Σάββατο 16 Μάρτη 2024 - Κυριακή 17 Μάρτη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Περικοπές και στην εκπαίδευση

Μια ακόμα σοβαρή διάσταση που αφορά την ασφάλεια των πτήσεων αναδεικνύει ο Γιώργος Κωνσταντινάκης, πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών ΥΠΑ, εστιάζοντας στις περικοπές που γίνονται και στην απαραίτητη εκπαίδευση προσωπικού που συνδέεται με τον ευαίσθητο αυτό τομέα.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τον κλάδο Πληροφοριών Πτήσεων της ΥΠΑ ή FISO (Flight Information Service Officer), όπου πλέον το προσωπικό περιορίζεται σε 107 υπαλλήλους διασκορπισμένους σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας και στις υπηρεσίες των Αθηνών με μέσο όρο ηλικίας άνω των 60.

Οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν το 2010, και από τότε έχουν συνταξιοδοτηθεί πάνω από 150 άτομα... Ετσι, αεροδρόμια με έναν μόνο τέτοιο υπάλληλο είναι ευάλωτα, αφού αν π.χ. ασθενήσει αναστέλλεται η λειτουργία τους, κάτι που έχει συμβεί άλλωστε αρκετές φορές.

Πώς «λύνουν» η κυβέρνηση και η διοίκηση το πρόβλημα; «Οχι με προσλήψεις αλλά εις βάρος της ασφάλειας των πτήσεων και με εξουθένωση των εργαζομένων», σημειώνει ο συνδικαλιστής.

Εξηγεί ότι η υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσης Αεροδρομίου (AFIS), «λόγω της ευθύνης που προέρχεται απ' την αμεσότητα και ορθότητα της παροχής των πληροφοριών στο αεροσκάφος, προϋποθέτει πιστοποιητικό Υγείας Γ' κατηγορίας και εκπαίδευση σε κάθε αεροδρόμιο ξεχωριστά για εξοικείωση με τον χώρο και τα συστήματα που χρησιμοποιούνται».

Ομως, «όλοι οι υπάλληλοι δεν είναι εκπαιδευμένοι για την υπηρεσία AFIS, λόγω της παροχής και των άλλων αρμοδιοτήτων του κλάδου στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, και όσοι είναι εκπαιδευμένοι δεν είναι εκπαιδευμένοι σε όλα τα αεροδρόμια AFIS. Επομένως, η εκπαίδευση σε συνάρτηση με την έλλειψη προσωπικού είναι "βαρίδι" για τη διοίκηση στη λειτουργία των αεροδρομίων με το σύστημα των μετακινήσεων απ' το υπάρχον προσωπικό. Γι' αυτό και η διοίκηση προσπαθεί να βρει τρόπους να ελαχιστοποιήσει τον χρόνο εκπαίδευσης παρεμβαίνοντας στον σχετικό νόμο (ΠΔ304/1996) χωρίς να έχει την εξουσιοδότηση. Η μείωση του χρόνου εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με την ηλικία του προσωπικού, θα έχει άμεση επίπτωση στην ασφάλεια των πτήσεων, των επιβαινόντων και των υπαλλήλων», σημειώνει ο συνδικαλιστής.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απαξίωση, υποστελέχωση και διαρκείς κίνδυνοι για ατυχήματα (2024-03-16 00:00:00.0)
Παρωχημένο και ασύμφορο σύστημα αεροναυτιλίας αγοράζει η ΥΠΑ (2003-06-10 00:00:00.0)
Εγκαίνια το Σεπτέμβρη; (2001-01-30 00:00:00.0)
Σταματήστε την αποδιοργάνωση της ΥΠΑ (1997-12-20 00:00:00.0)
Ασφαλή τα αεροδρόμια, λέει η κυβέρνηση (1997-04-08 00:00:00.0)
Τα προβλήματα δεν πτοούν την κυβέρνηση (1996-08-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ