Δυναμική διαμαρτυρία την περασμένη Τρίτη στο υπουργείο Μεταφορών
Αντιπροσωπεία συναντήθηκε με τον υφυπουργό Β. Οικονόμου. Η συνάντηση απέβη άκαρπη. Οπως τόνισε ο Βαγγέλης Γκίνης, πρόεδρος της Ενωσης ΕΒΕ Ελευσίνας, ο υφυπουργός υπερασπίστηκε το έργο, λέγοντας ότι είναι μια πολιτική επιλογή. Κατά τον υφυπουργό, το έργο εξυπηρετεί την εθνική οικονομία, ταυτίζοντας με αυτόν τον τρόπο «το ποια είναι η δική μας ανάγκη με τις ανάγκες των ομίλων της περιοχής, τη διασφάλιση των κερδών τους αλλά και την ανάπτυξή τους (...) Φαίνεται ότι η κυβέρνηση προχωρά κανονικά. Υπεραμύνθηκε του έργου (...) Αναφέραμε τα επιχειρήματα για την αυξημένη επικινδυνότητα και κάναμε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των αγωγών. Δεν τους αρνείται ο υφυπουργός, και εδώ μπαίνουν στο ζύγι από τη μία τα κέρδη του ομίλου, από την άλλη η δική μας η ζωή και η ασφάλεια, και φυσικά των εργαζομένων. Καταρρίπτεται δε το επιχείρημα ορισμένων ότι δεν θα υπάρχουν εμπορικά τρένα. Ο υφυπουργός το δέχεται, "για το καλό της εθνικής οικονομίας". Ταυτίζεται λοιπόν η εθνική οικονομία με τα κέρδη των ομίλων. Εμείς κάναμε ξεκάθαρο ότι θα συνεχίσουμε (...) αυτόν τον σχεδιασμό τους θα τον σταματήσουμε. Συνεχίζουμε τον αγώνα».
Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν εκτός του Β. Γκίνη η Γλυκερία Παπαθεοδώρου, πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Ασπροπύργου (μέλους της ΟΓΕ), ο Σταύρος Χρηστίδης, μέλος της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Ελευσίνας - Δυτικής Αττικής και της Γραμματείας του ΠΑΜΕ, και η Ελένη Χόνδρου, πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ελευσίνας - Μάνδρας - Ασπροπύργου.
Με συνθήματα όπως «Οχι άλλη μόλυνση στην περιοχή μας, πάνω από τα κέρδη τους είναι η ζωή μας», «Τα κέρδη των ΕΛΠΕ φτάσανε 1 δισ. και εσύ μένεις αδέκαρος για να ζεσταθείς», «Κάτω από τα σπίτια μας φέρνουν αγωγό, των ΕΛΠΕ τα κέρδη έχουν οδηγό», οι συγκεντρωμένοι διαδήλωσαν κατά του συγκεκριμένου έργου, που όπως καταγγέλλουν θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα, αφού θα κόψει την Ελευσίνα και τον Ασπρόπυργο στη μέση και θα σταματάει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων δεκάδες φορές μέσα στη μέρα, οξύνοντας κι άλλο το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει, με χιλιάδες φορτηγά να κινούνται καθημερινά μέσα από τον οικιστικό ιστό.
Καταγγέλλουν επίσης ότι η κυβέρνηση προχωρά στο συγκεκριμένο έργο προβάλλοντας ως «τυράκι» τη δήθεν επίλυση του κυκλοφοριακού, την ίδια στιγμή που το τρένο θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των ΕΛΠΕ και άλλων μονοπωλίων στην περιοχή, ενώ προϋποθέτει και τη διέλευση αγωγών κάτω από το τρένο, για τις ανάγκες και πάλι των ΕΛΠΕ. Ο λαός της περιοχής δεν τους έχει καμία εμπιστοσύνη, αφού ξέρει ότι όπου υπάρχει το κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων, εκεί απουσιάζουν οι αναγκαίοι ελεγκτικοί μηχανισμοί και μέτρα ασφάλειας, πράγμα που αποδείχθηκε σε πρόσφατο τραγικό περιστατικό στη «Motor Oil», με πολλούς εργαζόμενους τραυματίες.
Υπενθυμίζεται ότι σε συγκέντρωση κατοίκων τον περασμένο Οκτώβρη είχε καταγγελθεί το έργο του επονομαζόμενου Προαστιακού Δυτικής Αττικής και των δύο υπόγειων αγωγών των ΕΛΠΕ, που θα μεταφέρουν λευκά προϊόντα όπως βενζίνη, νάφθα, κηροζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης. Στη μελέτη του έργου, την οποία ανέλαβε θυγατρική των ΕΛΠΕ, προβλέπεται και τρίτος αγωγός, ο οποίος θα μεταφέρει LPG. Σε μια περιοχή πολύ επιβαρυμένη από βιομηχανίες που είναι δίπλα σε σπίτια, με το έργο αυτό θα αυξηθεί κατακόρυφα ο κίνδυνος ενός Βιομηχανικού Ατυχήματος Μεγάλης Εκτασης, μιας και οι διαρροές αλλά και οι εκρήξεις σε τέτοιους αγωγούς είναι συχνές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των ΗΠΑ, όπου λειτουργεί ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα αγωγών και μόνο την περίοδο Γενάρης 2010 - Νοέμβρης 2018 σημειώθηκαν πάνω από 5.500 ατυχήματα, προκαλώντας τουλάχιστον 125 θανάτους, γύρω στους 600 τραυματισμούς, πάνω από 800 πυρκαγιές και περίπου 300 εκρήξεις. Ατυχήματα που συμβαίνουν εξαιτίας φθοράς και καταπόνησης των αγωγών, π.χ. από επαναλαμβανόμενους κραδασμούς, όπως συμβαίνει δηλαδή σε γραμμές τρένου.