Τετάρτη 3 Γενάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
Πανάκριβο εμπόρευμα η χρήση των αυτοκινητόδρομων για τον λαό
  • Μόνο για να διασχίσουν τη Φθιώτιδα, εργαζόμενοι, επαγγελματίες και αγρότες δίνουν 12 ευρώ «κεφαλικό» φόρο!
  • Αθλιο και επικίνδυνο το παράπλευρο οδικό δίκτυο

Πανάκριβο εμπόρευμα αποτελεί πλέον για τα λαϊκά νοικοκυριά της Ανατ. Στερεάς και ιδιαίτερα της Φθιώτιδας η χρήση των ιδιωτικοποιημένων αυτοκινητόδρομων, με τις νέες αυξήσεις - φωτιά στα διόδια που ισχύουν από 1η Γενάρη 2024 να έρχονται ως πρωτοχρονιάτικος μποναμάς για τους επιχειρηματικούς ομίλους που εκμεταλλεύονται το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και ως ένα ακόμη βαρίδι στο δυσβάσταχτο φορτίο της ακρίβειας που πληρώνουν οι εργαζόμενοι και ο λαός.

Τη Βοιωτία και τη Φθιώτιδα διασχίζει κατά μήκος ο αυτοκινητόδρομος Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Ωστόσο η χρήση του για τις λαϊκές οικογένειες της περιοχής, τους εργαζόμενους, τους μικρούς επαγγελματίες και αγρότες είναι πανάκριβη και απαγορευτική εξαιτίας του υψηλού κόστους των 5 συνολικά μετωπικών και πληθώρας πλευρικών διοδίων. Ενα κόστος που για όσους κατοικούν σε χωριά και πόλεις δίπλα στον αυτοκινητόδρομο αφορά και αγγίζει την ίδια τους την καθημερινότητα.

Οι αυξήσεις, ύψους σχεδόν 8%, που ισχύουν από 1η Γενάρη, σε κάποιους σταθμούς διοδίων αντιστοιχούν για τα επιβατηγά αυτοκίνητα ακόμη και σε 0,30 ευρώ (π.χ. Θήβα από 3,90 σε 4,20, Τραγάνα από 3,85 σε 4,15), ενώ ανάλογη είναι η αύξηση για τα μεγαλύτερα οχήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι για να διασχίσει κανείς τη Φθιώτιδα χρησιμοποιώντας τον κλειστό αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να πληρώσει 11,8 ευρώ σε 4 συνολικά σταθμούς διοδίων. Ακόμα πιο χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Λοκρίδας και των πλευρικών και μετωπικών σταθμών διοδίων της Τραγάνας. Οι κάτοικοι της περιοχής, που εκτός των άλλων βιώνουν και τις τραγικές συνέπειες των εξελίξεων στη ΛΑΡΚΟ, καλούνται για τις καθημερινές τους μετακινήσεις εντός του δήμου Λοκρών, όπως από και προς την εργασία τους ή για φροντιστήρια παιδιών, να χρησιμοποιήσουν το άθλιο παράπλευρο οδικό δίκτυο και να διανύσουν αρκετά χιλιόμετρα παραπάνω ή να χρυσοπληρώσουν τα διόδια.

Οι νέες αυξήσεις στα ήδη ακριβά διόδια έρχονται να προστεθούν στην τεράστια αύξηση του κόστους ζωής σε βασικά αγαθά, όπως τρόφιμα και Ενέργεια, δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο την επιβίωση των λαϊκών νοικοκυριών. Την ίδια στιγμή έρχονται να επιβαρύνουν τους μικρούς επαγγελματίες και αγρότες, καθώς εκτινάσσουν το κόστος για την κίνηση των επαγγελματικών οχημάτων που χρησιμοποιούν για τη μεταφορά προϊόντων και γενικότερα τις ανάγκες της εργασίας τους.

Η μοναδική εναλλακτική που έχουν όλοι όσοι αναγκάζονται λόγω του κόστους να αποφύγουν τα διόδια και την κίνηση σε ένα ασφαλές οδικό δίκτυο, είναι η χρήση του άθλιου και επικίνδυνου παράπλευρου οδικού δικτύου και των παρακαμπτηρίων οδών. Ενός οδικού δικτύου που είναι ακατάλληλο ακόμη και για την εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας και γίνεται ακραία επικίνδυνο στις περιπτώσεις κυκλοφοριακού φόρτου, κίνησης μεγάλων οχημάτων και άσχημων καιρικών συνθηκών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ