Παρασκευή 18 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«OΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Για την κυβέρνηση είναι μια ιδιωτική εταιρία!
  • Αποκαλυπτικές απαντήσεις του υπουργού Μεταφορών σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλου, για την περικοπή του δρομολογίου της Αυστραλίας
  • Ιδιωτική εταιρία θεωρεί την «Ολυμπιακή» ο αρμόδιος υπουργός

Ιδιωτική εταιρία θεωρεί ανοιχτά πλέον η κυβέρνηση την «Ολυμπιακή Αεροπορία», σύμφωνα με όσα είπε χτες στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης, ο οποίος μάλιστα βλέπει με «καλό μάτι» το ενδιαφέρον ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας για το δρομολόγιο της Αυστραλίας, το οποίο θα καταργήσει η «Ολυμπιακή».

Το θέμα της περικοπής του δρομολογίου προς τη Μελβούρνη έφερε στη Βουλή, με Επίκαιρη Ερώτηση, ο βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος, καταγγέλλοντας ότι με την ενέργεια αυτή επωφελούνται άλλες εταιρίες που συμμετέχουν στην ίδιο Ομιλο με την «Μπρίτις Αιργουέις», καθώς και ελληνικές ιδιωτικές εταιρίες, που ετοιμάζονται να δρομολογήσουν αεροπλάνα προς Μελβούρνη.

Αποκαλυπτικός ήταν στην τοποθέτησή του ο Τ. Μαντέλης, λέγοντας ότι η ΟΑ «είναι υποχρεωμένη να λειτουργεί ως ιδιωτική εταιρία και να ανταγωνίζεται τους παγκόσμιους κολοσσούς». Ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι η ΟΑ όχι μόνο δε συρρικνώνει τα δρομολόγιά της, αλλά παρουσιάζει «μία επιθετική πολιτική, αυξάνοντας και δημιουργώντας νέα δρομολόγια όπως προς Τεχεράνη, Βεγγάζη και Μάνστεστερ», ενώ δημιουργεί νέες διεθνείς γραμμές από τη Θεσσαλονίκη. Στόχος, είπε, είναι τα δρομολόγια που είναι ζημιογόνα να μετατραπούν σε κερδοφόρα. Αναφερόμενος στο θέμα της γραμμής της Αυστραλίας είπε ότι είναι ζημιογόνο και η ΟΑ «πρέπει να κάνει τους κατάλληλους χειρισμούς και αυτό το δρομολόγιο να βρει λύση να το μετατρέψει σε κερδοφόρο». Ο Τ. Μαντέλης είπε ότι υπήρξε σχεδιασμός να μείνει μόνο το ένα δρομολόγιο προς το Σίδνεϊ, αλλά μετά τις αντιδράσεις των απόδημων «η Ολυμπιακή είδε ότι πρέπει να επανεξετάσει το ζήτημα, συζητώντας με τους τοπικούς πράκτορες, ώστε να δει ποιος είναι ο καλύτερος συνδυασμός». Ομως επέρριψε την ευθύνη και στους απόδημους και τους τουριστικούς πράκτορες, λέγοντας ότι αυτοί «θα πρέπει να βρουν λύσεις, με τις οποίες το δρομολόγιο θα είναι κερδοφόρο ή τουλάχιστον να μειώσει στο ελάχιστο δυνατό τη ζημιά».

Ο Μ. Κωστόπουλος, στην τοποθέτησή του, υπογράμμισε ότι ποτέ άλλοτε ο υπουργός δε μίλησε με τέτοια κατηγορηματικότητα για το χαρακτήρα της «Ολυμπιακής», αν είναι ιδιωτική ή όχι, τονίζοντας ότι το ΚΚΕ εδώ και καιρό έλεγε ότι όλες οι ενέργειες της κυβέρνησης πήγαιναν προς την ιδιωτικοποίησή της.

«Το αφεντικό της "Ολυμπιακής" σήμερα είναι ο κ. Λιντς», είπε ο βουλευτής. «Κοιτάζει κατά τη δική μας άποψη τα συμφέροντα της μητέρας εταιρίας που τον εξέθρεψε. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οι ιδιωτικές αγγλικές εταιρίες θα εκμεταλλευτούν αυτές τις γραμμές, όπως και οι ιδιωτικές ελληνικές εταιρίες. Πάει σε ένα σχεδιασμό τέτοιο που να κόβει φτερούγες συνέχεια από την "Ολυμπιακή", ώστε στο τέλος να την παραδώσετε αντί πινακίου φακής. Αυτή είναι η στρατηγική επιδίωξη. Εσείς είστε κυβέρνηση και έχετε την ευθύνη για την "Ολυμπιακή" που για μας ακόμη δεν είναι ιδιωτική και παλεύουμε να μην είναι. Πώς παρεμβαίνετε; Δεν έχετε στα χέρια σας δραματικές καταγγελίες Ελλήνων της Αυστραλίας που σας λένε να μην κάνετε αυτό το έγκλημα;»

Στη δευτερολογία του ο Τ. Μαντέλης είπε πως «το γεγονός ότι ενδεχόμενα ενδιαφέρεται μία ελληνική εταιρία (για το δρομολόγιο της Αυστραλίας) αυτό δεν πρέπει να το βλέπουμε με κακό μάτι. Εμάς μας ενδιαφέρει να αναπτυχθούν όλες οι ελληνικές εταιρίες και η ελληνική αεροπορική αγορά».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ