Παρασκευή 3 Μάη 2024 - Κυριακή 5 Μάη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
Πλούσιο πρόγραμμα το καλοκαίρι στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Από τις αρχές του Ιούλη έως τα τέλη Αυγούστου, ένα πλούσιο πρόγραμμα παραστάσεων στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου θα φιλοξενήσει και φέτος το καλοκαίρι το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Το πρόγραμμα των παραστάσεων έχει ως εξής:

  • «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι», του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Τιμοφέι Κουλιάμπιν, στις 5 και 6 Ιούλη.

Μετά τις αριστουργηματικές «Τρεις αδερφές» (2018), ο διεθνώς καταξιωμένος σκηνοθέτης Τιμοφέι Κουλιάμπιν επανέρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου. Ο γνωστός για την ποιητική σκηνοθετική ματιά του σκηνοθέτης θα ανοίξει τα φετινά Επιδαύρια με το έργο «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, μια διεθνή παραγωγή του Φεστιβάλ σε παγκόσμια πρεμιέρα. Σπουδαίοι ηθοποιοί απαρτίζουν τον θίασο, δίνοντας σάρκα και οστά σε αυτό το καλλιτεχνικό εγχείρημα, σχεδιασμένο αποκλειστικά για το αργολικό θέατρο.

Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας, Δραματουργός: Roman Dolzhansky, Σκηνογράφος - Ενδυματολόγος: Oleg Golovko.

Παίζουν: Ανθή Ευστρατιάδου, Μαρία Ναυπλιώτου, Νικόλας Παπαγιάννης, Δημήτρης Παπανικολάου, Θάνος Τοκάκης, Νίκος Ψαρράς κ.ά.

  • «Ορέστεια», του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου, στις 12 και 13 Ιούλη.

Το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον διεθνώς καταξιωμένο Ελληνα σκηνοθέτη και δάσκαλο Θεόδωρο Τερζόπουλο, που θα σκηνοθετήσει την «Ορέστεια», τη μοναδική σωζόμενη τριλογία αρχαίου δράματος και τελευταίο σωζόμενο έργο του συγγραφέα (δύο μόλις χρόνια πριν από τον θάνατό του), σε μία ενιαία παράσταση.

Η «Ορέστεια» διδάχθηκε στην Αθήνα, στα Εν Αστει Διονύσια το 458 π.Χ., μια χρονιά με μεγάλες εντάσεις μεταξύ των Ολιγαρχικών και των Δημοκρατικών, αποτυπώνοντας τους πολιτικούς, ιστορικούς και κοινωνικούς κραδασμούς της εποχής και τις βίαιες αναταραχές.


Ο συγγραφέας αντλεί το υλικό του από τον μύθο των Ατρειδών και τη φοβερή κατάρα του γένους τους. Επειτα από δέκα χρόνια πολέμου, το Παλάτι των Μυκηνών ετοιμάζεται να υποδεχτεί τον βασιλιά του, τον Αγαμέμνονα, ως θριαμβευτή στρατηγό όλων των Ελλήνων. Η άφιξή του όμως από την Τροία σημαίνει και τον θάνατό του από το χέρι της γυναίκας του Κλυταιμνήστρας. Στις Χοηφόρους η επιστροφή του Ορέστη θα φέρει την πολυπόθητη για την Ηλέκτρα εκδίκηση. Ο Ορέστης ετοιμάζεται να καταφύγει ικέτης στους Δελφούς για να ζητήσει την προστασία του Απόλλωνα, ενώ οι Ερινύες έρχονται να τον κυνηγήσουν. Οι Ευμενίδες βασίζονται στη δημιουργική εξιστόρηση κάποιων αττικών λατρευτικών μύθων για την καταφυγή του Ορέστη στην Αθήνα και για τη δίκη του από τους θεούς του Ολύμπου. Η αισχύλεια πλοκή εμπλουτίζεται από την ίδρυση του Αρείου Πάγου με πρωτοβουλία της Αθηνάς και τη σύνδεση αυτού του δικαστηρίου με τη λύση της κατάρας...

Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου, Σκηνοθεσία - Δραματουργική επεξεργασία: Θεόδωρος Τερζόπουλος, Συνεργάτης σκηνοθέτης: Σάββας Στρούμπος, Σκηνικά - Κοστούμια - Φωτισμοί: Θεόδωρος Τερζόπουλος, Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Παναγιώτης Βελιανίτης.

Παίζουν: Εβελυν Ασουάντ, Τάσος Δήμας, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Ελλη Ιγγλίζ, Κώστας Κοντογεωργόπουλος, Δαυίδ Μαλτέζε, Αννα Μαρκά Μπονισέλ, Νίκος Ντάσης, Ντίνος Παπαγεωργίου, Αγλαΐα Παππά, Σάββας Στρούμπος, Αλέξανδρος Τούντας (Οικέτης), Νιόβη Χαραλάμπους, Σοφία Χιλλ κ.ά.

  • «Πλούτος», του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, στις 19 και 20 Ιούλη.

Η φετινή παραγωγή του ΚΘΒΕ.

Βρισκόμαστε στο 388 π.Χ. Ο Πελοποννησιακός πόλεμος έχει τελειώσει με τη συντριβή των Αθηναίων, που σήμανε το τέλος της αθηναϊκής ηγεμονίας. Ο έντιμος Χρεμύλος, φτωχός Αθηναίος αγρότης, ως alter ego του Αριστοφάνη, βιώνει με τραυματικό τρόπο τη νέα πραγματικότητα, όπου οι κοινωνικές αξίες, οι ιδέες και η ηθική έχουν εκπέσει. Ετσι, καταφεύγει στο Μαντείο των Δελφών με το αγωνιώδες ερώτημα «τι να κάνω για να έχει εξασφαλισμένο μέλλον το παιδί μου;». Ο χρησμός τού λέει να περιθάλψει τον πρώτο ανήμπορο άνθρωπο που θα συναντήσει στο διάβα του. Κι αυτός δεν είναι άλλος από τον θεό Πλούτο...

Μετάφραση / απόδοση κειμένου - Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας, Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης, Κουστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη, Μουσική: Βάιος Πράπας, Χορογραφίες: Στεφανία Σωτηροπούλου.

Παίζουν: Μαίρη Ανδρέου, Μάνος Βακούσης, Δημήτρης Διακοσάββας, Κλειώ Δανάη Οθωναίου, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Πολυξένη Σπυροπούλου, Γιάννης Σύριος, Φωτεινή Τιμοθέου, Γιάννης Τομάζος κ.ά.

Στο μουσικό μέρος της παράστασης παίρνουν μέρος οι Χατζηφραγκέτα και η Nalyssa Green. Στην παράσταση εμφανίζεται η καθηγήτρια Μαρία Ευθυμίου.

  • «Hecuba, not Hecuba», του Τιάγκο Ροντρίγκες, στις 26 και 27 Ιούλη.

Ο κορυφαίος θίασος της Κομεντί Φρανσέζ έρχεται ξανά στην Επίδαυρο, συμπράττοντας αυτή τη φορά με τον Πορτογάλο σκηνοθέτη Τιάγκο Ροντρίγκες, νέο διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν.

Στην πρώτη του συνεργασία με τον θίασο της Κομεντί Φρανσέζ, ο Τιάγκο Ροντρίγκες καταπιάνεται με την ιστορία της Εκάβης. Και όπως γίνεται πάντα στο χαρακτηριστικό του ιδίωμα, συμπλέκει το δράμα ενός αρχαίου με ενός σύγχρονου ήρωα στον ίδιο διαχρονικό καμβά: Εδώ μια Τρωαδίτισσα με μια γυναίκα σημερινή, ηθοποιό και μητέρα. Στο έργο, μια ηθοποιός κάνει πρόβα στην Εκάβη του Ευριπίδη. Υποδύεται τον ρόλο της χήρας του Πριάμου. Που με την ήττα της Τροίας έχασε τα πάντα: Τον άντρα της, τον θρόνο της, την ελευθερία της και, το πλέον οδυνηρό, σχεδόν όλα τα παιδιά της. Είναι μια γυναίκα που αξιώνει δικαιοσύνη. Ο μύθος της τραγωδίας συναντάει όμως σπαρακτικά την οικεία πραγματικότητα της ηθοποιού, μητέρας ενός εφήβου στο φάσμα του αυτισμού, που έχει υποστεί κακοποίηση από το προσωπικό του ιδρύματος όπου τον έχει εμπιστευτεί. Καθώς οι ιθύνοντες προσπαθούν να συγκαλύψουν την υπόθεση, αποφασίζει να τη δημοσιοποιήσει στον Τύπο. Στις πρόβες για την παράσταση παρεμβάλλεται με αμφίσημο τρόπο η δικαστική έρευνα. Σε ένα ιδιόμορφο, μεταιχμιακό σκηνικό, οι δύο αυτοί κόσμοι έρχονται σε αντιπαράθεση σε μια βασανιστική και συνταρακτική μείξη του μυθικού με το πραγματικό, του θεάτρου με τη δικαιοσύνη...

  • «Βάκχες», του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου, στις 2 και 3 Αυγούστου.

Η δεύτερη φετινή παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου για τη φετινή χρονιά.

Οι «Βάκχες» του Ευριπίδη - η τραγωδία των Ελλήνων, των αρχόντων και των λαών, κατά τον Γιαν Κοτ - γράφτηκαν την τρίτη δεκαετία του Πελοποννησιακού Πολέμου και εξιστορούν την έλευση του Διονύσου στη Θήβα. Ο Ευριπίδης τη συνέθεσε κατά τα χρόνια της παραμονής του στη Μακεδονία, όπου ήρθε σε επαφή με τη διονυσιακή λατρεία.

Οταν ο θεός Διόνυσος φτάνει στη Θήβα, ο βασιλιάς Πενθέας αρνείται να δει τον πρώτο του εξάδελφο ως θεό και διά της εξουσίας του καθιστά παράνομη τη διάδοση της νέας θρησκείας. Η άρνησή του εγείρει τη μήνι του θεού...

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς, Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου, Δραματουργική επεξεργασία: Ιωάννα Ρεμεδιάκη, Σκηνικά - Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού, Πρωτότυπη μουσική: Δημήτρης Σκύλλας, Χορογραφία: Νάντη Γώγουλου.

Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Αλεξία Καλτσίκη, Θέμης Πάνου, Αργύρης Πανταζάρας κ.ά.

  • «Ορνιθες», του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Αρη Μπινιάρη, στις 9 και 10 Αυγούστου.

Στους Ορνιθες ο Αριστοφάνης εξιστορεί την απόφαση δύο Αθηναίων, του Πεισθέτερου και του Ευελπίδη, να εγκαταλείψουν τον κόσμο των ανθρώπων αναζητώντας μια πόλη χωρίς μικρότητα και διαφθορά, όπου να μπορεί κανείς να ζήσει με ειρήνη και δικαιοσύνη. Ιδρύουν μαζί με τα Πουλιά μια πολιτεία στους αιθέρες και υψώνουν ένα τείχος ανάμεσα στους ανθρώπους και τους θεούς.

Με σύμμαχο την εκρηκτικότητα της μουσικής και της κίνησης, ο Αρης Μπινιάρης δημιουργεί μια σύγχρονη σάτιρα, ρίχνοντας εκτυφλωτικό φως στα κρίσιμα ζητήματα της πόλης με το αριστοφανικό έργο πάντα ως πυξίδα.

Μετάφραση: Τάσος Ρούσσος, Σκηνοθεσία: Αρης Μπινιάρης, Δραματουργική επεξεργασία - Διασκευή: Ελενα Τριανταφυλλοπούλου - Αρης Μπινιάρης, Σκηνικά - Κοστούμια: Πάρις Μέξης, Μουσική σύνθεση: Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης, Κινησιολογία: Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου.

Παίζουν: Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλιος Ιακωβίδης, Θανάσης Ισιδώρου, Τάσος Κορκός, Κώστας Κορωναίος, Σοφία Κουλέρα, Αυγουστίνος Κούμουλος, Μαρία Κυρώζη, Ερρίκος Μηλιάρης, Μάριος Παναγιώτου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Νίνα Φώσκολου, Γιώργος Χρυσοστόμου κ.ά.

  • «Ικέτιδες», του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, στις 23 και 24 Αυγούστου.

Εξήντα χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του έργου στην Επίδαυρο, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν σε συνεργασία με το Θέατρο του Νέου Κόσμου ανεβάζει τις «Ικέτιδες» του Αισχύλου: Ενα ποιητικό αλλά και βαθιά πολιτικό έργο στο κέντρο του σύγχρονου προβληματισμού για την έννοια του ασύλου σε μια δημοκρατική κοινωνία - ιδιαίτερα όταν στη θέση του διωκόμενου βρίσκονται οι γυναίκες.

Στο έργο (που είναι το πρώτο και το μοναδικό που έχει διασωθεί από την τετραλογία του Αισχύλου «Δαναΐδες») πρωταγωνιστεί ένα συλλογικό γυναικείο πρόσωπο: Ο Χορός των πενήντα Δαναΐδων, που μαζί με τον πατέρα τους Δαναό εγκαταλείπουν τη Λιβύη και την Αίγυπτο και ζητούν άσυλο στην πόλη του Αργους, πασχίζοντας να ξεφύγουν από τους πενήντα γιους του Αιγύπτου που απαιτούν να τις παντρευτούν με τη βία.

Μετάφραση: Ιωάννης Γρυπάρης, Επεξεργασία κειμένου και δραματουργίας - Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη, Σκηνικά - Κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη, Μουσική σύνθεση: Χαράλαμπος Γωγιός, Χορογραφία: Χριστίνα Σουγιουλτζή.

Παίζουν: Λυδία Κονιόρδου, Λουκία Μιχαλοπούλου, Λένα Παπαληγούρα, Αρης Σακελλαρίου, Γιάννης Τσορτέκης κ.ά.

Σολίστ: Μαρίνα Σάττι, Κορυφαία χορεύτρια: Χριστίνα Σουγιουλτζή.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ