Με την UEFA και τις πολυεθνικές ήδη κερδισμένες εξωαγωνιστικά ξεκίνησε η κορυφαία διοργάνωση της Ευρώπης σε επίπεδο Εθνικών ομάδων
Associated Press |
Η φετινή διοργάνωση έρχεται να προστεθεί σε ένα ιδιαίτερα βαρύ καλεντάρι αγωνιστικών υποχρεώσεων την τελευταία τριετία, εξαιτίας της χρονικής μετάθεσης ιδίως των πλέον δημοφιλών αθλητικών διοργανώσεων.
Με τις σημερινές διοργανώσεις στο οικοδόμημα του εμπορευματοποιημένου ποδοσφαίρου να συνοδεύονται και από ένα τεράστιο οικονομικό αλισβερίσι μεταξύ των πολυεθνικών και των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στον χώρο του ποδοσφαίρου, το Εuro 2024 της Γερμανίας δεν θα μπορούσε να μην έχει πολύπλευρο οικονομικό αντίκτυπο για τους εμπλεκόμενους με αυτό. Η διοργανώτρια UEFA και οι πολυεθνικές που σχετίζονται με τη διοργάνωση, και γενικότερα με τον χώρο του ποδοσφαίρου, είναι ήδη ...τροπαιούχοι όσον αφορά την απολαβή των εσόδων.
Associated Press |
Σε εξίσου δυσθεώρητα ύψη αναμένεται να φτάσουν και τα έσοδα των πολυεθνικών - χορηγών που εμπλέκονται στη διοργάνωση είτε με άμεσο (χορηγοί της UEFA) είτε με έμμεσο τρόπο (χορηγοί της διοργάνωσης, συμβόλαια με τους διοργανωτές κ.λπ.), με τις επιχειρηματικές κόντρες να κορυφώνονται τα τελευταία δύο χρόνια. Σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι τόσο η διοργανώτρια UEFA όσο και οι οικοδεσπότες Γερμανοί έδειξαν να ανοίγουν τους ...ορίζοντές τους (και ενόψει της διοργάνωσης αλλά και έχοντας μελλοντικές βλέψεις) σε ό,τι αφορά τις νέες συμφωνίες με χορηγούς, οξύνοντας τις επιχειρηματικές αντιπαραθέσεις, με πολυεπίπεδο αντίκτυπο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η επιλογή της Γερμανικής Ομοσπονδίας να αλλάξει μετά από 80 χρόνια τον παραδοσιακό χορηγό της Εθνικής ομάδας, προτιμώντας έναντι της γερμανικής «Adidas» - το συμβόλαιο με την οποία λήγει το 2026 - την αμερικανική «Nike». Το γεγονός αυτό έφτασε να γίνει θέμα μέχρι και στο γερμανικό κοινοβούλιο, με τον υπουργό Οικονομίας και αντικαγκελάριο Ρόμπερτ Χάμπεκ να παρεμβαίνει, κατακρίνοντας την απόφαση της Γερμανικής Ομοσπονδίας και επισημαίνοντας ότι «η Adidas και τα εθνικά χρώματα πάνε μαζί, αποτελούν στοιχείο της γερμανικής ταυτότητας».
Associated Press |
Την ίδια ώρα, πέραν του καθαρά εμπορικού κομματιού της διοργάνωσης, ο τομέας της ασφάλειας δείχνει να κατέχει ξεχωριστή θέση και στο τουρνουά της Γερμανίας. Με συμβολή - με τον έναν ή τον άλλο τρόπο - τόσο στο οικονομικό κομμάτι του τζίρου όσο και σε μελλοντικούς σχεδιασμούς, η διοργάνωση προσφέρει ένα ισχυρό άλλοθι για πειραματισμούς. Με τους γεωπολιτικούς ανταγωνισμούς στο έδαφος της Ευρώπης αλλά και παγκοσμίως να οξύνονται, ο φόβος για στοχοποίηση της διοργάνωσης από φερόμενα ως τρομοκρατικά στοιχεία, αλλά και το άγχος για τυχόν επεισόδια μεταξύ οπαδών διαφορετικών χωρών, συνολικά η ασφάλεια της διοργάνωσης τέθηκε εξαρχής από διοργανωτές και κυβερνώντες στη Γερμανία ως ένας από τους κύριους τομείς που απασχόλησαν. Για τον τομέα της ασφάλειας, μάλιστα, δαπανήθηκε ένα αρκετά μεγάλο μέρος του συνολικού κόστους της διοργάνωσης. Ο καγκελάριος Ολαφ Σόλτς στις τοποθετήσεις του τις τελευταίες εβδομάδες αναφέρθηκε ουκ ολίγες φορές στο θέμα, διαβεβαιώνοντας για την αποτελεσματικότητα αλλά και την άψογη συνεργασία της αστυνομίας και των μυστικών υπηρεσιών, καθώς και για τη συνεργασία των γερμανικών αρχών με αντίστοιχες υπηρεσίες άλλων χωρών.
Πέρα από το επιχειρησιακό σκέλος και τα όσα αναμένεται να εφαρμοστούν, ειδικά στο τεχνικό μέρος των μέτρων ασφάλειας (π.χ. ηλεκτρονικά συστήματα και όπλα) και η συγκεκριμένη διοργάνωση, όπως είχε συμβεί και με άλλες στο παρελθόν, όπως φαίνεται αποτελεί μια εξίσου καλή ευκαιρία για διαφήμιση της γερμανικής βιομηχανίας σε αυτούς τους τομείς, για μελλοντική πώληση προς ...ενδιαφερόμενους!