική αναβάθμιση του Σέιχ Σου», είπε ο Σ. Αβραμόπουλος. Και πρόσθεσε: «Μέχρι να γίνουν αυτά, καμία σκέψη δεν μπορεί να γίνεται για παρεμβάσεις στην Περιφερειακή που επιδεινώνουν το κυκλοφοριακό της πόλης. Δεν θα αποδεχτούμε την ταλαιπωρία ως κανονικότητα. Οι σύγχρονες, ασφαλείς, γρήγορες και φτηνές μεταφορές είναι δικαίωμα και όχι ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα».

Ο Β. Τομπουλίδης ανέφερε ότι από την πρώτη μέρα, με το κυκλοφοριακό χάος που προκλήθηκε, αποδεικνύεται ότι τα ημίμετρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αντιμετωπίσουν την τραγική κατάσταση», ενώ σε ό,τι αφορά τη στάση της δημοτικής αρχής σημείωσε: «Η μεν σημερινή δημοτική αρχή του κ. Ζέρβα στήριξε από την πρώτη στιγμή τούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης, ο δε επόμενος δήμαρχος, ο κ. Αγγελούδης, "στρίβειν διά του αρραβώνος", αφού οι προεκλογικές υποσχέσεις γρήγορα ξεχάστηκαν και τώρα θυμήθηκε ότι είναι έργο της κεντρικής κυβέρνησης, άρα ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να κάνει τίποτα.

Λύση δεν μπορεί να αποτελέσουν διαφορετικά σχέδια μεγαλοεπιχειρηματιών, που προβάλλουν διάφοροι ως αντιπρόταση στο flyover».

Τα σωματεία και οι φορείς διεκδικούν

Τα σωματεία και οι φορείς διεκδικούν να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πόλης. Μεταξύ άλλων:

-- Αμεση ενίσχυση του ΟΑΣΘ με οδηγούς, με μόνιμες προσλήψεις, νέα λεωφορεία, νέες γραμμές, μείωση του εισιτηρίου, που θα επιτρέψουν να απορροφηθεί έτσι ένα τμήμα της κυκλοφορίας.

-- Επιτάχυνση του έργου του Μετρό και όλων των επεκτάσεων προς Καλαμαριά, δυτικά αλλά και ανατολικά.

-- Να εξασφαλιστεί με ευθύνη της εργοδοσίας η μίσθωση λεωφορείων για τη μεταφορά των εργαζομένων στην εργασία τους, ιδιαίτερα σε χώρους μεγάλης συγκέντρωσης, όπως το εμπορικό κέντρο «Cosmos» και η ΒΙΠΕ Σίνδου.

-- Να καταργηθούν ο ΦΠΑ και όλοι οι ειδικοί φόροι στα καύσιμα για εργαζόμενους και μικρούς επαγγελματίες.

-- Αμεση αύξηση στους μισθούς, για να καλυφθεί το τεράστιο έξοδο των καυσίμων και των εισιτηρίων για τη μετακίνηση των εργαζομένων.

-- Κατάργηση του αίσχους της πανάκριβης επί πληρωμής στάθμευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης, δέσμευση οικοπέδων για δωρεάν στάθμευση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ