Παρασκευή 29 Νοέμβρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τεράστια ερωτήματα από το νέο περιστατικό

Δηλώσεις του Ηλία Τρεβλού, μέλους του ΔΣ της ΠΟΣ - ΟΣΕ με τη ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών

Το πρόσφατο περιστατικό με την παρολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία επιβεβαιώνει ότι η μετακίνηση των πολιτών σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά τα Τέμπη παραμένει επισφαλής, σημείωσε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη («Real Fm») ο Ηλίας Τρεβλός, μέλος του ΔΣ της ΠΟΣ - ΟΣΕ με τη ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών.

Πρόσθεσε ότι κάτι γεννά αυτά τα συμβάντα αν επαναλαμβάνονται: «Οταν δεν αντιμετωπίζεις την πηγή που τα γεννά, τότε είναι μαθηματικά βέβαιο ότι καθημερινά θα τα βλέπεις μπροστά σου. Αυτό ακριβώς συμβαίνει τώρα».

Για το συμβάν στον Κορινό σημείωσε ότι γεννιούνται ερωτήματα, δεδομένου ότι αυτό το κομμάτι του δικτύου είναι με τηλεδιοίκηση, άρα έχει και σηματοδότηση, έχει πάρει την έγκριση ασφάλειας από τη ΡΑΣ, «συνεπώς δεν νοείται να συμβαίνει ένα τέτοιο τεχνικό πρόβλημα».

Συμπλήρωσε ότι το σύστημα επικοινωνίας θεωρητικά δουλεύει σε αυτήν την περιοχή, αλλά ακόμα και αν δεν λειτουργούσε, θα έπρεπε να εντοπιστεί τυχόν ζήτημα από το ραδιοτηλέφωνο, το οποίο, βέβαια, σε κάποια σημεία δεν έχει «καθαρή ή επαρκή επικοινωνία, άρα μπορεί να υπάρξει και πρόβλημα στη συνεννόηση».

Προβληματισμός γεννάται και γύρω από το αν ο σταθμός της Λάρισας, σε περίπτωση που η σηματοδότηση λειτουργούσε, μπορούσε να δει κάτι και αν ναι, τι έκανε γι' αυτό, είπε ο Ηλ. Τρεβλός.

Επισήμανε, ακόμα, ότι «η κατάσταση αυτήν τη στιγμή στον σιδηρόδρομο είναι πιο δυσμενής» και για τους ίδιους τους εργαζόμενους και την ασφάλειά τους, αφού σημειώνονται πολλά εργατικά «ατυχήματα», όπως το πιο πρόσφατο στη Θεσσαλονίκη, όπου ακρωτηριάστηκε το δάχτυλο ενός εργαζόμενου κατά την επισκευή μιας μηχανής!

Ανέδειξε την «απελευθέρωση» και τις ιδιωτικοποιήσεις ως τις αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη και συνολικότερα σε αυτήν την τραγική κατάσταση στον σιδηρόδρομο, υπογραμμίζοντας πως «δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα» για να αντιμετωπιστούν κενά, για παράδειγμα, στην ασφάλεια, στη λειτουργία κ.λπ.

Τόνισε ότι κυβέρνηση και εταιρείες αντιμετωπίζουν την ασφάλεια των πολιτών στη λογική του κόστους - οφέλους και «σκόπιμα μετατοπίζουν τις ευθύνες τους στα ανθρώπινα λάθη», ενώ αποκάλυψε ότι, παρά τις φιέστες και τις δηλώσεις, μεγάλο μέρος του δικτύου, περίπου 100 χλμ. στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα, είναι τυφλό!

«Δεν υπάρχει σηματοδότηση, δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Με μονή γραμμή αυτό το κομμάτι σαφώς δεν είναι ασφαλές», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι ο λόγος που επικαλούνται για το γεγονός πως δεν έχει διορθωθεί τίποτα είναι τάχα η έλλειψη χρηματοδότησης.

Στον αντίποδα, όμως, όπως υπογράμμισε και ο ίδιος ο Ηλ. Τρεβλός, δαπανώνται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να φτιαχτούν σιδηροδρομικές γραμμές, όπως Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, οι οποίες χρησιμοποιούνται για τη συμβολή της ελληνικής πλευράς στην ενίσχυση των επικίνδυνων σχεδιασμών του ΝΑΤΟ στον πόλεμο στην Ουκρανία.

Τέλος, κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει γιατί παραμένουν 1.518 κενές οργανικές θέσεις, ενώ γνωρίζει ότι μετά τα Τέμπη το προσωπικό μειώθηκε (!) κατά 245 άτομα, αλλά και γιατί στο μεταξύ δεν έχει γίνει καμία πρόσληψη, πέραν αυτών με συμβάσεις παροχής υπηρεσιών: «Αυτό δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα και επιδρά καταλυτικά στη συντήρηση και του δικτύου αλλά και του τροχαίου υλικού».

Παρόμοια, ανέδειξε και τις σοβαρές ευθύνες της «Hellenic Train» «για το πώς επισκευάζει και τι τροχαίο υλικό διαθέτει για να γίνει η κυκλοφορία», δεδομένου ότι οι βλάβες είναι συχνό φαινόμενο: «Αυτά τα περιστατικά δεν είναι απλά "έτυχε", είναι καθημερινά και όταν είναι καθημερινά κάτι συμβαίνει, κάποιος έχει την ευθύνη γι' αυτό».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ