Στόχος η καταστολή τη στιγμή που δεν ενισχύονται τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς
Το σχέδιο για την εγκατάσταση 1.388 καμερών τροχαίας παρουσίασαν χτες οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, σε μια προσπάθεια να πείσουν ότι πρώτιστο μέλημά τους δήθεν είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής στους δρόμους. Ωστόσο, είναι ξεκάθαρο ότι το μέτρο αυτό έχει πρωτίστως στόχο εισπρακτικό για την πιο γρήγορη καταβολή των προστίμων μέσα από ένα διασυνδεδεμένο ψηφιακό σύστημα.
Από το καλοκαίρι του 2025, όπως ανακοινώθηκε, θα τεθούν σε λειτουργία 1.000 κάμερες του υπουργείου και άλλες 388 με ευθύνη της Περιφέρειας μέσω αναδόχων εταιρειών που θα έχουν και τη συντήρησή τους. Οι κάμερες αυτές θα καταγράφουν παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως υπέρβαση ορίου ταχύτητας, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, παράνομη χρήση ΛΕΑ, οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση, κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ. Οι κλήσεις θα βεβαιώνονται από την Τροχαία και θα αποστέλλονται στις θυρίδες των πολιτών στο gov.gr, δηλαδή και στο κινητό, ενώ ψηφιακά θα μπορεί να γίνεται και η πληρωμή αλλά και οι τυχόν ενστάσεις.
Δηλώνεται ακόμα ότι «για να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μη διακρίνονται οι επιβαίνοντες».
Κατά τα άλλα, ο υπουργός Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, υποσχέθηκε καλύτερο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, υποτίθεται για να μειωθεί η χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου.
Βέβαια, όλα αυτά λέγονται όταν είναι γνωστή η άθλια εικόνα των δημόσιων Μέσων Μεταφοράς, που όλο και περισσότερο ιδιωτικοποιούνται, με λεωφορεία και ενοικιαζόμενα οχήματα ασυντήρητα που συχνά βγάζουν βλάβες και παίρνουν φωτιά, με συρμούς τρένων και υποδομές ασυντήρητες, με υποστελέχωση και υποχρηματόδητηση και την πολιτική τού «πάμε και όπου βγει» να δημιουργεί συνθήκες για νέα «Τέμπη» κάθε μέρα.
Επίσης, είναι χαρακτηριστικό ότι όπως καταγγέλθηκε και στο πρόσφατα Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής από τον Γιάννη Πρωτούλη, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και επικεφαλής και περιφερειακό σύμβουλο της «Λαϊκής Συσπείρωσης», μόνο για τις 388 κάμερες της Περιφέρειας θα δαπανηθεί ποσό 17 εκ. (δηλαδή η κάθε κάμερα κοστίζει 43.814) όταν επικαλούνται δυσκολίες για 4 εκατ. για μια μελέτη αντιπλημμυρικής θωράκισης.
Επομένως, πέρα από τα μεγάλα λόγια που ακούστηκαν χτες για την προστασία της ανθρώπινης ζωής μέσω των καμερών, πέραν όλων των άλλων, αυτό που στήνεται είναι και ένα πεδίο κερδοφορίας για συγκεκριμένους ομίλους, αντί να δοθούν κονδύλια για τη βελτίωση των υποδομών για έναν σχεδιασμό που θα ενισχύει και θα κάνει ασφαλή τα δημοσία Μέσα Μεταφοράς.