Την ενίσχυση της Θεατρικής Αγωγής στα σχολεία με σύσταση οργανικών θέσεων θεατρολόγων ζητά ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογός τους, ενόψει της επικείμενης ανακοίνωσης σύστασης οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών αλλά και της αναδιάρθρωσης του αναλυτικού προγράμματος.
Ο Σύλλογος αναφέρεται αναλυτικά στα οφέλη της Θεατρικής Αγωγής, αλλά και στις κυβερνητικές αποφάσεις που την αφαίρεσαν από τις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (το 2016 επί ΣΥΡΙΖΑ) και από την Α' Λυκείου (το 2020 επί ΝΔ), επισημαίνοντας ότι η τελευταία απόφαση έχει ακυρωθεί από το ΣτΕ αλλά το υπουργείο Παιδείας ακόμα δεν έχει συμμορφωθεί.
Σημειώνει ακόμα ότι μόνο το 20% των θεατρολόγων είναι μόνιμοι (χωρίς οργανικές θέσεις), ενώ το υπόλοιπο 80% είναι αναπληρωτές, περιπλανώμενοι για πάνω από 7, 10 ακόμα και 20 χρόνια.
«Την ίδια στιγμή, η κατάσταση στα σχολεία εν έτει 2024 είναι οριακή, η βία και η κοινωνική απομόνωση ολοένα και θεριεύουν ανάμεσα στους μαθητές/ριες. Κι ενώ έχει αποδειχτεί τεκμηριωμένα πως η Θεατρική Αγωγή συμβάλλει στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και λειτουργεί προληπτικά και αποτρεπτικά σε περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού, το υπουργείο συνεχίζει να μην της δίνει τη βαρύτητα που της αρμόζει στα αναλυτικά προγράμματα εκπαίδευσης! Μόνο μια ώρα την εβδομάδα και μόνο στις 4 πρώτες τάξεις του Δημοτικού!», σημειώνουν οι θεατρολόγοι που διεκδικούν: