Σάββατο 14 Σεπτέμβρη 2024 - Κυριακή 15 Σεπτέμβρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΠΑΙΔΕΙΑ
«Κατεδαφίζεται το απατηλό αφήγημα περί αναβάθμισης»

Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ στη Βουλή για τις καταργήσεις τμημάτων στα σχολεία

Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας
Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας
«Ούτε για τους γονείς, ούτε για τους εκπαιδευτικούς, ούτε για το ΚΚΕ είναι κόστος η Εκπαίδευση. Είναι δικαίωμα όλων των παιδιών και δεν θα σταματήσουμε ποτέ να το διεκδικούμε!», τόνισε ο βουλευτής του Κόμματος Γ. Δελής την Παρασκευή, κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή προς το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τις εκατοντάδες καταργήσεις τμημάτων στα σχολεία.

Μεταφέροντας στην αίθουσα του κοινοβουλίου την αγωνία, την αγανάκτηση και την αποφασιστικότητα που αποπνέουν οι κινητοποιήσεις οι οποίες ξεσπούν σε όλη τη χώρα, ο βουλευτής του ΚΚΕ ξεκίνησε την Ερώτηση με το σύνθημα που κυριαρχεί στις πολύμορφες κινητοποιήσεις: Τα παιδιά μας δεν είναι αριθμοί. Αναφέρθηκε στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και φέρνει την κυβέρνηση μπροστά στις ευθύνες της, με την υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων και οδηγιών που δόθηκαν μέσα στο κατακαλόκαιρο για συγκρότηση των φετινών τμημάτων χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι νέες εγγραφές του Σεπτέμβρη, ούτε ο προβλεπόμενος από τη νομοθεσία χώρος των 2 τ.μ. ανά μαθητή στη σχολική αίθουσα. Στην ίδια λογική, πρόσθεσε, προωθούνται η περικοπή στις ανάγκες της Παράλληλης Στήριξης και η βίαιη, αντιπαιδαγωγική δημιουργία σχολικών τμημάτων στα μέγιστα - όσο και απαράδεκτα - προβλεπόμενα όρια. Προχωρούν δε η μαζική περικοπή «ολιγομελών» τμημάτων και η συγχώνευσή τους, υποχρεώνοντας παιδιά από την Α' Δημοτικό μέχρι το Λύκειο να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.

Από τις κινητοποιήσεις ενάντια στην κατάργηση «ολιγομελών» τμημάτων
Από τις κινητοποιήσεις ενάντια στην κατάργηση «ολιγομελών» τμημάτων
Με βάση τα παραπάνω, μεταφέρθηκε η απαίτηση να ανακαλέσει το υπουργείο Παιδείας όλες τις αντιπαιδαγωγικές συγχωνεύσεις και συμπτύξεις, να καλύψει όλα τα πραγματικά κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν, να μειωθεί αποφασιστικά ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα και να εγκριθούν τα «ολιγομελή» τμήματα των ΕΠΑΛ στον τομέα και στην ειδικότητα που επιθυμούν οι μαθητές.

Η υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή επικαλέστηκε ότι τα τμήματα που συγχωνεύονται είναι κάτω από 1.000 σε σύνολο 71.000, και κινήθηκε στην επικοινωνιακή τακτική με την οποία η κυβέρνηση επιχειρεί να κάμψει τις αντιδράσεις. Ετσι, σε μια προσπάθεια υποβάθμισης του ζητήματος και των επιπτώσεων αυτής της εξέλιξης, είπε ότι κάθε χρόνο υπάρχουν αντίστοιχες εγκύκλιοι για να εφαρμοστούν όσα ορίζει ο νόμος και παρέθεσε τη νομοθεσία που ορίζει τον αριθμό μαθητών ανά εκπαιδευτικό και τμήμα, για να καταλήξει πως δεν θεσμοθετήθηκε τώρα, επί κυβέρνησης ΝΔ, αλλά επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Στην πραγματικότητα θύμισε τη συμβολή όλων των κυβερνήσεων στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση της Παιδείας, με καθεμιά να διατηρεί και να επεκτείνει αντιπαιδαγωγικά μέτρα. Στη συνέχεια επιχείρησε να εμφανίσει κάποια «ευαισθησία» από πλευράς της κυβέρνησης, ενώ αυτή εφαρμόζει τις παραπάνω προβλέψεις, που πλήττουν τα μορφωτικά δικαιώματα, και για μία ακόμα φορά επιστρατεύτηκε η - πολύ μακρινή από την καθημερινή πραγματικότητα - αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό στην Ευρώπη σε σύγκριση με την Ελλάδα. Η υφυπουργός παρέθεσε για μία ακόμα φορά τον αριθμό των διορισμών που έγιναν κάτω από την πίεση αγώνων και ασφυκτικών αναγκών, τις οποίες ωστόσο δεν καλύπτουν πλήρως, απαρίθμησε δε τα «ολιγομελή» τμήματα που ουσιαστικά γλίτωσαν το κλείσιμο, σε αντίθεση με τη γενικότερη εικόνα. Απαντώντας στην καταγγελία για τον αυταρχισμό με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν σε διάφορες περιπτώσεις οι διεκδικήσεις, η Ζ. Μακρή δήλωσε ότι ...«οι πόρτες του υπουργού Παιδείας είναι ανοιχτές».

«Κάθε κυβέρνηση αποδεικνύεται πιο αδίστακτη από την προηγούμενη», σχολίασε στη δευτερολογία του ο Γ. Δελής, κάνοντας λόγο για «παιδαγωγικό πογκρόμ». Παρέθεσε συγκεκριμένα παραδείγματα τμημάτων σε Καισαριανή, Αχαρνές, Κρήτη και Θεσσαλονίκη τα οποία δείχνουν ότι πίσω από τους αριθμούς και τις αναλογίες, παιδιά με διαγνώσεις θα βρεθούν σε πολυπληθή τμήματα χωρίς τη βοήθεια και τη στήριξη που τους αναλογεί και δικαιούνται, μαθητές που αλλάζουν σχολείο λίγο πριν την τελική ευθεία των πανελλαδικών εξετάσεων, μικροί μαθητές που θα φοιτήσουν σε διαφορετικό χωριό, όχι απλά σχολείο.

Αναφέρθηκε στις καθημερινές κινητοποιήσεις και στον αυταρχισμό με τον οποίο αντιμετωπίζονται, και τόνισε: «Ολο αυτό το κύμα των διεκδικήσεων και των αγώνων κατεδαφίζει το απατηλό σας αφήγημα περί αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου και βελτίωσης των σχολείων, με το οποίο επιχειρείτε μάταια να εξωραΐσετε μια δύσκολη σχολική πραγματικότητα που ζουν οι λαϊκές οικογένειες, οι εκπαιδευτικοί». «Η αναλογία διδασκόντων και διδασκομένων δεν είναι μια απλή διαίρεση, γιατί κάθε μαθητής, κάθε σχολείο έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά», πρόσθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ και κατέθεσε στα πρακτικά το έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αττικής προς τους διευθυντές και διευθύντριες Εκπαίδευσης, το οποίο μιλά ξεκάθαρα για εξοικονόμηση προσωπικού και ωρών μετά τις καταργήσεις τμημάτων. «Με την πολιτική σας επιδιώκετε μια εκπαίδευση χαμηλού κόστους, με μαθητές - "σαρδέλες", με περιπλανώμενους άστεγους εκπαιδευτικούς, με γονείς που τρέχουν και δεν φτάνουν και πληρώνουν συνέχεια. Ολα αυτά γιατί η Εκπαίδευση αντιμετωπίζεται σαν κόστος», είπε καταλήγοντας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ